Kornfed's garage

Ging niet meer lukken Onno, het werd veel te laat.

Inmiddels wel thuis met de nieuwe aanwinst:
aTchnlg.jpg

4XZNHoE.jpg

Zit best wel wat werk aan en als je alles eens goed bekijkt valt het altijd tegen maar dat mag de pret niet drukken. Eerst eens aan de praat krijgen.
 
Komt zeker goed.

Vandaag de bedrading van de Honda afgemaakt. Mooi nieuw draadboompje en alles werkt.
7XjOYGK.jpg

2yQBjAM.jpg
 
Mooi hé!
Is een KZ650 B uit 1978. Dit is een '77 er van amerikaanse kom af.
Heeft dus elektronische ontsteking en dubbele schijfrem. Ik ben nog aan het uitzoeken hoe het precies zit. Zo zitten er Keihin's op die erg veel lijken op Mikuni's die ik op mijn XS750 ook altijd tegenkwam.
Verder is de motor vrij origineel. Jammer dat de velgen gespoten zijn maar die zullen wel behoorlijk geroest zijn. Geldt ook voor de vorkpoten.
Eerst maar eens rijdend maken en dan gedurende de winter kijken wat het gaat worden.
 
Voorwiel van een KZ650 met een nog mooie velg heb ik nog liggen, maar de velg zit momenteel op mijn AJS. Daar zoek ik nog een 21inch velg voor. Als ik die heb dan gaat hij er weer af.
 
Vandaag de carbs van de Z650 gehaald om ze zuiver te maken.
In eerste instantie valt het mee, alles ging goed totdat ik de mengselschroeven er uit wilde draaien.
7XDRZHO.jpg


Ze zitten muurvast en zijn er met geen mogelijkheid dus uit te halen. Inmiddels is de kop naar de klote. Dus als ik ze er niet uit krijg wordt het op zoek naar en andere set. Denk dan wel aan de mikuni's want dat zijn geen vacuum carbs dacht ik.
NHhFbuV.jpg
 
Ik heb meerdere sets liggen en ook losse delen voor de z650.
Pm maar als je iets zoekt
 
Zadelplaat van de Honda is vandaag terug gekomen.
Hoefijzer bedankt voor een prachtig stukje vakwerk :}
H0FvuRc.jpg

Ek5IqQC.jpg


Op naar de volgende fase.
 
Vandaag een rechteruitlaat opgehaald voor de Honda.
Deze is in erg goede staat en origineel.
Nu zaten er uitlaten op die niet goed pasten waardoor de kickstarter er telkens tegen kwam.
Het is wel een ander type dus heb ik de linker ook erbij gekocht maar deze is in een minder goede staat helaas.

Rechts: met alleen wat krassen aan het einde.
epR5Rul.jpg


Links is achter op een paar plaatsen doorgeroest. Wel aan de onderzijde dus je ziet er niets van.
Nu eens gaan bedenken of dat niet dicht te maken is.
8wMEjWT.jpg

Even schoongeborsteld:
sdA68TI.jpg

Ze staan in ieder geval zo veel beter dan de dunne iele pijpjes die er op zaten.
Ook nog een origineel achterspatbord gekocht. Hangt een beetje er van af hoe het zadel gaat worden of ik die er alsnog op zet.

Uitlaatjes er even los ondergehangen omdat ik nog beugels moet maken. Even starten en hij liep naar een keer kicken direct *O* Dat wordt ik zo blij van. :Y
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een set Mikuni carbs voor de Z650 binnengekomen.
Helaas passen ze dus niet -O- .
Dus moet ik ook nog op zoek naar andere inlaat/luchtfilterrubbers. Balen.
h5r0mA7.jpg

Het val me ook op dat ze een stuk kleiner zijn in diameter.
Eerst maar weer eens rubbers zoeken.
 
Zijn ze wel voor een 650, anders heb je een hoop gedoe om hem goedlopend te krijgen. Voordat je de juiste sproeierbezetting hebt gevonden. Of zijn het carbs van een Amerikaanse uitvoering die zijn vaak kleiner en lopen op arm mengsel, die geven ook niets als ellende vooral zonder luchtfilter?
 
Weet ik dus niet, heb ook een handboek en daar staan deze wel in.
Ik heb een Amerikaanse uitvoering met Keihins en elektronische ontsteking.
Misschien beter om er toch maar op zoek te gaan naar een set Keihin's
 
Laatst bewerkt:
Als je niet teveel werk wilt hebben is orgineel en vooral niet Amerikaans het beste. Want als er bij arm mengsel maar iets mis is zoals bijv. een minuscule vacuümlekkage loopt hij gelijk klote. En om Amerikaanse carbs aan te passen moet je gasnaalden,luchtsproeiers (vaak niet verstelbaar bij Amerikaanse uitvoering),hoofd en stationairsproeiers etc. maal vier aanpassen.
 
Daarom dus de mikunis. Ik wilde van de vacuumcarbs af. Dus eerst op zoek naar inlaatrubbers.
 
Dat type mikuni kunnen ook een kleinere diameter dan vacuümcarbs hebben omdat er geen gasklep in zit die de doorgang verkleint,zijn minder gevoelig en idd. daardoor makkelijker af te stellen.
 
Ik heb er nog wel vertrouwen in dat de Z lekker gaat lopen. Tis alleen even wennen aan Kawasaki na al mijn Yamaha en Honda ervaring.
 
Gisteren een fijn testritje gedaan met de Honda. Deze is nagenoeg klaar op het zadel na, dat ligt bij Hawk GT.
Motortje loopt heerlijk en de dikkere uitlaten hebben een mooie diepe sound. Ook al zitten er bij de linker wat gaten in ;) .
Toch eens kijken of dat niet te repareren is want aan een andere is moeilijk aan te komen. Ik denk dat het materiaal te dun is om te lassen. Tips zijn welkom.

Er zit ook een ratel in het blok, lijkt op de nokkenasketting maar je hoort hem alleen maar als je wat meer gas geeft en het geratel neemt niet toe bij meer gas. Het is dus een constante gelijkmatige ratel die weg is als ik geen gas geef. Iemand enig idee? Ketting is al gespannen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan