Motor professioneel "poetsen"

Complimenten . Gratis en advies geven . Ik hou mijn motor dankzij mede MF-er Mercury netjes bij vind ik zelf . Toch lijkt het me leuk om ook van iemand anders te horen/ zien hoe die het aanpakt .
Ik hou me aanbevolen om op een mooie dag ( ja ja mooi weer rijder ) aanwezig te zijn bij jouw workshop .

En aan de mensen die dit niets interesseert ga dit topic voorbij of lees het en lach om zoveel "domheid " dat er mensen zijn die hun motor graag willen laten glimmen .
Of maak een topic aan hoe hou ik mijn motor zo smerig mogelijk .
Ik erger me kapot aan al dat nutteloze commentaar .

Dan zul je je hier op M-F wel heel vaak kapot ergeren. :P
Mijn motor zul je in 15-20 uur nog lang niet schoon hebben. De lampen houdt ik schoon en verder alleen de technische zaken tip top in order. Dus smerig is ie wel geworden in de loop der tijd. Maar ik heb wel belangstelling voor het onderdeel van het vizier zo waterafstotend mogelijk maken. Dus ik hou me aanbevolen.
 
Prima idee :Y :Y zelf houd ik mijn motor al netjes bij (vind ik zelf) maar tips en adviezen zijn altijd mooi mee genomen.
Ik kom zelf ook uit de regio van Gouda dus als je iets wil organiseren dan hoor ik het wel.

:W
 
Ik als niet professioneel poets en was gek, lijkt het ook leuk zoiets te zien! Ook uit de regio overijssel
 
Ik las 15 a 20 uur poetsen en toen was ik weg,..mijn god,... '(
Das dan wel een sportmotor met kuipen. :)

Ik weet dat goed poetsen best wat tijd en energie kost. En heel veel spullen, die niet goedkoop zijn. Uurtarief van n detailer moet dan ook beginnen vanaf 45 euro.

Dan is tot aan 900€ voor een motor wel veel. Ik betaal 100 tot 150 euro. En dat is al behoorlijk goed werk.
 
Houdt mij ook aanbevolen!!! Onlangs bij Meguiars een workshop gedaan, maar helaas was ik al te ver gevorderd en hoe je met een DAP gaat werken werd niet getoond (helaas tot meer onvrede bij andere cursisten).
Misschien een idee om een deel theorie te doen, en daarna je eigen motor te poetsen met tips en trucs van de pro?
Ik wil er wel een ritje voor maken, mits het droog is.. BBQ daarna...
 
Laatst bewerkt:
Goed, ik heb wel een vraag. Lak en kunststof wassen/kleien/polishen/waxen ben ik bekend mee, zo behandel ik mijn lak al wat jaren.

Maar mijn nieuwe fiets heeft gesmede wielen die geanodiseerd zijn, oppervlakte is erg grof. Met wat voor zooi behandel ik dit zonder dat het wit residu achterlaat maar wel de kleur versterkt en, belangrijker, het vuil makkelijker afwasbaar maakt?
 
Erg mooi initiatief, heb ook wel intresse, liefst ergens in omgeving overijssel/gelderland.
 
Laatst bewerkt:
voor mensen die niks van detailen kennek is dit wel de moeite hoor.

Ik werk zelf ook met klei, paint cleaner, wax en nog 600 andere producten en ik krijg vaak te horen hoe goed men motor eruit ziet voor bijna 20 jaar oud te zijn.

Smisschien wel is de moeite.
 
Zeker interesse om eens een sessie bij te winnen. Rij er woon-werk op maar betekend niet dat ik en smerige motor wil hebben! Ben benieuwd, regio randstad voor mij!
 
Goed, ik heb wel een vraag. Lak en kunststof wassen/kleien/polishen/waxen ben ik bekend mee, zo behandel ik mijn lak al wat jaren.

Maar mijn nieuwe fiets heeft gesmede wielen die geanodiseerd zijn, oppervlakte is erg grof. Met wat voor zooi behandel ik dit zonder dat het wit residu achterlaat maar wel de kleur versterkt en, belangrijker, het vuil makkelijker afwasbaar maakt?
Dan moet je aan een coating gaan denken. Bijvoorbeeld Gyeon Can Coat. Zit in een spuitbus, is transparant dus geen witte sporen. Spul spuit je op een doek en die wrijf je over de velg. Komt het mooi overal in het grove oppervlakte en vuil hecht een stuk minder goed.

Je hebt ook speciale wheel wax van bijv poorboys en chemical guys maar ik weet niet of dat fijn genoeg te verwerken is op een ribbelig oppervlak.
 
Ja kosteloos. Als mensen iets bij mij aan willen schaffen mag dat altijd, maar dat zal dan op verzoek gaan. Ik neem niks mee naar zo'n dag voor verkoop. Het is dus geen 'stand' zoals je vaak ziet op evenementen waar je kan kopen wat gedemonstreerd wordt. Het is gewoon bedoelt om mede forumleden te laten zien hoe je een motor verzorgd en hoe je de lak perfect kan houden. De meeste mensen wassen nog steeds met een spons en een zeem. Daar zijn zoveel andere manieren voor.
Ik doe dit gewoon omdat ik het leuk vind om aan te bieden, daarom kan ik de opmerking SPAM niet zo waarderen.

Hoi,

Leuk idee. Ik heb wel interesse.

Dat men zo sceptisch is, is omdat mensen tegenwoordig dood gegooit worden met commerciële truuks.
 
Zeker een leuk idee, ik surf zelf ook wel eens op het carclean forum! Jammer dat ik in de regio Noord-Holland Noord woon.
 
We hebben er op autoforums ook mooie discussie over en het resultaat van een professionele behandeling is verbluffend. Als je dat belangrijk vindt moet je dat vooral doen, hij glimt weer als een spiegel.

Ik beperk het tot een spuitbus speedwax van de Action van 2 euro. Daar doe ik een auto een keer of vier mee en dat kan in een kwartier klaar zijn.
 
Mooi initiatief, ik houd me aanbevolen *O*

Heb net een poetsmachine met tig soorten poetsschijven gekregen. Geen idee welke waarvoor is, dus er valt nog het eea te leren... :)
 
Inderdaad een leuk initiatief! Iemand met kennis op een bepaald gebied die deze kennis graag wil delen met andere motorrijders, zo zouden er meer initiatieven moeten zijn.

Ik zie een leuk ritje + een leuke leerzame middag. Ga het in de gaten houden.
 
Das dan wel een sportmotor met kuipen. :)

Ik weet dat goed poetsen best wat tijd en energie kost. En heel veel spullen, die niet goedkoop zijn. Uurtarief van n detailer moet dan ook beginnen vanaf 45 euro.

Dan is tot aan 900€ voor een motor wel veel. Ik betaal 100 tot 150 euro. En dat is al behoorlijk goed werk.

Mee eens, al krijgen we dat niet eens erdoor.

Ligt een bietje aan het type poetsbeurt. Even snel voor de verkoop, of vertroetel ala sjiek voor iemand zijn droommotor.

Ik kan je vertellen het is echt niet voor het eerst dat iemand over de 500,- uit geeft aan complete poetsbeurt voor zijn of haar lieveling.

Ik heb bv ooit eens een VN1500 gedaan waar de beste man de gehele winter mee door de pekel had gereden. Die was meer dan blij en heeft met plezier betaald.

Mijn maatje Hugo doet vaak genoeg ook exclusieve auto's en motoren en daar gaat de factuur vaak genoeg over de 500,- en is hij met 2 dagen werk niet snel klaar.

En inderdaad de formule zoveel uur maal dit en dat slaat nergens op, dan kun je zo niet doorrekenen. Dan maak je nooit niets meer.

Ik vind het een goede actie en indien mogelijk kom ik zeker kijken, je leert altijd van collega's.
 
tvpeetje...ik vindt het wel intressant

het wassen lukt meestal wel...beetje reinigen ook...maar het echt diep reinigen van remklauwen, achterbrug etc....geef ik meestal na een minuut of 15 al op.
 
In het proces wordt de motor echt helemaal gereinigd. Tot in de poriën van de blanke lak met speciale klei.

Dat doe ik ook altijd. :Y

1433294258j
 
Gaaf idee!! :Y

Laat je vooral niet te veel beinvloeden door de azijnzeikers.. Cool initiatief!

Als er iets in de regio Twente/Overijssel wordt opgezet ben ik van de partij!

:^

Leuk initiatief! En mocht er idd iets in de regio Twente worden dan probeer ik er ook bij te zijn
 
leuk initiatief heb wel intressen Hoorn Noord Holland. Wil ook wel een stukje rijden liefst op een avond of zaterdag/zondag middag
 
Terug
Bovenaan Onderaan