Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Topicvervuiling :(

Honda heeft er ruim 25 jaar over gedaan om de super tenere na te maken. :W
Nou willen ze daar nog ff 14000 euro voor hebben ook _O-

Wij houden het liever bij het origineel :Y (toch?)
 
Uhm, wat bedoel je precies met "origineel" :?
De Afrika twin was er in 1987 de Super Ténéré in 1989.
 
Topicvervuiling :(

Honda heeft er ruim 25 jaar over gedaan om de super tenere na te maken. :W
Nou willen ze daar nog ff 14000 euro voor hebben ook _O-

Wij houden het liever bij het origineel :Y (toch?)


In BE kost 'm slechts 12 190€ en dat is zelfs vergelijkbaar met een Tiger 800XC en BMW F800GS :P

Maar buiten de prijs... we zouden eigenlijk blij moeten zijn dat Honda z'n legende terug tot leven brengt.
Deze Africa Twin is iig meer allroad dan de Superténéré 1200... ik volg RonaldS10 z'n bedenking wel.

Voor dat de Tracer werd voorgesteld had ik ook nog hoop dat Yamaha met een 800-900cc Ténéré zou komen vorig jaar.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de laatste eer bewezen aan een zeer enthousiast Africa twin rijder, Diekooi, die afgelopen maandag in Polen op veels te jonge leeftijd is verongelukt op weg naar Ruslandop samen met GDB, nog een fanatiek AT rijder uit Amsterdam, voor degene die Robert misschien kenden of interesse hebben, je kunt het relaas hier lezen, het heeft op mij veel indruk gemaakt dat motorrijders van alle soorten en merken, rangen en standen vanuit het hele land zijn geweest om deel te nemen.
Uitvaart Diekooi
 
Het origineel???
Wat is die nieuwe at nu meer, een ouwe at of een xtz750?

Geen van tweeën, tis een hele nieuwe. :+
Ook ik moet (helaas) toegeven dat ie beter geslaagd is dan de nieuwe super Ténéré maar net als laatst genoemde, met de naamgevers hebben ze weinig meer gemeen.
Ook niet zo raar na 25 jaar.....
 
Laatst bewerkt:
Geen van tweeën, tis een hele nieuwe. :+
Ook ik moet (helaas) toegeven dat ie beter geslaagd is dan de nieuwe super Ténéré maar net als laatst genoemde, met de naamgevers hebben ze weinig meer gemeen.
Ook niet zo raar na 25 jaar.....

Lijkt wel of ze allemaal de ouwe suup aan het kopieren zijn, alleen de halve genesis kop zijn ze nog niet in geslaagd, maar daar zal nog wel steeds een patent aan hangen
 
Hallo Allen wie hier nog actief zijn. Ik wil een kofferrek voor mijn 750 kopen/huren/lenen/bouwen voor mijn avontuur naar Zweden eind deze zomer. Iemand tips? Budget is niet erg groot, anders had ik al wel een rek gekocht :]
 
Vandaag de laatste eer bewezen aan een zeer enthousiast Africa twin rijder, Diekooi, die afgelopen maandag in Polen op veels te jonge leeftijd is verongelukt op weg naar Ruslandop samen met GDB, nog een fanatiek AT rijder uit Amsterdam, voor degene die Robert misschien kenden of interesse hebben, je kunt het relaas hier lezen, het heeft op mij veel indruk gemaakt dat motorrijders van alle soorten en merken, rangen en standen vanuit het hele land zijn geweest om deel te nemen.
Uitvaart Diekooi

Pfff, triest om te lezen...Kende hem niet, las wel eens wat van hem op het Africa Twin topic..
:N
 
Toch die ene witte..
Still about DCT, some riders wonder whether a DCT equipped bike can wheelie. I’ve never ridden a bike with DCT, but a general consensus seems to be that at least it won’t be as easy as wheeling a bike with a clutch. Freeze the image of this video on minute 2:14, where you can clearly see both bikes’ motors on their right side. The red bike is the one with DCT. It is also confirmed by all the close ups of the DCT buttons, where you can see some of the red plastic on the background on all those close ups. Finally, on the video you can see the white bike wheeling, and no footage of the red bike wheeling. We can’t conclude the bike with DCT won’t wheelie, perhaps that was the rider’s choice. But we know the non-DCT bike does.

That explains..
 
Hallo Allen wie hier nog actief zijn. Ik wil een kofferrek voor mijn 750 kopen/huren/lenen/bouwen voor mijn avontuur naar Zweden eind deze zomer. Iemand tips? Budget is niet erg groot, anders had ik al wel een rek gekocht :]


Ik heb nog een compleet rek met 3 koffers. PM. Groet
 
Een tenere 700 op basis van de MT07?
full
 
Een motor-maat heeft problemen met z'n brake retaining bolts.
Originele Yamaha bouten, ingedraaid met kopervet, maar elke keer als hij z'n remmen moet onderhouden en deze bouten dus moet los draaien, sneuvelt er wel één of zelfs meerdere.

full


Weet iemand van jullie of er sterkere bouten bestaan dan het origineel?

Alvast bedankt voor jullie suggesties.
 
Laatst bewerkt:
Net even met hem kort gesloten.
Maar hij gebruikt het wphb en trekt volgens voorschrift de bouten aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan