Project Rebel 2.0

Zit nu eens op mijn gemakkelijk dit topic door te lezen. Ik ben zelf meer van de streetfighters, maar het technische vernuft ga ik niet laten gaan, volgroeid aan. Wat een leuk project!!
 
Effe aan de knutsel geweest na gisteren eerst een vreselijk opgeruimd te hebben. Ik kon m'n Goddelijke kont niet meer draaien. Nu wel. Rekken opgehangen tegen de wand om al m'n onderdelen in op te bergen, gesorteerd, geadverteerd etc etc. En dus vanmiddag eens wat gekutseld.


Want kleine dingen tellen ook toch? :+

Bout, lomp en dik;

full
 
Slechte foto, excuus.

De voorpoten zijn helaas meerdere keren ge-coat om het een beetje glad te krijgen. Dat resulteerde in een plaat verf waar je U tegen zegt! En die moet er wel af daar waar de brackets van de klauwen aanleggen. Dat valt niet mee kan ik je vertellen! Iedere keer maar een stukje dus.

Van de week eens in Veldhoven kijken waar m'n blok blijft......
 
Mooi hoor, als je je eigen materiaal kunt draaien...
nog mooier dan dat van de motorfabrikant!


Klopt Ton.

Alleen zijn er ook genoeg die het zelf kunnen (denken ze) en er een bende van maken. Ik heb voor de leut inmiddels al een stuk of 6 Rebels gesloopt, en wat je dan allemaal tegenkomt; ;( Echt om te janken. En dan jezelf voorstellen dat ze daar ook nog mee de openbare weg op gaan...
 
Er is weer wat vooruitgang geboekt.

Gistermiddag en avond toch effe wat aan het prutsen geweest in m'n (nog steeds opgeruimde) hok. Ik heb de voorvorkpoten kaal waar ze kaal moeten zijn. Dus de aanlegvlakjes van de remklauwbrackets waar de bouten dragen, en de gaten waar de vooras doorheen moet. En dat laatste, dat was me een grafwerk! Maar het is voor elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Beide gaten schoon en de as erin.
De M8 bouten voor de vooras te klemmen had ik ook al bijna klaar alleen waren ze te lang. Ik had ze expres nog niet afgezaagd, en nu heb ik dus van de uitstekende 10mm materiaal, puntjes gedraaid. Ik vind het wel wat hebben;

full
 
De bout die in de rechterkant van de vooras gedraaid zit, was ik al aan begonnen om iets overheen te maken.
Dwz, ik had er een gat in geboord in lengte (draaibank) om er draad in te tappen, M6. Alleen brak de tap af, natuurlijk diep in het gat, om er vervolgens NOOIT meer uit te komen.... '(

Dus toen ik M10 een hijsbout tegenkwam, heb ik die tegen de zeskant (na die eerst lager gedraaid te hebben) aan gelast, en dat ziet er best grappig uit al zeg ik het zelf.
Gevolg is natuurlijk wel dat ik de bout met een stuk rond aan moet draaien in plaats van met een ringsleutel 24mm, maar dat is een detail.

Op de foto's zie je ook duidelijk de puntjes aan de doorstekende boutjes.
 
En kijk eens hoe strak de cylinderbussen langs de gaten zitten waar de draadeinden doorheen gaan!

kloptzichzelfopdeschouder

:+
 
Gaaf :9~

Zie ik het goed dat de motor 3 kleppen per cilinder heeft?
 
Ja dat heb je goed gezien Red.

Alleen zijn de zuigers voor 4kleps koppen.

Daarstraks met Mario de tuner gesproken:
De zuigers worden nog een ietsepietsie aangepast door er een minimale radius in te slijpen. Dus in het midden aan de uitlaatzijde komt een kleine uitsparing voor betere flow.
Ook moet ik nog wat onderdelen verzamelen om de boel samen te bouwen voor de finishing touch. Pasbussen, kopbouten, nokkenas etc. Wil ik morgen doen en aflveveren want ik ben toch thuis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan