Kornfed's garage

Oja, voor alle teleurgestelde fans van de echte motoren.
Er komt echt wel weer wat bij, alleen geen 4 cilinders meer.
Denk ik...
 
Haha Pieter, Ik had nog op de XS850 geboden met die helm voor op en dikke auto uitlaat.
Foto's nog eens goed bekeken maar er is te veel aan het frame verkloot om er nog iets van te maken.
 
Inmiddels ook de oorzaak van de hangende klep gevonden.
Ct2oftL.jpg

Een ingezakte klepgeleider De olieseal zit helemaal platgedrukt.
Na verwijderen is de klepgeleider vrij eenvoudig terug op zijn plaats te tikken met een hamer en een stuk hout. Ik vraag me nu alleen af of dat nu dan wel blijft zitten als ik alles weer in elkaar zet of moet er iets meer gebeuren?
 
Laatst bewerkt:
Als ze eenmaal zakken dan blijven ze zakken. Dus je moet hem borgen of een dikkere laten draaien. Je kunt ook een klein gaatje boren in de kop en er een borg boutje inzetten. Dat wordt ook veel gedaan. Anders heeft Jack in Hardewijk nog wel een koppie.
 
Ik wil graag de originele kop er op houden omdat die er verder nog erg goed uit ziet.
Zou het liefst een overmaat er in laten zetten.
Eens kijken of dat ergens te regelen is.
 
Vandaag lekker sleutelen aan de Helix.
De kop toch maar gerepareerd op een beunmanier maar het werkt.
Gaatje boren:
mPE6uRl.jpg

schroefdraad er in getapt een een boutje goed strak er in met wat loctite.
05rrkVc.jpg

De geleider is niet meer van zijn plaats te krijgen.

en inmiddels wat spullen besteld bij cmsnl.
Er is ook nog iemand hier op het forum die een cilinderkop over heeft dus die neem ik ook over voor de zekerheid.

Uit documentatie van de vorige eigenaar blijkt de Helix in 2008 een totale revisie te hebben gehad.
Alles met veel foto's op een kaartje er bij. Word ik blij van.
Ik vond alles al in zo'n goede staat.
De uitlaat b.v. ik dacht dat die ver weg was maar deze is in zeer goede staat en het is een originele Honda uitlaat. Dus die heb ik maar even opgeknapt.
Y607WW9.jpg

POHckfv.jpg

AnHt7EV.jpg

VSXnWHM.jpg
 
Vandaag een andere kop binnen gekomen waarvoor bedankt Rob.
88Xy9Sz.jpg

5WI9FiI.jpg

Lijkt me toch beter dan de gerepareerde kop.

Bandjes zijn ook binnen:
MzaBsF6.jpg


Velgjes gespoten:
Z2lYElY.jpg


en maar een nieuwe remschijf besteld omdat deze op het randje zit en erg gegroefd is:
Y3Ilx48.jpg


Zadel wordt opnieuw bekleed moet nog opgestuurd worden.
Nu nog wachten op koppakking klepseals en nog wat meer klein spul van CMSNL, duurt altijd erg lang bij ze vind ik maar het is niet anders.
 
Even iets anders.
Vandaag naar de CD175 gekeken. Het achterlicht deed het niet en het remlicht alleen als de verlichting niet brand. Alle bedrading nagelopen maar nog niks geks gevonden.
Tijdens het werken viel de motor ook nog om :(
Gelukkig niks kapot omdat tank en kapjes er af waren. Alleen een gebroken spiegeltje maar daar wil ik toch andere op zetten.

Wilde ik nog een ritje maken maar nu start de Honda niet meer, geen vonk.
Ik ben nu alle bedrading door aan het meten maar kan niks geks vinden.
Contactpuntjes zien er ook nog goed uit.
Iemand nog tips? ook hoe de contactpunten te controleren.
 
De bobine krijgt netjes 5.8 volt en geeft ±3 volt als de contactpuntjes open staan, bij gesloten puntjes is er aarde en dus geen spanning.
Misschien is bij het vallen de bobine geraakt en dat die daarom kapot is. Iets anders kan ik even niet meer bedenken.
 
Met een massaadraadje aan de bobine tegen het frame of blok tikken. Kun je ook nog een stukje gereedschap maken (zie foto) om te voelen of vonkt.
full
 
Net even geprobeerd en er zijn vonken.

Alles lijkt te werken zoals het moet, overal is massa en spanning waar het moet.
 
De Helix zit weer in elkaar en doet het weer. Nu nog wachten op een uitlaatpakking en het zadel.
40LT8xa.jpg


De CD175 doet het nog steeds niet. Ik ga de bedrading nog eens helemaal doormeten en als ik dan niets vind op zoek naar een nieuwe bobine. Blijft raar.
 
Ik meet een spanning van 5.8 volt naar de bobine dus dat is goed.
Vanuit de contactpuntjes meet ik ±3 volt als ze dicht staan. Als ze open staan meet ik 0 volt.
 
onduidelijk, dit zeg je eerst:

±3 volt als de contactpuntjes open staan

en dan:

Vanuit de contactpuntjes meet ik ±3 volt als ze dicht staan
 
Sorry ik zit op mijn werk en niet bij mijn motor maar ik bedoel dus als ze open staan. Als ze dicht staan maken ze toch massa als ik het goed begrijp.
 
Dat zeg ik, bij gesloten puntjes meet ik niks, staan ze open dan meet ik 3 volt.
Ik heb ze ook nog licht opgeschuurd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan