VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Vampiremax,

Ik heb destijds voor mijn VF750F de set aangeschaft, maar nog niet gemonteerd. Tussentijds ben ik mijzelf wel gaan afvragen of ik de modificatie zou moeten uitvoeren. Wisselende berichten over de noodzaak, deel van de toenmalige modificatie (hardere nokkenassen) was al uitgevoerd, verwijderen van het 'oliepijpje' waar het oliefilter op moet niet zonder de huidige te vernielen ... Afgelopen mei ben ik een bergtraining met de VF750F wezen doen en probleemloos toerentallen van 8000-9000 voor langere tijd. Ik geloof dat ik de set toch maar niet ga monteren. Hij is dus beschikbaar. Ik heb er destijds € 160,- voor betaald, omdat de adapter voor de oliefilter ook een zwarte oppervlaktebehandeling heeft ondergaan.

Tenzij iemand mij op andere gedachten brengt wil ik de set aan je verkopen voor de eerder genoemde € 160,- ex bezorging.

Grtz

Lean guy
 
Leuke trip gehad vorige week met de VF. Weekje Provence. Mont Ventoux eerst met de fiets, erna met de VF :)
VF heeft alles vlekkeloos gedaan. Ik vind het een heerlijke motor in de bergen. Je kan echt laag in toeren gaan en nog kom je zonder problemen uit de haarspeldbochten. V4!

7dYIRhLbz9cjA29k7KvXCyVSnpMmWzEo9YfUIgpKfg6qndTdzWYuzoiKiyl3ElWFJ2fVxKresb83vW3D0PbCNukZ_HayyHbaZFCRLa5KvHxqwQpzYcHIBjqv4wAo8TRuV-zejYKYvOZbAQcCJc_APilNQxR6kHKJ6-CE0t2oPuT-GRVUSwB0vcvCqzhkaZ07d8WeIJ_JGr2kPs_DrUlhbEj8gH7G6e5V1o6sbce1u-OTPH69RRb93B_Dru469Pk2-vo0-0aEEN_4dI6idprZ5O4VgQQIMhT_R_Rm3rUVb_ylUj1u13WgTr4nF6CXQyxY2IGqREpd7VWKkd7uDrAhbOjO-wSDTJTh45CuVCLI2DF229Bnq5gmLfIqbUNUgAkErqhdCsEPSdS__DMpYrLfg2iqIK_sncNlkq_lqFzFsj03d29CI4MChnv1mOGqICsPFg6oUP4-tvQ7sKbK1mZhKG6NQRDtZWLB8A4ytE01N5PtI8dlQwqqT_LpYtTJo1vbjOaEij_GRjq1TmqvO_4vTcwVPaZlSljLC1L4_hJWS34Q_n0L7SONLbNcBFsY1AHPYgXRaDUSoB1kUcu-ugLxq30WzIqbZ79CfuitJXxDJZPUgNISK60TNQ=w287-h509-no
 
Ik verkoop mijn "originele" uitlaten terug.
Ga mogelijk toch voor een stel carbon pijpen gaan, vanwege pasproblemen met de collector die ik heb.

Deze zijn van het merk Marving, type "master" maar op de pijpen zelf staat "Mach". Zelfde fabriek, en het papier met de E-keur dat er bij is vermeldt gewoon Marving.
Nieuw, ongebruikt, en enkel de doorvoer intern wat vergroot (van 1cm naar 2cm), omdat die anders veel te klein is voor een VF1000. Dezelfde uitlaten passen op de meeste VF'en

150euries, exclusief verzending, laat een pm indien interesse.
 
Ik ben de carbs van mijn VF750F rc15 aan het schoonmaken en ultrasoon reinigen,omdat de motor ploft bij gas dichtdraaien en heb zo'n revisieset gekocht.
Daar zit nu een onderdeel bij met openening van 2.4m/m. In de eerste carb die ik openmaakte zat er 1 van 1.5 m/m.
Wat te doen? In alle 4 carbs de oude terug inzetten of de nieuwe 2,4 m/m er in monteren?
Wat kunnen de gevolgen zijn?


full


full
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet eruit als de zitting waar de vlotternaald tegenaan komt.
Zo te zien komt die kit ook met een nieuwe vlotternaald dus zou ik de nieuwe zitting monteren. Juist als je de oude pakt icm de nieuwe vlotternaald heb je denk ik grotere kans op lekkage.

Verschil in diameter maakt volgens mij niet uit, kan zijn dat carb iets sneller vol loopt ofzo.. maar daar merk je vgm niks van.

Zit er trouwens geen filtertje bij die kit? origineel zit die op de uitsparing op de zitting.
 
Vreemd.

Zowel de VD52 en VD61 (VF750F) hebben een 1.6mm zitting. Welke code staat er op jouw carburateur huis ? (Ter hoogte van de rand van de vlotterbak)


De modellen 50, 51, 60, 70 en 71 hebben allemaal een 2.4 zitting maar zijn bedoeld voor de Magna en Sabre modellen.

De Sabres hebben nagenoeg geen brandstof pomp. De Magna echter wel. Zit even hardop te denken of dit mogelijk komt vanwege wel of geen brandstof pomp. Zouden de modellen met een brandstof pomp een kleinere vlotter doorlaat hebben?
 
Laatst bewerkt:
Supervaags: zit geen nieuw filterje bij. Gebruik nu oude filter icm met nieuwe flotterzitting en plunjer.

The dutchy: code is - 61B B. VI
 
Het klinkt iig als een logische verklaring.

Mijn magna zou ook 1.6 moeten hebben zie ik in het tabel.
Bij die magna heb ik de pomp eraf gehaald en ik heb, voor zover ik weet, nooit problemen gehad met de brandstoftoevoer. Zou het dan een soort restrictie zijn om de brandstofdruk iets te verlagen..? Ik ga het checken als ik de boel los haal.
 
iemand nog het kunstof afdek kap achter de dynamo van een vf750 sabre of magna liggen ???? kap dekt waterpomp en koppelingslave af
 
Beste mensen,

Mijn VF1000F2 gebruikt vrij veel olie (meer dan 1 liter op 1000 km).
Wat zijn de meest voorkomende oorzaken bij een VF?
Als nieuw lid heb ik al veel gelezen over de verschillende olie-modificaties. Ik heb gezien dat er in de VS een bedrijf is dat die dingen verkoopt als set. Of zijn er dichterbij ook mogelijkheden om aan zo'n set te komen?
Om er meteen nog maar een vraag in te gooien, wat zou een volledige revisie van een VF-blok kosten, en wie, welk bedrijf kan dat goed?

Frans
 
Je zult eerst de oorzaak van het olieverbruik moeten oplossen, voordat je de oliemodificatie installeerd.
Maximus86 heeft nog een voor jouw type motor een oliemodificatie set op de plank liggen.
Bovenaan deze pagina staat ie met zo'n set. Eerst zou ik m kopen ,maar ik heb een VF750F en die hebben een kortere slangenset.
Eventueel zou je The Dutchy eens vragen hoe en wat. Hij schijnt de VF goeroe te zijn.
 
olie verbruik heeft meestal twee oorzaken . of zuigerveren zij versleten of zitten vast . of de klepseals lekken
 
@zijweg: Het kan heel goed een probleem met de klepseals zijn, maar je vertelt verder niet hoeveel km het blok al heeft gelopen want met een hoge km stand is het ook heel goed mogelijk dat het aan de zuigers (veren) kan liggen.
Is de staat van je motor verder goed dan kun je het blok voorzien van nieuwe zuigers en daarbij gelijk de klepseals meepakken. Het is echter een grote klus die als je hem helemaal uitbesteed best in de papieren loopt. Ik draai intussen ongeveer 100.000 km met mijn blok en er zijn 1 keer nieuwe zuigers ingegaan en daarbij zijn ook de klepseals vervangen. ik verbruik grofweg een litertje op 3000km met sportief rijden dus inclusief op de compressie afremmen met redelijk hoge toerentallen.
Dus is heel acceptabel.
Als je klepseals de oorzaak zijn zie je vaak wat meer rook als je op de compressie afremt, dus schop hem eens wat vroeger terug in de versnelling en laat hem eens vanaf grofweg 9 a 10 duizend toeren afremmen en kijk achterom, of beter vraag of er iemand dan achter je rijdt. Geeft ie dan een wat grotere rookwolk dan zou ik op de seals gokken. Dat betekent wel blok demonteren koppen eraf en met behulp van een klepveertang alle kleppen los en de seals vervangen. Als je zover bent zou ik ze zeker ook eens opnieuw inslijpen. Maar dan ben je ook al zover dat een zuiger inspectie niet heel veel meer tijd kost.....
 
Bij de Smuiger was het zo dat de slotjes van letterlijk alle zuigerveren gelijk zaten. resultaat een liter olie per 500km en ik mocht noot voorop rijden ;)
 
@Smuiger: Ja je moet wel alles ordelijk monteren toch? en er voor zorgen dat je sporen achterlaat, in dit geval een rookspoor ;)
Toch wel leuk dat er allerlei mensen zijn die denken zo'n ding open te kunnen schroeven en nog belangrijker ook weer in elkaar kunnen krijgen.
Zo heb ik ooit een blok van een Peugeot 104 (ik weet het is geen motor;) ) opengeschroefd om er achter te komen dat de zuigers achterstevoren zaten en bij een VF1000F was er iemand zo leuk geweest er grote gaten in het luchtfilter bij te prikken. Om alles dan nog enigszins te laten lopen waren de sproeiers ongeveer 30% groter. Resultaat: een verbruik van 1 op 7 en een vermogenscurve die pas bij 7000 toeren wat begon te doen. Topvermogen mistte ik naar schatting een pk of 15 maar in het middengebied nog veel meer. Andere sproeiers en een heleboel plakwerk aan het luchtfilter en hij liep weer als een zonnetje.
 
Bij de Smuiger was het zo dat de slotjes van letterlijk alle zuigerveren gelijk zaten. resultaat een liter olie per 500km en ik mocht noot voorop rijden ;)



Da is nie errug eko!!!!




"en de bloemetjes dan? die hebben pijn van die olierook hoor!!"








IMAG7622.jpg.5b62e8164b1715f5d7b5b2edd33dfb12.jpg





IMAG7625.jpg.4b116df02cd00fc37f47a74ceb7cb388.jpg





IMAG7621_1.jpg.3779ef69f14243636d9844604295e137.jpg




:+ :+ :+
 
Na de carbs ultrasoon gereinigd te hebben en voorzien van nieuwe pakkingen en O-ringen, de kleppen gesteld, nieuwe bougies erin, Motul 5001 olie erin, nieuwe klepdekselpakkingen erop en de olie modificatie gemonteerd te hebben lekt ie olie bij de onderst banjobout. :(
Niet bij de pakkingringen maar bij de kleine zeskant (zie pijl foto).
Is deze nu zo kapot dat er een nieuwe slang op moet? Of is er een andere optie.
Motor loopt als een naaimachientje, geen geplof meer. Carbs moeten nog wel synchroon gesteld worden.
(foto geleend van The Dutchy)

full
 
Laatst bewerkt:
Heb ik nog niet meegemaakt Vampiremax..

Volgens mij is dat punt de verbinding tussen de banjo nippel en de koppeling. De flare verbinding op de leiding zit lager..

Wellicht even loshalen en controleren op beschadigingen. In principe is het een conische verbinding waar niet al te veel mee mis kan gaan.
 
Heb al teflon tape om draad gewikkeld, maar blijft druppelsgewijs lekken bij slangaansluiting.
Dutchy, heb je nog zo'n slang met aansluiting liggen? Ik ga m toch maar vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan