Het Buelltopic van MF deel 3

~
Je (Ulleke) zou er inderdaad wel rekening mee kunnen houden dat de mannen die vol lof zijn over de carb oplossing jou dadelijk deze spullen ook gaan verkopen :D.

En het klinkt alsof het probleem met de injectie misschien zou kunnen zijn dat je TM simpelweg de laatste stap nog niet uit hebt laten voeren (het afstellen/tunen/mappen of whatever). Op dit punt zou dat nog 330 euro zijn? Dat is een stuk minder dan de 1000 euro (klopt dat?) voor een hele carb setup die ik nu voorbij hoor komen.

Bovendien lijkt mij dat als je Lightning nog steeds niet lekker loopt na de nieuwe map er misschien wel iets anders aan de hand is. Dit zal dan ook bij de carb setup roet in het eten blijven gooien.De bedrijven die me geadviseerd hebben verkopen me helemaal niets. deze bedrijven hebben ervaring met het tunen van motoren maar doen geen ombouw naar carburateur.

Je stelling aangaande de injectie is juist. Het betreft enkel de laatste fine tuning. Maar het was voor mij het overwegen waard om eventueel te opteren voor de 650,- duurdere oplossing om van die ouderwetse injectie af te zijn.

Het is niet voor niets dat het vaak gebeurd en ze lopen er best goed op. Ik ga gewoon even doorsparen en ga de conversie uitvoeren naar carburateur. Geen storingsgevoelige injectie meer. En niet bij elke wijziging aan de motor configuratie terug naar TM om alles weer opnieuw te laten afstellen. Dit kan dan voortaan bij mij om de hoek op de dynojetbank (of Tovami :-) )

Ik houdt jullie op de hoogte,

Groet Ulleke aka Dréke
 
Zojuist (14u) een 1125CR gezien tussen Zevenbergen en Prinsenbeek/Etten-Leur, op de Hazeldonkse Zandweg ter hoogte van Zwartenberg.
 
Sinds gisteren hebben we (Buell forum.info) de Url buell-forum.nl vast kunnen leggen.
Alles is inmiddels overgezet, en de website en het forum draaien.

Bezoekers worden automatisch doorverwezen naar .nl vanuit .info.

Mochten jullie zaken tegen komen die niet werken of kloppen horen we het graag.

Van het weekeinde eindelijk eens de OP bijwerken.
Wie staat er nog niet in maar wel dat wel?

Grt Dré
 
Thnx,

Alle credits voor het vastleggen naar Senslike (Jordy) die zat er als een havik bovenop.

Grt Dré
 
Ik kan trouwens niet aanmelden, krijg de melding dat mijn e-mailadres niet geldig is?
 
Op het Buellforum.nl? Ik kijk ff voor je.
is het niet de combi melding email of wachtwoord? Het kan zijn dat die combi niet klopt.
 
Ik kan trouwens niet aanmelden, krijg de melding dat mijn e-mailadres niet geldig is?

Hmm ik vermoedt dat er dan is mis is gegaan met de databases overzetten, alles leek ook veelste mooi te lopen.. _O-

Zou ik mogen vragen wat je gebruikersnaam op het forum is, gelieve even contact opnemen via PB, ik zal vanavond wel online zijn
 
Laatst bewerkt:
Dré, zie pm.
Senslike, het oude forum was met name gezeik van mensen die al lang geen Buell meer hadden.
 
Heel goed! Heb weer geantwoord, Dré. Heeft geen haast, ben zelf moderator bij een zeer groot autoforum en weet hoeveel er bij komt kijken.
 
Komt goed, we hebben enkel de Url geregistreerd. We hebben (helaas) niets van het oude forum overgenomen.

Buell-forum.info is gewoon verhuist naar Buell-forum.nl

Email verstuurd wordt vervolgd haha
 
Ik snap het. Net nog een poging gewaagd om te registeren, maar ik blijf de melding krijgen dat mijn mailadres niet geldig is. Ik hoor het wel, komt vast goed :)
 
Ikke nog wel haha.

-besloten definitief de Buell om te bouwen naar een carb.
-Het is een Mikuni HS 40 mm geworden.
-Carb al aan de inlaatzijde aangepast voor passing op een normaal spruitstuk (42mm)
-Alles past, en nu zijn we bezig een pasring te maken voor de klemming van de carb.
-bedoeling is wel het forcewinder luchtfilter en alu bocht te gebruiken. Misschien voor de show een alu kelk

To do list
-ontsteking ombouwen naar Dyna S
-Kopontluchting aanpassen en een catchcan maken
-Harley Service Tilburg gaat deze ombouw doen en gelijk de boel afstellen
-Eventueel het spuitwerk dit jaar nog aanpakken, sepang Bornze met Java black pearl race strepen afgezet met rode streepjes met wat miniflakes
-Begin Maart moet ze klaar zijn, misschien uiterlijk eind Maart. En dan KM maken ...:-) *O*
 
Thnx dankzij Robinjo weer wat verder:

x5dqgl.jpg

2z4xu7s.jpg

10yi4h1.jpg


We kunnen weer verder nu :-)

Nieuw breder stuur heb ik ook binnen.
to do voor het weekeinde
Carb op zijn plek
kop ontluchting netjes maken
bijbehorende breather inbouwen
stuur monteren en afmonteren
 
Mijne staat klaar om het lager van de uitgaande as van de bak te vervangen. En verder hoop ik nog een hoop te doen voor het seizoen begint, zoals een gescheurde luchtinlaat vervangen, goed poetsen, inclusief de headers. En nog het kenteken verplaatsen, die wordt nu soms geraakt door de achterband.
 
Ik snap het. Net nog een poging gewaagd om te registeren, maar ik blijf de melding krijgen dat mijn mailadres niet geldig is. Ik hoor het wel, komt vast goed :)

Deze fout ligt volledig bij mij, maar inmiddels is het probleem verholpen en heb je via Dre als het goed is je inlog gegevens gekregen.

Wat was er fout?
Ik had een ban gegeven op alle @hotmail.com mail adressen :$

Hoe kan dat?
Eerste maanden van het forum veel problemen gehad met spammers, die heb ik allemaal gebanned op IP, mail en username.. Daar zat ook @hotmail.com tussen

Duss..
Iedereen die heeft geprobeerd te registreren met *@hotmail.com, excuse, inmiddels werkt het weer! O-)
 
Ik ga binnenkort mijn eind demper even oppoetsen/herstellen.
En ik heb een eigen ECM-kabel gemaakt, die ga ik volgende week even testen! :D
 
Het is inderdaad gelukt om te registeren en in te loggen, dank daarvoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan