Project Rebel 2.0

Beetje een lichte foto, maar die twee vlakjes is nu 0,7mm af;

full
 
Later even gemeten vanaf de onderkant en nu zit er 0,6mm vrijloop in. Perfect dus. Beide zuigers gedaan uiteraard alhoewel er maar ééntje aanliep.

Volgende probleem;

full
 
De small ends freten tegen de binnenkant zuigers aan.

De oplossing was bijzonder simpel en bestond uit een slijptol met een lamellenschijf;

full
 
Laatst bewerkt:
Effe een schuin kantje eraan en hoppa, het loopt ineens vrij.


Toen weer in elkaar gezet (losvast natuurlijk) en nu draait ie wel door ODP, zonder iets te raken.


Volgende issue, het cylinderblok ligt niet aan op het carter;

full
 
Laatst bewerkt:
Dat bleek ook een vrij logische oorzaak te hebben, want er is natuurlijk ivm de zuigerhoogte, 3mm materiaal van het cylinderblok gefreesd. Aan de onderzijde, want de pasbusjes zijn nu dus te lang. Die kort ik van de week nog wel in want het is mij echt te heet in het hok op het moment, kanonne....

Any ways, er is weer leven in de brouwerij. En van het weekend koelt het lekker af, dus er zal ongetwijfeld nog wel wat meer gaan gebeuren binnenkort.

Zodra het draaiend gedeelte klaar is, wil ik het nog een keer nastralen en dan spuiten. Maar niet met de knikkerbus, maar met een gewone pot verf en een verfspuit.
Heb laatst een klein verfspuitje gekocht (kost haast niks) en daar ga ik eens mee aan de gang. Die knikkerbussenzooi dekt wel, maar plakt gewoon niet. De carburateurs bijvoorbeeld is een drama geworden. Die moeten opnieuw.
 
Laatst bewerkt:
En geloof het of niet, maar vandaag heb ik eindelijk m'n op maat gemaakte koppakking betaald.

Die had ik bij Mr Johnson besteld een hele tijd geleden, maar hij had geen rekeningnummer meegestuurd. En aangezien hij geen Emeil gebruikt, bleef het maar hangen, ondanks diverse telefoontjes. Maar vandaag is het dan toch gelukt, CBvriendin heeft 'm gebeld en heeft het rekeningnummer gepregen. Meteen betaald, inklusief wat extra.

De koppakking past overigens echt ontzettend fantastisch geweldig super mooi ! ! ! !
 
Dat bleek ook een vrij logische oorzaak te hebben, want er is natuurlijk ivm de zuigerhoogte, 3mm materiaal van het cylinderblok gefreesd. Aan de onderzijde, want de pasbusjes zijn nu dus te lang. Die kort ik van de week nog wel in want het is mij echt te heet in het hok op het moment, kanonne....

Any ways, er is weer leven in de brouwerij. En van het weekend koelt het lekker af, dus er zal ongetwijfeld nog wel wat meer gaan gebeuren binnenkort.

Zodra het draaiend gedeelte klaar is, wil ik het nog een keer nastralen en dan spuiten. Maar niet met de knikkerbus, maar met een gewone pot verf en een verfspuit.
Heb laatst een klein verfspuitje gekocht (kost haast niks) en daar ga ik eens mee aan de gang. Die knikkerbussenzooi dekt wel, maar plakt gewoon niet. De carburateurs bijvoorbeeld is een drama geworden. Die moeten opnieuw.
Carbs ia zamac. Lastig goed te lakken.
 
Het is een echt project he, al probleemoplossend naar de eindstreep... ;)

Is die 0,6mm vrijloop ook nog voldoende als de boel warm is (uitzetting)?

Sproeier: Mag het ook deze sproeier zijn?

KEIHINROND.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het is een echt project he, al probleemoplossend naar de eindstreep... ;)

Is die 0,6mm vrijloop ook nog voldoende als de boel warm is (uitzetting)?

Sproeier: Mag het ook deze sproeier zijn?

[afbeelding]


Als ie daar 0.6mm uit gaat zetten is er iets cruciaals aan de hand. Dus ja, meer dan genoeg vrijloop.

De sproeiers die jij laat zien Ton zijn niet goed. Da's M5.
 
Ik zal morgen effe de juiste schroefdraad van de hoofdsproeier meten Ton want ik begin nu te twijfelen...
 
Laatst bewerkt:
Nou, het gaat niet zo zeer om die paar CC'tjes meer, maar over het zuigeroppervlak. Even uit de losse pols gerekend; 10% meer zuiger oppervlakte. Dat gaat wel opgemerkt worden!
Dat gaat serieus meer koppel opleveren. Zo'n standaard blokje is al een beetje een koppelmonstertje, mits je er de juiste sproeiers in draait want de originele zijn veel te klein. Zo'n Rebel 450 blok heeft een ontzettend mooi koppelkarakter. Het trekt altijd. Al van heel lage toeren. Het blijft natuurlijk maar 447cc, maar toch.

Zou wel mooi zijn als je er meer koppel mee krijgt want zoals gezegd van de CCtjes zul je weinig merken. Ik heb zelf een VS700 en VS750 maar daar merk in elk geval weinig tot geen verschil aan. Neemt niet weg dat ik het erg interessant vindt om te volgen, is weer eens wat anders dan de voor de hand liggende aanpassingen. Dat geldt trouwens voor de meeste van je customizing.. :t


.
 
Laatst bewerkt:
Zou wel mooi zijn als je er meer koppel mee krijgt want zoals gezegd van de CCtjes zul je weinig merken. Ik heb zelf een VS700 en VS750 maar daar merk in elk geval weinig tot geen verschil aan. Neemt niet weg dat ik het erg interessant vindt om te volgen, is weer eens wat anders dan de voor de hand liggende aanpassingen. Dat geldt trouwens voor de meeste van je customizing.. :t


.


Klopt helemaal.
Het 13 in een dozijn is erg hip tegenwoordig. Ik probeer een beetje om 'af te wijken' van de meute.
 
Hulp gevraagd;

Wie kan mij 8stuks M10x1.25 stalen dopmoeren leveren voor een normale prijs?

Ik kom iedere keer bij of hele dure uit, of niet leveren aan particulieren, of minimale afname 5000stuks.


Fuck it, maak ze zelf wel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan