VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan dit "vapor lock" zijn?
Door de hitte van de motor wordt dan de benzine gas terwijl het nog in de leiding, pomp en vlotterbakken zit. De combinatie van het algemeen warme weer, de warme motor en de plaatsing van de carburators kan hier voor zorgen, maar mogelijk heeft iemand hier meer ervaring mee?
Bij mij is het theorie :+
 
Las al zo iets op een duitse 1000r fansite.
Die heeft een relais gemaakt zodat de pomp eerst wat door pompt bij aanzetten contact.
Kun je dat ook anders oplossen?

Misschien een combi van startmotor en dit probleem?
 
ik heb de pomp direct aangesloten op het relais/kontaktdraad.. eerst dus benzine pompen en dan starten. Werkt veel beter.
 
Vandaag met mijn VF750S even bij Frank Lemstra motoren geweest voor een oliewissel.

(te lui om het zelf te doen, en MOEST nu toch echt gebeuren)

In ieder geval, ik rijdt daar de straat uit, de hoek om en langs de slager, en denk bij mezelf ... wauw wat rijdt hij weer soepel ...? Nog nooit meegemaakt dat een oliewissel zo'n groot verschil maakte in gedrag van de motor.
Rijdt lekker!
 
De VF heeft een nieuwe eigenaar. Een beetje dubbel, want ik ga het kreng wel missen... Maar ik denk dat-ie in goede handen terecht is gekomen :)

Nieuwe eigenaar ging zich hier nog melden zei-ie.

11242062_771118003003524_336582397137322913_n.jpg
 
Tsja, belofte maakt schuld, dus daar komt ie dan:

Afgelopen zaterdag naar deze (ex Smuiger) VF1000 van Destruction 86 wezen kijken. Dat was niet zo heel erg om te doen. Ik had er alleen beter niet op kunnen gaan rijden, want toen was ik verkocht. Vandaag opgehaald. Julien bedank voor het brengen met de auto en het meenemen van de vele onderdelen. Nog even een andere gsm foto van de motor afgelopen zaterdag:

Leuke fiets toch? Moet nog wel het nodige aan gebeuren;
Scheur en sporen op de kuip:

Deukje in de tank:

En er is ook nog iets met de kleuren.
Maar goed, het rijdt zeker niet verkeerd, en volgens mij loopt ie echt mooi.
Het plan is om er eerst maar eens mee te gaan rijden.
Morgen maar eens schoonmaken en wat foto's met een fototoestel maken.
Nu maar hopen dat er geen ruzie komt in de garage vannacht, want daar slaapt ze met 4 Suzuki's....
 
Top :)

Zoals ik al schreef met een dubbel gevoel, maar ik ben blij dat-ie binnen MF blijft en ik zodoende toch nog een beetje kan volgen hoe het verder gaat met de VF :) Ik wens je veel plezier en veilige kilometers met de VF toe :)
 
Geef die oude dame eerst maar eens een goede -poets-beurt!!!
Roestplekjes ff aanstippen en inderdaad, rijden met die hap!
 
Volgens mij valt het met roestplekjes op de oude dame wel mee :)

Hoe is het de eerste nacht gegaan Tomcat? Heeft de VF al ruzie met de Soesjes? :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan