Project Rebel 2.0

Ja dat heb je goed gezien Red.

Alleen zijn de zuigers voor 4kleps koppen.

Daarstraks met Mario de tuner gesproken:
De zuigers worden nog een ietsepietsie aangepast door er een minimale radius in te slijpen. Dus in het midden aan de uitlaatzijde komt een kleine uitsparing voor betere flow.
Ook moet ik nog wat onderdelen verzamelen om de boel samen te bouwen voor de finishing touch. Pasbussen, kopbouten, nokkenas etc. Wil ik morgen doen en aflveveren want ik ben toch thuis.


Interessant :Y

Ben benieuwd hoe die gaat lopen.
 
Ok, spullen vanmorgen afgeleverd om de boel lichtjes samen te trekken.
Dus de kopbouten, tuimelaar frames, nokkenas en pasbussen.

Heel misschien is de boel van de week klaar.....

Het enige wat nu nog moet gebeuren is de uitlaatkleppen 'inkten' op de zuigers en dan een kleine uitsparing/radius in de zuiger slijpen.
 
Indrukwekkend.

Wat ik me afvraag, ga je nog wat verzwaren/verstevigen aan de krukas en/of de versnellingsbak?
 
Van de week even wat aandacht aan de voorkant besteed. Nu de hydrauliek eens wat aan gedaan.
Een beugeltje gemaakt wat de verdeelpijp op z'n plaats fixeerd;

full
 
Daar ga ik later mee verder want ik ben toch eerst maar eens begonnen met het ophangen van de uitlaten.

Een paar stukken blik, zijnde de oude poten van mijn China lintzaagmachine. Effe wat aftekenen;

full
 
Met een paar RVS afstandsbusjes ertussen om later nog wat mee te kunnen spelen indien ze toch niet precies recht hangen.

Vast gelast en met wat rommelbouten en moeren vast gehangen. Dit is één, van de week nummer 2;

full
 
Indrukwekkend.

Wat ik me afvraag, ga je nog wat verzwaren/verstevigen aan de krukas en/of de versnellingsbak?

Ho, ik lieg.

De startkoppeling heb ik een plannetje voor want die krengen zijn een zwak punt. Die wil ik vertevigen door er een ring omheen te lassen. Later kom ik daar op terug.
 
Mooi hoor wederom goed bezig.. :Y

Ook benieuwd of je blokje naar behoren gaat lopen. Blijf het prijzenswaardig vinden al die tijd en geld die je erin heb gestopt puur voor die paar CCtjes meer. Denk echter dat je er in de praktijk niet zo veel van gaat merken, die 50 a 70cc extra.
 
Nou, het gaat niet zo zeer om die paar CC'tjes meer, maar over het zuigeroppervlak. Even uit de losse pols gerekend; 10% meer zuiger oppervlakte. Dat gaat wel opgemerkt worden!
Dat gaat serieus meer koppel opleveren. Zo'n standaard blokje is al een beetje een koppelmonstertje, mits je er de juiste sproeiers in draait want de originele zijn veel te klein. Zo'n Rebel 450 blok heeft een ontzettend mooi koppelkarakter. Het trekt altijd. Al van heel lage toeren. Het blijft natuurlijk maar 447cc, maar toch.

Nu ik het blok thuis heb kan ik beginnen aan de nokkenas en de timing daar van.

Want gezien het cylinderblok 3mm lager is geworden;
1) Zakt de kop natuurlijk mee,
2) Dus komt de timing niet meer uit,
3) Word de geleider van het trekkende part te lang,
3) Word de geleider van het slepende part te lang,
4) Gaat de spanner misschien wel buiten bereik,
5) Is er waarschijnlijk een verstelbaar nokkenastandwiel nodig om de timing weer op orde te krijgen

Ik ga nu eerst een nieuwe nokkenasketting bestellen om daar maar eens mee te beginnen.
 
Kijk, dat vind ik nou het betere knutselwerk, een paar uitlaatdemperophangbeugels kunnen zien in een stel lintzaagmachinepoten. En ze er dan ook nog uit kunnen halen. Fraaie oplossing! :}

Die grotere sproeiers wil ik ook in mijn Rebel frutten. Waar haal ik zo'n setje? En gaat het dan alleen over de hoofdsproeiers?
 
Kijk, dat vind ik nou het betere knutselwerk, een paar uitlaatdemperophangbeugels kunnen zien in een stel lintzaagmachinepoten. En ze er dan ook nog uit kunnen halen. Fraaie oplossing! :}

Die grotere sproeiers wil ik ook in mijn Rebel frutten. Waar haal ik zo'n setje? En gaat het dan alleen over de hoofdsproeiers?


Thanks :+

Effe op Ebay.co.uk snuffelen voor de sproeiers. Met originele uitlaten kun je rustig 120 monteren. Origineel is 112.


Edit;
Korte M6 sproeiers zoek je.
 
Laatst bewerkt:
Ok, blok nakijken; probleem.

De krukwangen raken onderkant zuiger linker cylinder en loopt dus vast;

full
 
Zit iets van 2mm verschil in in die maat dus daar moet materiaal weg. Dus hup, op de draaibank en effe aanpassen, na uiteraard netjes eerst de zuiger in de klauw uitgeslingerd te hebben;

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan