VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben bang dat mijn onderste radiator lekt. Bij het wassen kwam er een groene stroom kvs mee. Nog niet gestart sinds die tijd. Dat ga ik dit weekend doen en kijken of het er dan ook uit komt.

Heb er eentje gezien bij een sloper voor rond de 40 euro, alleen heb je dan weer geen zekerheid of die niet lekt. Iemand zoiets wel eens gehad?
 
Stuur aub ff een pb, met ook je email adres aub, email gaat een stuk makkelijker om op te volgen dan PB op motor-forum.

Ik heb eerst eens aan nrp-carbs gevraagd of ze de rubbers in stock hebben voor de VF reeks, als ik daarvan een positief antwoord heb bestel ik, samen met het setje voor jouw 500 dan :)
 
done!





Heb NRP net ff gebeld om zeker te gaan dat ik het juiste setje heb.
Had in 2015 een setje besteld in NL maar die was toch ECHT te klein
post-8974-0-91373600-1441272472.jpg

NRP wist meteen welke ik wel moet hebben! :}
 
Ik ben bang dat mijn onderste radiator lekt. Bij het wassen kwam er een groene stroom kvs mee. Nog niet gestart sinds die tijd. Dat ga ik dit weekend doen en kijken of het er dan ook uit komt.

Heb er eentje gezien bij een sloper voor rond de 40 euro, alleen heb je dan weer geen zekerheid of die niet lekt. Iemand zoiets wel eens gehad?
Afhankelijk van waar het lek zit, is deze wellicht nog te repareren / solderen. Vrijwel het hele ding zit nl met tin in elkaar kwam ik achter.
 
Yup... Op de VF zitten nog echte oldscool messing en koper radiateuren. Ze gaan niet snel stuk en zijn gelukkig goed te repareren.

Beter dan die latere aluminium in elkaar gelijmde meuk... Een gaatje kan bij die meuk niet dicht lassen omdat daarmee de lijm tussen de andere delen weer verbrand wat weer een grotere lekkage geeft..

Controleer ook eerst even de slangklemmen en slangen, Die zijn gemiddeld ook al een 30 jaar oud...

Edit: Voorzichtig met dat plastieke drainplugje wat links/onder op de radiateur sit. Die breken nogal snel...
 
Laatst bewerkt:
Bij de VF500 Trackbike zit een VF750 onder radiateur nu op de plaats van de koplamp..

IMG_0752_zps4obsbhnn.jpg~original


Gewoon het vulpunt verplaatst door hem op de radiateur te solderen.. Oude gat afgedopt door er een stuiver op te solderen...

Makkelijk spul dat messing....
 
Dat is goed nieuws, dan ga ik van het weekend eerst is kijken waar die precies lekt. Bedankt voor de hulp in ieder geval.
 
Fuel tap kits zijn toegekomen.
avqZCRQ.jpg


Meteen even getest :+


Revetten uitboren...
Protip: neem een dunne boor, en boor meteen doorheen het midden tot helemaal door het alu, op die manier is het gat meteen gecenterd. Daarna kan je nog een dikke boor nemen om de randen af te boren.
78zxtz5.jpg

tnOSvCQ.jpg


De oude ronde rubber had z'n beste tijd al wel gehad.
6s2SFrD.jpg

s5M8jlJ.jpg


Ik gebruik M4 boutjes, maar die passen maar net. Gat van 3.2mm boren en dan tappen naar M4.
Er zitten M3 boutjes bij de kit bij, M3 bewaart meer "vlees" aan de zijkanten van het gat.
(Ik moet toegeven dat ik verkeerd gezien had, dacht dat het M4 boutjes waren :$ )
36iI1Et.jpg

3NFgnpE.jpg


Oorspronkelijk is de rubber rond de kraan een X-ring, de O-rng die bij de set geleverd wordt, zit behoorlijk strak.Oppassen en er voor zorgen dat de kraan mooi recht past, en alles lekker invetten, of die gaat gekneld worden.
Wc1CxcA.jpg


Sorry voor de onscherpte.. brakke camera.
Hier zit de kraan al terug op z'n plek, na een badje in de ultrasoon, en de rubber in te vetten met benzinebestendig vet. De veerring zit hier ook al op z'n plek
1u8WIY9.jpg


En het afgewerkte product..
Ge9SJNU.jpg
 
Laatst bewerkt:
Man man wat was het warm euh lekker vandaag!




IMAG7479.jpg.286d8e9647dd958b4a576e6ff132daa9.jpg




IMAG7491.jpg.ad95684e3e63701397c851ba678f2e89.jpg




Schaduw, briesje, vogeltjes zingen.... tukkie doen!

IMAG7496.jpg.a99a343e8c48c1325677e008766eb322.jpg
 
5100 Semi-syntheet is prima. Insiders hier zeggen dat ik het als aftershave gebruik vanwege de geur... (maar dat is meer omdat ik zeg dat ik niets anders gebruik)

Ik zou niet voor de 300V volsyntheet gaan. De hoge reinigende eigenschappen zouden nog wel eens voor problemen kunnen zorgen..
 
Laatst bewerkt:
Kan ik me nog opgeven voor een oliemodificatie set voor een VF750F rc15?
Dutchy, je hebt PM.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog 1 liggen voor een 1000 die ik vermoedelijk niet ga gebruiken (omdat ik een ander systeem aan het bekokstoven ben..)

Als ik me niet vergis zijn de systemen voor 750 en 1000 gelijk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan