Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Wie o wie heeft er een deksel liggen van de gereedschapskist
van de s10? Je weet wel de klep achter het zadel.
 
Kunnen we btw en s10 meeting doen? Zijn zat leuke routes in de buurt van amsterdam.
 
Clickie, graag gedaan, zo te horen heb je leuke dingen kunnen lezen, ik zal nog eens proberen of ik die tweede link kan vinden, zoniet dan ga ik er zelf wel heen, staat nog op m'n te verwezelijken verlanglijstje, en ik heb de plekken op de kaart aangevinkt.

Seren, je kent Guido toch? ik geloof dat hij er nog een heeft liggen.
Wat betreft meeting in Amsterdam, lijkt me te gek om te doen, ala minimeeting die we twee jaar geleden deden, alweer, daar was jij ook nog bij, misschien in september?
Dan kan ik erbij zijn, en ik denk Bauke ook wel (en Raymond), gewoon weer op een zonnige zondagochtend op de Dam afspreken en van daaruit een leuke route rijden?

Of eventueel een tweedaagse meeting, een idee wat ik vorige keer ook al had en het interessant zou maken voor wie van ver weg komt, een combinatie van beide, en ook weer totaal anders:
Aan de rand van het Vondelpark zit een heel leuk Hi hostel, een hele fijne locatie, en zeker bijzonder als er daar een aantal van onze vintage Suups staan opgesteld.
Daar op een vrijdag of zaterdagavond, middag, afspreken, en gezellig het Vondelpark/ Amsterdam in, en in het Hostel overnachten.
Volgende ochtend op de Dam, koffie, appelgebakkie erbij, elkaars machines bewonderen en laten bewonderen, in het zonnetje natuurlijk, en aansluitend een Noord Holland rit.

Voor de zandhappers is er in de direkte omgeving van Amsterdam offroad mogelijkheid.
Bij slecht weer is er de mogelijkheid om off road naar Texel te rijden, zoals we voorheen wel eens gedaan hebben, en kunnen we daar ook nog eens een overnachting doen in een leuk Hostel op een eveneens leuke locatie en chinees eten in Den Burg.

En dan volgende dag samen boot terug pakken naar vaste land, en dan samen ergens nog een bakkie doen, leuke plekjes genoeg in Noord Holland, en dan naar huis.

Goede suggestie zoiets? gewoon een combinatie van wat voorheen hebben gedaan, of iets dergelijks, afzonderlijk?
 
de super is weer thuis, ik heb 'm gemist :)

Zaterdagochtend had een goede vriend zijn eerste motorproefles (van mij gekregen) dus ik ben mee geweest. Was erg geinig. Meteen op het AVB-oefenterreintje gekeken of ik het 8tje, de snelle en langzame slalom ook nog kan op de suup. Geen probleem gelukkig, anders had ik wel lekker voor joker gestaan :P


@iggy, dat zijn flinke plannen :) Lijkt me leuk om nog eens met wat suups bij elkaar te komen maar een heel weekend zit er voor mij niet in. Zand happen rond amsterdam wil ik wel, als het een beetje in mijn agenda past.
 
Geachte heren,

Weet iemand toevallig de lengte en schroefdraadmaat van de achterste bovenste bout door het frame waarmee het blok vastzit? Of heeft iemand de bout en/of tegenoverliggende moer toevallig te verkopen?

Mijn kromme 1996 frame had ingelast schroefdraad maar het oudere 1992 wat ik nu heb niet.

Plaatje om het te verduidelijken (nummers 8 en 9).

Hartelijk dank alvast, Sybolt
 
draadeind kopen ,8 of 10 mm, op maat maken en aan beide kanten vastzetten met 2 moeren.
 
Ik weet niet waar je woont maar als ik zo'n probleem zou hebben zou ik even bij Bolman in Den Haag langs rijden, daar hebben ze dat soort dingen vaak nog wel.

Maar wat d02500 zegt lijkt me een simpelere, doeltreffende optie
 
Mannen, dank voor het meedenken. De tip van d02500 had ik ook aan gedacht, alleen wat ik me afvroeg is dit:

De originele bout is een rechte bout met alleen op het einde schroefdraad, voor het gedeelte dat uit het frame komt en waar je de moer op schroeft (duh...) Met een stukje draadeind heb ik de schroefdraad door het blok lopen. Geeft het dan nog wel voldoende fixatie? En veroorzaakt dat schroefdraad geen beschadiging in het blok?
 
Edit, ondertussen post RaymondW dezelfde vraag.

Offroadcentrum en Allroadmotorcycleparts ga ik proberen. Dank!
 
iets wat pas zit door het blok kan geen beschadiging geven,bovendien zit het vast getrokken,anders zou het blok rammelen in het frame.doe nou maar er gebeurt niets.
frezen in het blok?weet je hoeveel losse bewegingen er dan moeten zijn?en hoe lang?indien vast kan dit niet.
je kunt ook bij Brammer langs gaan of de site bezoeken.
Bij motorcycle parts 15 euri
 
Laatst bewerkt:
Heey sybolt,

toevallig heb ik vandaag die bout los gehaald en heb hem even voor je opgemeten.

Hij is 230 mm lang (ex inbuskop)
waarvan de laatste 14mm schroefdraad is. (10x1,25, Dus geen normale M10)
de dikte van het deel zonder schoefdraad is 10mm
als moer zit er een soort inbus moer op. zoals waar je uitlaat mee vast zit. (ik vind het on dingen)
ik hoop dat je er wat aan heb.

Daarnaast meteen nog een vraag.
Ik ben rustig een 850 blok aan het inbouwen, vandaag oude blok eruit en daarvan een aantal onderdelen overzetten op het nieuwe blok. Gaat allemaal prima alleen het bevestiging punt op het blok waar de bout van je swingarm doorheen gaat is beduidend kleiner dan die van het oude blok. het 850 blok gebruikt daar ook een rubber ophanging punt en de 750 heeft een stalen. Bij kedo kan ik niks vinden wat lijkt te passen. Heeft 1 van jullie toevallig ervaring met dat euvel?

Gr!
 
Julius, bedankt. Ik ga eens kijken of ik iets kan vinden wat erop lijkt, of zoals d02500 zegt met een draadeind oplossen.
 
Je moet die bussen van het XTZ blok overzetten op het TDM blok. of even busjes draaien. bij een TDM hangt de uitlaatdemper in dat gat, vandaar de trillingsdempertjes..
ook carterpan en houder+oliezeefje overzetten vanuit XTZ blok in het TDM blok, anders past je carterplaat er niet weer onder.

groet,

Pieter


Heey sybolt,

toevallig heb ik vandaag die bout los gehaald en heb hem even voor je opgemeten.

Hij is 230 mm lang (ex inbuskop)
waarvan de laatste 14mm schroefdraad is. (10x1,25, Dus geen normale M10)
de dikte van het deel zonder schoefdraad is 10mm
als moer zit er een soort inbus moer op. zoals waar je uitlaat mee vast zit. (ik vind het on dingen)
ik hoop dat je er wat aan heb.

Daarnaast meteen nog een vraag.
Ik ben rustig een 850 blok aan het inbouwen, vandaag oude blok eruit en daarvan een aantal onderdelen overzetten op het nieuwe blok. Gaat allemaal prima alleen het bevestiging punt op het blok waar de bout van je swingarm doorheen gaat is beduidend kleiner dan die van het oude blok. het 850 blok gebruikt daar ook een rubber ophanging punt en de 750 heeft een stalen. Bij kedo kan ik niks vinden wat lijkt te passen. Heeft 1 van jullie toevallig ervaring met dat euvel?

Gr!
 
deze bout heb ik ook wel voor je liggen, met inbuskop en inbusmoer. er ligt hier een gedemonteerde XTZ, dus als je meer nodig bent??

groet,

Pieter


Heey sybolt,

toevallig heb ik vandaag die bout los gehaald en heb hem even voor je opgemeten.

Hij is 230 mm lang (ex inbuskop)
waarvan de laatste 14mm schroefdraad is. (10x1,25, Dus geen normale M10)
de dikte van het deel zonder schoefdraad is 10mm
als moer zit er een soort inbus moer op. zoals waar je uitlaat mee vast zit. (ik vind het on dingen)
ik hoop dat je er wat aan heb.

Daarnaast meteen nog een vraag.
Ik ben rustig een 850 blok aan het inbouwen, vandaag oude blok eruit en daarvan een aantal onderdelen overzetten op het nieuwe blok. Gaat allemaal prima alleen het bevestiging punt op het blok waar de bout van je swingarm doorheen gaat is beduidend kleiner dan die van het oude blok. het 850 blok gebruikt daar ook een rubber ophanging punt en de 750 heeft een stalen. Bij kedo kan ik niks vinden wat lijkt te passen. Heeft 1 van jullie toevallig ervaring met dat euvel?

Gr!
 
ik heb helaas niet de beschikking over een draaibank. heb net die bussen van de TDM blok los gekregen maar dat was wel een worsteling. Nog tips over het los halen van die uit de XTZ?
het viel me trouwens ook op dat die metalen bus in het xtz blok groter is dan de as die er door heen gaat. (niet veel 0,7mm)
 
ik heb helaas niet de beschikking over een draaibank. heb net die bussen van de TDM blok los gekregen maar dat was wel een worsteling. Nog tips over het los halen van die uit de XTZ?
het viel me trouwens ook op dat die metalen bus in het xtz blok groter is dan de as die er door heen gaat. (niet veel 0,7mm)

We kunnen bij ons wel een setje draaien en naar je toesturen, stuur maar even een berichtje.

groet,
Pieter
 
Voor de mensen die af en toe gaan offroaden met de suup, heeft iemand nog een gouden tip voor het oprapen? Met zijn 2en is het natuurlijk geen probleem, maar in je eentje?

Ik ga toch regelmatig tegen de vlakte, vooral in het zand. De kont-tegen-het-zadel techniek krijg ik niet voor elkaar, ik krijg dan niet genoeg grip met mijn voeten om de boel omhoog te krijgen. Of mijn voeten glijden weg, of ze staan zo dicht bij me dat mijn knieën opgevouwen zitten en ik geen kracht kan zetten. Misschien ligt het ook aan mijn 1.93m, niet echt iets voor krappe ruimtes..

Wat me wel lukt is een deadlift. Op de juiste manier uitgevoerd (vanuit je benen, rechte rug, etc) is dit een beweging waar je geen blessures van krijgt. Ten minste, dat is wat ze me vertellen bij de crossfit :P
Ik pak met één hand een handvat, en met de andere hand de duo-handgreep

iemand nog een gouden tip, of een eigen maniertje?
 
Laatst bewerkt:
deze bout heb ik ook wel voor je liggen, met inbuskop en inbusmoer. er ligt hier een gedemonteerde XTZ, dus als je meer nodig bent??

Als het goed is krijg ik vandaag van Leo Streppel (Offroadcentrum) de juiste moer toegestuurd. De bout kan ik dan van mijn oude (nieuwere) frame gebruiken. Bedankt voor de hulp.
 
@Willem vu, nou dus jij kan alvast in de agenda, zal over een paar weekjes een minimeeting suggestie doen hier, wat betrefd het motoroptillen, oefening baat kunst, die konttechniek gaat wat mij betrefd nergens over (heel geoefend motoropraper)...
 
Op filmpjes ziet dat er altijd mooi uit, maar doen is wat anders. Heb mijn KLE ook veel moeten oprapen en dat ding weegt ook bijna 200 als de tank vol is. Zwakke knieën waren bij mij altijd het grootste probleem en nu ook nog de polsen en armen.
Gelukkig moet ik mijn suup nooit oprapen :+
 
@Willem

Komt tegen het zadel en dan omhoog duwen werkt bij mij niet. Bovendien gat je rug naar de kloten. Wat mij geleerd is om de motor in zijn versnelling te zetten en dan het uiteinde van je stuur met 2 handen vast te pakken en om hoog duwen. Zo heb je de grootste hefboom!
 
Terug
Bovenaan Onderaan