ASCOT #zoveel

Ziet er gaaf uit...alleen koplamp is niet bepaald mijn ding..
Vergeet niet de inlaatrubbers te smeren...ws. uitgehard en helpt een berg met wat glibberigs
 
Sorry ben niet zo van de plastics :$ ...als jij het maar mooi vind toch..
Echter de spaakwielen staan super...zag onlangs ergens nog zelfde constructie voor spaakwielen op een CX500 :t
 
Sorry ben niet zo van de plastics :$ ...als jij het maar mooi vind toch..
Echter de spaakwielen staan super...zag onlangs ergens nog zelfde constructie voor spaakwielen op een CX500 :t


heb een poging gedaan om het van aluminium te maken,
maar zonder het gewenste resultaat...


wpWVhvOnfUrpS.gif
 
Laatst bewerkt:
Voor een vriend moet ik wat cosmetische aanpassingen doen aan een Ascot VT500,oa een andere km-teller.Weet iemand de overbrenging van de originele tellerkabel?
Ik weet alleen dat er 18"wielen inzitten.
 
Ik heb zelf een Shadow teller gebruikt..zal eens kijken wat er op die teller staat of in 1 van de werkplaatshandboeken
 
deze zijn dacht ik ook hetzelfde..
misschien heb ik de aandrijving nog liggen..
interesse?

anders een elektronische gebruiken mer een magneetje in het voorwiel..
gaat ik ook doen..
 
Laatst bewerkt:
Elektronisch zou ik doen als ie van mezelf was...Moet allemaal een beetje low-budget,is ook minder werk,tellertje met kabel inbouwen.
De K-factor van zo'n aftermarket teller is 1,4.
 
Stond een berekening op de website om de K-factor uit te rekenen.
K=10xaantal omwentelingen tellerkabel/omtrek wiel.Kom ik op factor 1,4 *D

Bedankt voor het meedenken :)
 
Ben bezig met de ascot van een vriend en vond hem nogal arm staan.Rijdend met een flinke zijwind resulteert in inhouden.Ik begreep dat de Amerikaanse uitvoering nogal krap staat afgesteld en nu blijkt er een K&N luchtfilter in te zitten.Van een monteur bij motoport begreep ik dat het luchtfilter het probleem is,maar origineel is niet meer leverbaar,ook CSMnl heeft ze niet meer.
Heeft iemand mss nog een filter of zal ik de naald iets hoger hangen?Heb ook nog gedacht om iets om het filter te wikkelen om de restrictie wat groter te maken.

Een ander probleem is de koude start:voorste cilinder doet eerst niet mee,maar komt er na wat jengelen aan het gas wel bij.Loopt daarna ook gewoon keurig stationair.
Heb de carbs uit elkaar gehad en stationaircircuit doorgeblazen,kleppen heb ik gesteld,er zitten nieuwe bougies in.
Is dit een bekend probleem?
 
Weet jij zo welke je nodig hebt en waar haal je ze?

inmiddels de maten gevonden in de archieven van mijn telefoon,
(helemaal in het onderste laatje)

naalden/ sproeiers: 42/ 130
EBC 424_21_42

slotted jet (voor een platte schroevendraaier)

suk6!
 
Thx!Heb hem inmiddels alweer op weg gestuurd,heb het filter extra ingespoten met K&N filterolie.Heb hem gisteren uitvoerig getest en wanneer het blok warm is na zo'n km of 15 dan is het wel te doen.
Eigenaar rijd alleen met mooi weer en ik ga ervanuit dat de sproeierbezetting dan iets gunstiger uitpakt.Minder zuurstof in de lucht en geen harde zijwind *D
Best een lekker blokkie trouwens :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan