Project Rebel 2.0

Frame is schoon en ingekort.
Nu aan de gang om oren te maken voor de bovenzijde van de schokker te monteren, en daarna het achterste deel van het frame een vorm geven. Ik wil proberen om de originele accubak te behouden.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren en vandaag weer een paar uurtjes tijd gehad dus knutseltijd!
Eerst maar eens de oude bout van de CBR achterbrug doormidden gezaagd en nieuwe draad aan gedraaid. En een setje busjes, gemaakt uit een overgebleven CBR spacer.

full
 
De brug stond al op de juiste rijhoogte dus de oren even met een lijmtang op de plaats geklemt en gericht. De bout is dus voor de bovenzijde schokbreker;

full
 
Laatst bewerkt:
En de hele boel aan elkaar gelast.
Er moeten nog wel een paar extra driehoekjes onderaan gelast worden voor de stevigheid, maar die komen later. Ook de accubak zit er weer tegenaan. Na een klein hoekje eraf gesneden te hebben past ie gewoon weer op z'n puwe stekkie;

full
 
Ik wil proberen om er weer zoveel mogelijk Rebel details in terug te brengen. Dus sowieso de typische accubak, en misschien ook aan de linkerkant ook de chromen kap van het originele luchtfilter.
 
Ik wil toch wel wat bij de originele looks van de Rebel blijven dus daarom komt de accubak en nu ook het luchtfilterhuis terug.
Dat luchtfilterhuis word aangepast en dan kan ik er mooi de bedrading in stoppen;

full
 
Effe een stuk van het huis gebruikt om het weer uit te mikken waar het origineel zit.
Op deze plaats komt ie dus weer terug;

full
 
Ik maak er zelf wel een dempertje in.
Er komt geen contactslot op mar een soort van hoofdschakelaar. Aan betekend spanning op ontsteking en andere attributen. Ik heb nog een leuk idee voor olie, neutraal en grootlicht lampje maar daar moet ik nog effe wat materiaal voor zoeken.
 
De kroonplaat van de CBR vork heeft natuurlijk nog een contactslotgat. Dat ga ik opvullen met de drie benodigde ' check lights'. En wel met dit type lampjes, in de 5mm uitvoering, middelste van de drie;

full
 
wordt een kicken fiets volgens mij.
Heb je een beetje uitgemeten wat je veerweg achter wordt? Normaal zat de CBR schokkert natuurlijk met een linksysteem, wat een hele andere veerweg geeft.
 
Deze schokker zou zonder link systeem moeten werken volgens JerryT. Ik kan later de veer nog strakker draaien om de veerweg in te korten. Demping kan ook nog ingesteld worden eventueel.
 
Nieuwe remschijven zijn binnen!

En ik zal je zeggen, ondanks dat het China shit is, ziet het er toch verrekte mooi uit. In de zin van de kwaliteit dan. Netjes afgewerkt, dus geen vlijmscherpe kanten of andere onzin. Ikke is dik tevreden! Nu nog remblokken maar daar ga ik iets van Lucas of EBC voor zoeken.
 
Word een mooi klussie Leo


Klopt Martin.

Het gaat best lekker zo.
Ik knutsel er eerst alle dingen in en onder alvorens het achterframe te gaan maken. Ben nu ook nog bezig met de carter ontluchting. Word net als bij de eerste een koperen pijpje wat weer naar hetzelfde tankje gat. Zo'n filtertje is ook nog onderweg;

full
 
Zoals op deze foto word het dus. Maar het tankje komt wel op een andere positie, dwars tussen de achterbrug.
Aan de linkerkant zit nu ook het oude luchtfilterhuis weer. Daarom kan ie niet daar terug geplaatst worden.


full
 
Laatst bewerkt:
Ben er nog mee bezig en mischien word het niet zoals ik het uiteindelijk wil dus foto's komen nog even niet.
 
Heren..

Mijn rebeltje 450 start moeizaam en als motorblok warm is helemaal moeilijk..

Heb alles al gecheckt maar denk dat het mijn bobine is de minder weerstand heeft. Iemand enig idee wat een goede vervanger is voor mijn rebelke?

Groetjes
full
 
Ja. Een originele.
Weet je zeker dat de stationair sproeiers schoon zijn? Dat klinkt mij logischer.
 
Dit zijn idd ook niet de orginele! maar wel degene die er op zaten bij de koop ervan.

Over de sproeiers ga ik nog een keer nakijken.
 
Wat een hitte de afgelopen dagen, niet te harden.

Toch nog even de ontluchtingsleiding in elkaar gesoldeerd die naar het catch tankje gaat. Tankje zelf krijgt een nieuw filtertje en natuurlijk ook nog een steuntje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan