Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Dat hoort zo inderdaad.. overigens hebben heel veel motorfietsen dit. De linker koplamp is dan enkel voor groot licht..
 
Als we een AT kopen zullen de standaard banden ook direct vervangen worden door de Scorpion Trail II. De vrouw moet er mee rijden en zodra er maar een raar gevoel in het weggedrag komt, zakt haar vertrouwen als plumppudding in elkaar. De banden moet ik dus op kunnen vertrouwen en dat doe ik met de standaard dunlops niet.


Dunlop kan blijkbaar bereid gevonden worden om "op eenvoudig verzoek van de motorfietsfabrikanten" echte snertbanden "voor een prijsje" te produceren.

De YAMAHA TRACER werd ook met zo'n flutbanden afgeleverd (volop kritiek van de motormagazines).

Ook ik heb toen voor aflevering voor andere banden geopteerd.

Maar op m'n GS zijn de DUNLOP ROADSMART 3 gewoon geweldig... ze kùnnen het dus wel...
 
Dat hoort zo inderdaad.. overigens hebben heel veel motorfietsen dit. De linker koplamp is dan enkel voor groot licht..

Dit heeft vaak ook als ongunstig bij-effect dat je lampen moet afplakken wanneer naar Groot Britannie gaat. Bij motoren die een dubbele koplamp hebben en waar deze af-fabriek beide altijd branden hoeft dat niet altijd (Triumph bijvoorbeeld).
 
Toch een rare besparings keuze van honda, als het ergens belangrijk is om goed zichtbaar te zijn, en veel verlichting te hebben is het wel op een motor.
 
Op mijn Fireblade had ik het grootlicht standaard aan staan, alleen de lamp een stukje naar beneden gericht. Gezien ik nooit in het donker reed, had ik het grootlicht toch nooit nodig.
 
Op m'n multistrada zitten standaard gewoon twee dim en grootlicht lampen. Toch jammer van die ene op de atwin, is niet mooi en je hebt minder licht dat wat zou kunnen.
 
Zal wel door de LED units komen, die zijn duur. En de heat sink is zo groot als de hele unit, dus misschien ook wel ruimte gebrek.

Die ene LED lamp geeft ook meer dan genoeg licht. Maar ik ben het met je eens dat 2 lampen wel mooier was geweest, weet Honda zelf ook donders goed, want in veel advertentie foto's staat het grootlicht aan.
 
Laatst bewerkt:
Goed, de teller staat vandaag op 1200km, dus 't werd tijd voor de eerste beurt.
Om even terug te komen over die Dunlop TrailMax D610: Ik denk dat ze in de zomer redelijk zullen presteren.
In de koude natte omstandigheden waar we nu in zitten is dat echter niet het geval.
Ze komen niet makkelijk op temperatuur, en als ze eenmaal warm zijn koelen ze ook heel snel weer af.
In natte condities is de grip in een rechte lijn redelijk tot prima. Echter als het op bochten aankomt hebben ze moeite om grip te vinden. Zowel voor als achter heb ik al even wat glij acties gehad. Niet leuk, zeker niet op de snelweg.
Wat me ook opvalt is dat ze niet echt veel gevoel terug geven, de ene bocht kan de band prima grip hebben, en de andere bocht zonder waarschuwing ineens grip verliezen.

Kortom, voor mij valide redenen om bij de beurt gelijk andere bandjes er op te laten zetten. Ik heb gekozen voor de Conti TKC70, dus ik ben benieuwd hoe die zijn Deze Dunlops bewaar ik wel voor de zomer.
 
Nou doe de Dunlops maar als reserve band bewaren hoor...zal in de zomer niet veel beter zijn maar dat is een ieder zijn keus en mening.

Ik rij nu al zo'n 12.000 KM met de TKC70 en bevalt voor op de weg zeer prima, maar all/off road komen ze nogal te kort. Let wel de banden gaan wel cuppen..... kan op zich geen kwaad maar je hoort ze wel extra.
Als je het ook wil gaan combineren naast het asfalt kijk eens naar de Anakee Wild, dat wordt waarschijnlijk mijn volgende keus.
 
De Dunlops liggen bij de motorzaak op de plank.. zie wel of ik ze er ooit nog onder laat leggen. De TKC70's hebben net de eerste kilometers gemaakt. Gelijk een goede test in bokkeweer net. Wat een verschil! Voelde gelijk al goed.
 
Wat een rust hier! Iedereen nog steeds druk aan het rijden op zijn AT :]

Ik denk meld me hier ook even in het topic.
Mag vrijdag de at ophalen. abs, tri colore met 16k op de klok.

Kom af van een Tenere volgens mij zitten hier nog een paar oude tenere rijders tussen.
Eerste trip is ook al gepland -> Noorwegen voor 3 weken met broertje en 2 maten(waarvan 1 ook een Zwarte AT heeft gekocht).
 
Trump mocht voor mij helemaal niet aan de macht komen... ik word thans elke dag wakker met angst voor welke nieuwe levensgevaarlijke idiotieën die achterlijke ondertussen weer heeft uitgebraakt...

Als de invloed van jouw overlopen naar HONDA even groot is, kunnen we gelijk maar best gezamenlijk in het toilet springen en doorspoelen.... |(
 
Hallo OMA :W

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan