Project Rebel 2.0

En deze komen er ook aan;

full
 
Jip. Ik moet ze toch hebben.
Morgen ga ik denk ik weer wat doen en zal weer wat foto's maken. Heb al een idee voor het stuur ook.
 
Vandaag niks gedaan aan de Rebel. Veel te warm in het hok.

Ik heb al wel een bedrijf op het oog wat misschien een offset tandwieltje voor de voorkant kan maken...... Zit in Zuid Afrika _O-

Maar in Spaarnwouden zit VVM Racing en die zou het ook kunnen. Dus die bel ik morgen maar eens even.
Vandaag m'n verjaardagscadeautje gekocht. Een voetpedaal voor m'n TIG apparaat. Die zal nog wel van pas komen als ik aan de uitlaat ga beginnen.
Ook wat toevoegmateriaal aangeschaft. 309 voor staal en rvs te lassen en 316 voor rvs aan rvs. Binnenkort maar eens eek keer oefenen dus.
 
Laatst bewerkt:
Net Jeroen aan de telefoon gehad van VVM Racing en uitgelegd wat ik wil hebben. Geen probleem.
Er zit wel wat levertijd op, want hij gaat z'n oven niet opstarten voor 1 tandwieltje te harden. Da's logisch natuurlijk. Volgende week moest ie waarschijnlijk een tig aantal meer tandwielen maken/harden dus dan zou de oven aan gaan. Dus misschien eind volgende week heb ik een tandwieltje.
 
Nou kun je makkelijk de rest even afmaken. Tandwieltje kan er als laatste op toch.
;-)


Dat kan nog wel effe aanlopen ja. _O-

Ondertussen weer teruggeweest met m'n gaspedaal voor m'n TIG apparaat. Ik dacht dat ie er een storing op gaf maar dat bleek zo te horen; :$
 
Anyways....

Maar eens effe een grof stuurtje in elkaar geflanst.
Een stuk rechte pijp om mee te beginnen, en daar alle controls maar eens even op geknutseld.

De rechtse kant met startknopje;

full
 
En nu kompleet.
Rem handle van de CBR ivm de juiste pomp en de koppelings handle van de Rebel. Koppelings handle heeft ook mooi een bevestigingspunt voor een spiegel. 1 spiegel dus, want de rempomp van de CBR heeft geen bevestigingspunt voor een spiegel, want bij een CBR zitten die natuurlijk op de kuip.

Die risers had ik ooit bedoeld voor op de Monkey te maken, maar die gaan nu van pas komen dus;

full
 
Het staat natuurlijk allemaal nog lekker scheef, maar het was maar om te testen.

Kroonplaat afgetekend en de gaten geboord;


full
 
Dat kan nog wel effe aanlopen ja. _O-

Ondertussen weer teruggeweest met m'n gaspedaal voor m'n TIG apparaat. Ik dacht dat ie er een storing op gaf maar dat bleek zo te horen; :$

Het gas blijft even lopen als je stopt met lassen hè , hou de toorts dan ook net zolang bij het smeltbad. Kan het gas doen waarvoor het bedoeld is :X
 
Onderin die risers zit Metrisch fijne draad. Nou had ik nog de oude stelbouten van de CB1300 liggen die gebruikt worden om de ketting te spannen. Daar heb ik de koppen afgezeegd en ze nu als tapeind gebruikt. Dus met Loctite onderin de risers gedraaid, en de moeren gebruik ik om de boel vast te zetten;

full
 
Alleen nog even twee gaatjes erin boren om splitpennetjes te kunnen gebruiken als extra safety;


full
 
Laatst bewerkt:
En nu op de brommert, maar past net niet langs de voorvorkpoten helaas. Die worden later nog ingekort.

full
 
Lekker simpel, lekker ver naar voren.
Ik heb nog 2meter staan dus als ik het niks vind dan maak ik gewoon iets anders. Dit stukje wat ik nu heb gebruikt had ik nog over van de eerste Rebel. Ik vind het nog te breed nu, dus straks al ie op de grond staat bepaal ik de gewenste breedte pas. Er kan nog wel wat af zeg maar.
De breedte is nu 67cm, wat al niet heel erg breed is natuurlijk.
 
Alles zit nu nog gehecht. Aflassen doe ik later als alles erin zit. Dan maak ik het hele frame kaal en las het netjes af onder de hand.
Ik moet nu nog een tweetal pijpjes maken van de dwarsverbinding naar voren toe naar het frame. Daar komt dan de zadelbodem overheen te hangen.
De T-stukken, daar komt nog een sissy bar op, maar hoe prcies dat weet ik nog niet.
 
Mooie stukjes buis? Waar haalt u dat?

Risers en stuur super, lekker zo laten en de voorvork een tikkeltje inkorten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan