Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Stap 1......

full
 
Wil voor de eindafwerking nog wel even proberen of ik genoeg hoogte heb om het frame anders op te hangen.... alleen aan het achterframe of het balhoofd, denk dat ik er dan iets beter bij kan. Dit frame is toch wat lastiger van vorm als het EZS'je

Voorlopig moet het alleen gewoon even op z'n gemak uitharden en kom ik er niet aan met mijn tengels..
 
Klaar voor de slacht....

full


Ook gelijk een beetje opgeruimd en het vloerzeil anders gevouwen zodat het allemaal weer een beetje schoon is...

Denk dat ik er nu goed genoeg bij kan om 'm redelijk in 1 keer voor elkaar te krijgen, mischien alleen de voorbuizen en het balhoofd nog een keertje nawerken, maar dat zie je toch pas in redelijk fel zonlicht (merkte ik bij het zijspanframe... dacht dat het netjes was maar toen de zon er "verkeerd" opviel scheen op een deel de grondlaag door....)
 
Klaar voor de slacht....

[afbeelding]

Ook gelijk een beetje opgeruimd en het vloerzeil anders gevouwen zodat het allemaal weer een beetje schoon is...

Denk dat ik er nu goed genoeg bij kan om 'm redelijk in 1 keer voor elkaar te krijgen, mischien alleen de voorbuizen en het balhoofd nog een keertje nawerken, maar dat zie je toch pas in redelijk fel zonlicht (merkte ik bij het zijspanframe... dacht dat het netjes was maar toen de zon er "verkeerd" opviel scheen op een deel de grondlaag door....)

Prima hoe je dat doet. Maar ik zou het iets anders doen ;-)
Ik zou een panlat dwars tussen de laatste twee gaten in het achterframe schroeven. Gewoon met twee houtschroeven 5*50 ofzo, met een ringetje erachter. Daar in het midden een draad aan. En dan ook een draad door het balhoofd. En dan (ik weet niet of je spuitcabine de kracht aankan) de draden zo spannen dat ze tamelijk horizontaal lopen. Als je dan ook nog tussen de achterbruglagering een latje schroeft heb je een plek waar je'm aan kunt pakken. Dan hang je'm eerst op de kop. Een of twee keer spuiten. dan draai je 'm om, zodat je alle bovenkanten kunt spuiten. Dat kun je dan een paar keer doen, dat draaien, tussendoor goed aan laten trekken, en dan spuit je'm in één werkgang zwart. (of welke kleur dan ook).
Wellicht bij het standje 'op de kop' even een touwtje van dat achterbruglagering latje naar het dak ofzo......

NB: een hoop woorden zie ik wel :+ Als ik niet geheel duidelijk ben. Denk even een een kippetje aan het spit. Of een speenvarken, of rollade. Of aan de vleesrol bij de shoarmaboer, maar die dan wel op de kant _O-
 
Klaar voor de slacht....

[afbeelding]

Ook gelijk een beetje opgeruimd en het vloerzeil anders gevouwen zodat het allemaal weer een beetje schoon is...

Denk dat ik er nu goed genoeg bij kan om 'm redelijk in 1 keer voor elkaar te krijgen, mischien alleen de voorbuizen en het balhoofd nog een keertje nawerken, maar dat zie je toch pas in redelijk fel zonlicht (merkte ik bij het zijspanframe... dacht dat het netjes was maar toen de zon er "verkeerd" opviel scheen op een deel de grondlaag door....)

Ik denk dat je inderdaad het balhoofd niet in de verf krijgt. Je kunt namelijk niet omhoog spuiten om alles te raken en ook nog tegelijkertijd zien wat je doet O-)
 
@kwastert.. kip aan het spit heb ik ook aangedacht, maar van de schuur waar de cabine in gehangen is is alleen de centrale dakbalk sterk genoeg om dingen aan te hangen..de rest is zeil, de spuitcabine is geplaatst in het schuurgedeelte wat in het eerste topic voorbij is gefietst en heeft feitelijk geen wanden i.v.m de benodigde bouwvergunning (schuur staat op erfgrens, je hebt dan in deze gemeente een bouwvergunning nodig voor uitbreiding, nu is het wettelijk slechts een afdak met tijdelijke wanden). Draaien gaat alleen als ik de boel in kan klemmen. Als je hangt aan balhoofd en achterframe draait het frame automatisch met het zwaartepunt naar beneden.

Dus helaas, draaien terwijl de verf nog nat is gaat 'm niet worden, maar in twee gangen kun je ook redelijk spuiten, je hebt alleen wat meer werk aan het wegpoetsen van de spuitnevel.

Heb echt serieus over jouw idee nagedacht van te voren, maar het ontbreekt mij aan ruimte voor die (overigens inderdaad perfecte) oplossing.
 
Frame in de auto, even naar kwastert rijden en dan zeggen dat je het niet snapt, of ie het even voor wil doen O-)
 
Frame in de auto, even naar kwastert rijden en dan zeggen dat je het niet snapt, of ie het even voor wil doen O-)

Als zeer jong kind al schijn ik daar met regelmaat het volgende over gezegd te hebben: Itte Zeffuhl....
 
Denk dat ik er zo iets beter in 1 gang bij kom....

full


Nog effe beetje schuren, ontvetten en schoonmaken en met een beetje geluk heb ik dit weekend tijd om de boel te spuiten
 
Helaas... voor de liefhebbers van oud roze dan.....

full

De eerste laagjes zitten erop..
full

En op de foto zie je wel wat je bij tl licht niet ziet, dat er nog wel wat lichte plekken inzitten
full

Wel kan ik zoals het nu hangt staand en zittend al dan niet op een krukje het hele frame in 1 gang spuiten...

Ik vind dat het er voorlopig weer netjes bijhangt...

Ps; het is eindelijk gelukt om op de tablet de documentenlijst te openen om foto's hieraan toe te voegen (de forum menu's bovenin werken wat lastig in windows 8.1 op een surface... vanavond gewoon stug blijven proberen (het menu verdwijnt voor je een optie hebt gekozen....) uiteindelijk gelukt en gewoon gelijk een bookmark gezet en de documentenlijst aan start vastgemaakt, heb ik dat menu niet meer nodig en kan ik weer normaal meerdere ploaties in 1 keer plaatsen
 
Laatst bewerkt:
Oma is op het oud rose afgekomen waarschijnlijk, want ze zit hier nu alweer??

full

Frame toch even moeten verhangen, zaten in de hoekjes en rond de schokbreker bevestiging toch nog wat plekken die bij daglicht doorschenen.....

full

Maar nu is het denk ik best netjes.

full

Ondertussen samen met dochterlief even bakkie wezen doen bij Leo en daar trof ik in de werkplaats toch wat bekende onderdelen aan

full

Het past allemaal precies, misschien doen we nog een klein deukje in de brug maar we denken niet dat dat nodig is, waarschijnlijk is er zelfs meer ruimte als de band op de juiste spanning staat, want momenteel issie zo goed als leeg (loopt langszaam leeg, wist ik al, waarschijnlijk heb ik de binnenband beschadigd bij montage)

full

Remschijf en buitenste lagerblok zitten op aanraden van Haan Wheels op een spacer om te zorgen dat het wiellager netjes onder de velgrand uitkomt met de aangepaste velg. We hebben uitgebreidt staan passen, meten en filosoferen en er zou voldoende ruimte moeten zijn om de achterklauw op te hangen aan een schetsplaat die vrij draait rond de achteras en deze af te steunen op het frame.

full

aan de cardanzijde is goed te zien dat ook hier maar net genoeg ruimte is maar dat het allemaal wel netjes past; ook vindt ik zeker nu met alleen een frame dat het achterwiel niet storend veel kleiner is (optisch) als het origineel. Dus dat is weer een leuke meevaller.
Wel hebben we allebei inmiddels de verwachting dat de linkerframebuis achter de schokbreker toch aangepast moet worden omdat deze anders bij het inveren de achterband gaat raken; doordat het wiel breder is en uit het midden is geplaatst komt het bij volledig inveren niet langer netjes tussen de buizen uit maar raakt de linker.

full

Ook aan de voorkant gebeuren allerlei dingen ondanks dat hij de helft nog miste omdat ik dat destijds nog niet los had gekregen (een schokbreker..... wat remschijven.. kleinigheidjes.....)

full

Kortom er gloort hoop aan de horizon voor de oude dame

full

Laatste plaatje voor vandaag van het fantastische werk van Leo. :}
 
En de rest
full


full


En het eerste opzetje voor de schetsplaat van de achterrem
full


Dalijk even paar foto's maken van de voortgang aan deze kant: spuitwerk frame is afgerond, en ik ben begonnen aan de ophanging van de tweede remklauw aan het swingarmpje van het zijspan.
Als ik dan dat laswerk zie dan weet ik gelijk weer waarom ik het rijwielgedeelte heb uitbesteedt ;( ;(
 
Dat bedoel ik dus.... bak en braadwerk wat niet zou misstaan in een boekje van Jamie Oliver...
full


Maar het zit in ieder geval vast..
full


Kost alleen wat meer tijd om het netjes af te werken.
full


Ondertussen wordt ook het logeerbed nuttig gebruikt om het verse spuitwerk veilig uit de loop op te bergen O-)
full


En zo rommel ik vrolijk verder.
 
Morgen in de primer zetten....
full


Komende week de kleinere onderdelen proberen te spuiten, klein probleempje; heb nog maar 1 bus primer en het lijkt al twee weken overal in de regio uitverkocht te zijn.

Morgen voor het werk in noord-holland, misschien hebben ze daar nog een paar busjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan