Project Rebel 2.0

Klopt.
De onderdelenhandel neemt redelijk wat tijd in beslag. Wel erg leuk. Heb ook nog een schakelsysteempje verkocht, dus ik met nu echt de schuur in!
 
Vandaag liep mijn klus in de soep, en dat kwam mooi uit.
Ik zou een lange dag in Pernis gaan maken maar was om 11uur al weer weg. De benodigde onderdelen waren er nog niet. Dus effe ouwehoeren op kantoor in Schiedam en toen maar even naar Galvamé gereden om m'n onderdeeltjes op te halen; Ja Pek nu waren ze wel open.

Kijk, look an aanschouw;

full
 
Het is moeilijk te zien door de storende achtergrond/klerezooi eromheen, maar het is echt heel mooi geworden!

full
 
Inmiddels heb ik de rechterzijde al voorzien van alle benodigde RVS bouten, de linkerkant moet nog.

full
 
Laatst bewerkt:
Weer een positieve impuls, Leo, ziet er weer erg goed uit. Doen ze bij Galvamé ook het slijpen/polijsten?
Ik heb nooit haast, maar hecht wel veel waarde aan een goede kwaliteit. En ik heb dat ook wel eens anders gezien.
 
Vandaag liep mijn klus in de soep, en dat kwam mooi uit.
Ik zou een lange dag in Pernis gaan maken maar was om 11uur al weer weg. De benodigde onderdelen waren er nog niet. Dus effe ouwehoeren op kantoor in Schiedam en toen maar even naar Galvamé gereden om m'n onderdeeltjes op te halen; Ja Pek nu waren ze wel open.

Kijk, look an aanschouw;

[afbeelding]


Netjes hoor. 8-)
 
Hier en daar zit wel een gaatje maar niet zo erg dat ik me er aan stoor.
Ja, slijpen doen ze daar ook. Maar het ziet er echt heel netjes uit! Ben er heel blij mee!
Van de week eens kijken of ik nog wat tijd heb.
Want Zaterdag moet ik weer voor een week of 2 naar Polen.
 
Vanmiddag met het off-set voortandwiel eens aan de gang gegaan om te perfectioneren.

Aangezien deze 10mm uit z'n draagpunt ligt, komt daar natuurlijk een kantelmoment op te staan. En omdat er een 4 á 5mm van de uitgaande as niet word gebruikt, heb ik daar iets op bedacht. Die ongebruikte milimeters dus te gebruiken.
Eerst het borgplaatjeschijfjedingetje pas gemaakt in de hartsponning van het tandwiel;

full
 
Ik moet er nog even de juiste M5 boutjes in 10.9 of 12.9 voor zoeken/kopen, maar dit is het idee als de boel straks op de as zit;

full
 
Het schijfje past precies in het hart van het off-set tandwiel, en dient dus als ondersteuning van het tandwiel zelf. De hele boel samen gebouwd houd het borgplaatje netjes in positie. De boutjes monteer ik later met een ring eronder en een druppel Loctite. Komt nooit meer los. Nou ja, mits ik het wil natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan