VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Action olie vermengt met een motorflush. Zijn verschillende merken van. max 20 minuten laten lopen en dan aftappen. Ik weet alleen niet wat dit met koppelingsplaten doet.

Ik heb dit gevonden op het net: Kroonoil Flushing Oil 20W20 - Motor Spoelolie.
Zou dit HET middel zijn?
 
De afgelopen tijd, buiten het noodzakelijke werk voor de werkgever om, alvast een start gemaakt met de nieuwe verblijfplaats van de vf's.
Een lekker ruime garage, waar nog wel het nodige aan moet gebeuren...

Allereerst een beetje verlichting, daar ontbrak het aan.

XZajh5Aj0QyETiyng_JnLTl2wP6Bue-uZnXbuZRsz3meihlF7GEeGeH3U8TnSptQ-EOZEXWKs-8AD47mdz0f5AoaA4qvLeTRochfLZ3ktyj59Xt4IlSd0VeGndU6dEzsOyVCa41Mnw

EFHqF2bBYdUWm9932mAKHsTfpx1ydI6tBGpRwIEtryReldiL2Hntxp37RfPn0JrDPhTncW_SRrMVu39ZJ37PL0iWPCdRhSXA2MSJu_oayYee-udxFRN8xAcZeKa_bz9Kg0OqSv-tpg


En vanmiddag een hoop onderdelen, inclusief de stellingen om deze te bewaren, overgebracht.

rOPpb0dJO6K27ROEZ1NINZ_PTunai7oZvgpp1Cd-A6TYgb-3z7MxAIvZF5H2VRP9osomd3tD9mVRTBHPEZsmRUIabSzLSVU21AxburNQH2Jz8CmvV1WA-FtxBYjLPfZdqaC5XLCgsg

grq-a8BB-9fv9jfbG7Cnaf0AgXALtzxsIz6G-hOWwthkiwTW9frpnkAJUHPO1xPk_YL9ktjIknFSjI2BPD2em4PVJtC6MOPztMBvJV0FGQQT1t2y_e2BLK3S-KuEpj3clSRhNAx9Ow


De motoren zijn een paar weken geleden al verhuisd. Nog niet helemaal op hun plek, maar gezellig naast elkaar...

oZuEhzwN-PZxCNczwKS_077EM-XsRVYF9U85-xl7o7TggsSLqRX8PAVDIKEr4EgR_KpTW0Lz4wc9ppfvCoNideQEPm6buA3dwmDSfhXQYD76TFKBuXhOKHYGJfD3KbwpT2wWAxB3mg


De komende tijd weer verder. Het huis zelf moet ook nog wel het een en ander aan gebeuren. Dat staat gepland in de kerstvakantie.
 
Laatst bewerkt:
De afgelopen tijd, buiten het noodzakelijke werk voor de werkgever om, alvast een start gemaakt met de nieuwe verblijfplaats van de vf's.
Een lekker ruime garage, waar nog wel het nodige aan moet gebeuren...

Allereerst een beetje verlichting, daar ontbrak het aan.

[afbeelding]
[afbeelding]

En vanmiddag een hoop onderdelen, inclusief de stellingen om deze te bewaren, overgebracht.

[afbeelding]
[afbeelding]

De motoren zijn een paar weken geleden al verhuisd. Nog niet helemaal op hun plek, maar gezellig naast elkaar...

[afbeelding]

De komende tijd weer verder. Het huis zelf moet ook nog wel het een en ander aan gebeuren. Dat staat gepland in de kerstvakantie.

Niet verkeerd Jan, ziet er goed uit.
 
Ziet er goed uit Jan!

Dames, heren,

Afgelopen week heb ik een proefrit gemaakt op de opvolger van onze VF750F --> VFR800. Dat is mij zo goed bevallen dat ik de aanschaf sterk overweeg. Mijn huidige VF wil ik dan 'inruilen' en die zal dan vermoedelijk naar Polen gaan. Als er iemand is die mijn VF (bj 1983 met 38500 km) voor Nederland wil behouden dan mag dat voor een bedrag hoger dan € 500,-.

Grtz
 
full

full

Dit zijn de laatste van afgelopen mei.
Als je belangstelling hebt... PM me maar.
Achterband is in april dit jaar vervangen. Voorband moet nog, voorvorkkeringen zijn ook aan vervanging toe en een grote beurt is ook nodig.

Grtz
 
Ik heb nog een blok liggen van een vf1000Re. Blok komt van een schadefiets, hierdoor is een gaatje in het carter geslagen. Blok is verder goed. Voor onderdelen of carter laten repareren. Bij interesse graag PM
 
www.Helperformance.com heeft vandaag 40% korting actie (niet op nl.helperformance) ✊ ga mijn 31 jaar oude leidingen op mijn vf dus maar vervangen (2x rem voor, koppeling en rem achter). Incl verzenden uit de UK <€100

Kortingscode trusthel40
 
Winterslaap voor het oudje.....




IMAG9070.thumb.jpg.03f994f231140decea17ccb3dddc3600.jpg





IMAG9072_1.thumb.jpg.0351c55c83461a5f5fa71efa5a2d6aa6.jpg






IMAG9073_1.thumb.jpg.32af33c6251ca253e6cb7f4b5a590e83.jpg

En ja, onze zoon vindt de jasbeschermers "wel goed zo"..... :+
 
Mooi hoor, had zelf -19 jaar lang- een VFR750 (1997).

Meet ff de Vac output (bij warme motor) en weerstand van de alternator, bij twijfel deksel er af (ok kost je een pakking) om te zien of ie a "crispy is".
Check ook ff Vdc van de SR naar de accu.
Monteer een voltmetertje ergens bij de cockpit.

En dat was het eigenlijk met de VFR.... :-)

Mooie fiets hoor! Heb er een in de Smoky Mountains gereden.
 
Iemand die hier wel is de seal van de achterveer heeft vervangen van de vf750f? En waar zou ik die kunnen bestellen?
 
Iemand die hier wel is de seal van de achterveer heeft vervangen van de vf750f? En waar zou ik die kunnen bestellen?

Eén keer gedaan...

Er staat een video op U-tube..

Onderdeelnummer voor de seal is 91257-MC7-003 alleen dat kan nogal lastig worden om die te vinden.
 
Die is inderdaad niet echt te vinden helaas. Zijn er nog andere opties behalve een YSS veer van 330 euro?
 
Zijn er nog andere opties behalve een YSS veer van 330 euro?
Ja, een Hagon van 369 of een Wilbers van 379 (€ 479 voor de versie met instelbare demping).

Veel mensen zien over het hoofd dat een schokdemper is een slijtage onderdeel is. Die moet je na 30+ jaar gewoon een keer vervangen. Zeker ook de VF demper waarvan de uitgaande demping hartstikke dicht gaat zitten. En als je nu een niet nader te noemen persoon O-) O-) even een mailtje stuurt regelen we wel wat ;)
 
Wat is het partnummer? als dit hetzelfde is voor een VF500F,

full



dan heb ik nog wel een complete demper voor je liggen. die ring haal je dan maar uit....
Weet niet of die seal nog goed is, maar niet geschoten is altijd mis.... Echt dempen deed ie niet meer, maar lekte ook niet. Heb er ooit nieuwe olie in gefrobelt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan