Weer of geen weer (5), Laat de hitte maar komen

Vanmorgen was het heerlijk om 6 uur, om half 3 toch maar even de motor laten staan. Haal die vanavond wel weer op als het iets minder waait.
Tot gisteravond vond ik de voorspellingen wel meevallen, maar code rood en het weer wat ik op Schiphol zag vond ik het toch wel mooi geweest.
 
Vandaag werken op Ultrasonic en het koekblik noodgedwongen aan vrouwlief moeten laten, dus een ritje van Bemmel naar Maarssen gepland net voor en na de storm. Tot het festival kort na opening werd afgelast en ik op het hoogtepunt weer terug kon, nadat ik al compleet doorweekt was in m'n gewone kleren.
Met een regenpak en goed opletten was het prima te doen. Hier en daar wel wat takken of bomen (voordeel dat je er met een motor wel langs kunt en met de auto in de file staat :-). Ook op de A27 en A12 richting Arnhem geen probleem en wind in de rug. Snelheid aanpassen was eigenlijk niet nodig, kon gewoon doorrijden. Op de A50 (wind van opzij) maar snel er af gegaan bij Heteren. Door een rukwind bijna de bocht uitgevlogen op de afrit, maar met een soort van noodstop en geen verkeer achter me overeind gebleven... Uiteindelijk was ik blij dat ik thuis was.
Was het verstandiger om niet te rijden, ach dat valt m.i. wel mee. Snelheid aanpassen bij wind van opzij en desnoods een alternatieve route kiezen met minder open vlakte. Overigens was ik vanmiddag niet de enige. Op een gegeven moment reden we met 4 motoren bij elkaar op de A12 :-)
 
Respect voor allen die hebben gereden!!! Ondanks mijn vooraankondiging eerder vandaag in dit topic, was ik rond 13u nog steeds in twijfel. En (o.a.) in de luchtvaart geldt: If in doubt, don't do it. Dat heb ik uiteindelijk maar opgevolgd. Temeer daar ik het KNMI alert code red nog eens doorlas, zie bijlage. En toen ben ik maar met de auto gegaan. Onderweg op de A9 heb ik toch 2 motorfietsen gezien (geen MF'ers) en toen dacht ik wel effe van: Had ik misschien toch ...

fAYxiCa.jpg
 
Rijden met dit weer moet je ook niet te snel doen, deed ik zelf in het begin ook niet.
Als ik nu rij met slecht weer maakt het mij niet zoveel uit. Tenzij het echt echt compleet te gek is.
Maar zelfs afgelopen maanden met code oranje of iets, omdat er windkracht 7 was vond ik geen probleem. Je moet alleen af en toe wat scheef gaan om rechtdoor te gaan, is ook wel leuk.
Vooral als je op de snelweg zit en je gaat gewoon met normale snelheid auto's voorbij. Die niet echt rechtuit kunnen blijven of ipv 100-120, 80 of langzamer gaan.
Zegt dan toch wel weer wat over het niveau van de gemiddelde automobilist
 
Ik moet vandaag met de motor+zijkoffers en een grote legerrugzak gevuld met festivalspul naar Groningen vandaag, gelukkig waait het minder hard nu maar het gaat waarschijnlijk toch een klein avontuurtje worden.
 
Vanochtend leek de dag zo goed te beginnen,na twee dagen woon werk verkeer met veel wind en regen scheen er zowaar een zwak zonnetje en waren er stukken blauwe lucht te zien. Vol optimisme dus mn zomerhelm (zwart vizier, geen pinlock) en zomerhandschoenen aangetrokken. Na 10 minuten rijden zat ik op de A15 en zag de lucht er opeens stukken minder vriendelijk uit. Ik dacht echter nog steeds optimistisch 'met een beetje gas ben ik de bui wel voor'. Totdat ik na de Afslag a4 beneluxtunnel een kilometer voor de tunnel naar links de havens in keek en een zwart scherm op me af zag komen, het leek wel een discovery programma. Nog voordat ik de tunnel had bereikt werd ik gezandstraald door een scherm hagel en na de tunnel ging dit nog een paar minuten door. Eenmaal in de stad aangekomen was de hagel verdwenen, maar helaas naadloos overgegaan in zeer zware regen, met een enkele bliksemschicht (nooit leuk op de motor). Conclusie: 1. Regen hoort erbij in Nederland, maar ben er nu wel weer even klaar mee. 2. Rijden zonder pinlock in je helm is alleen leuk met stralend weer.
 
Gisteravond was het een uitdagende rit ja... Moet toch echt vaker het weerbericht bekijken :') Klein ritje van de fysio naar huis, 10 minuten door de stad, zeiknat :(
 
het regent dat t hoost weer, we gaan er weer wat van maken afsluiten op naar huis!! Regen vind ik nooit echt heel erg, sterke wind daarintegen :(

Zie wat rode plukjes op buienradar. Precies op mijn route.
Regenpak aan en gaan :) Zal er toch doorheen moeten je kunt niet altijd geluk hebben.
Eigenlijk fiets ik er vaak net tussendoor. :]
 
2 avonden geluk dat ik net voor het 'buitje' binnen was met doorwaai pak. Voorbereiding is het halve werk soms...
Blij als het weer droog is:-)
 
Zie wat rode plukjes op buienradar. Precies op mijn route.
Regenpak aan en gaan :) Zal er toch doorheen moeten je kunt niet altijd geluk hebben.
Eigenlijk fiets ik er vaak net tussendoor. :]

Gelukkig viel het allemaal mee, afgelopen maandag zat ik in een regen/hagelbui woeiiii dat was ff pittig zeg in je spijkerbroekie aan de ene kant ook weer lachen omdat het onderweg naar huis gebeurde. Hier in 020 konden de afwateringen het weer eens niet aan dus ik kon al waterskiënd naar huis wat een tafereel was dat :+
 
ik keek op buienradar vanochtend en dacht: "mwah, dat haal ik nog wel voor de regen, doorwaaibroek kan wel".. B|

nu zegt tie, vanmiddag na 1500 droog. zal mij benieuwen :/

nu lekker stevige onweer hiero in rotjeknor
 
Laatst bewerkt:
Geen Weer...

vandaag vanuit Ardennen naar DH.
Radar gekeken.. hm.
"hoe ontwijken we de buien"

Eerst een omweg via Monschau, mooie foto westwaards vanaf Elsenborn.
Bij Eupen net op tijd een konditorei in.
Verder, tot aan Hasselt, alwaar Shell-stop en .... Net op tijd de McD in.
Droog, en weer door. Bij Antw dreigende wolken links, rechts en in spiegels... Dooooorrrrrrijden?
Toch maar comfort-stop bij Hazeldonk.. en drie stappen binnen knetteren regen en onweer op het dak (hoewel de echte onweerstbui net oostwaarts lijkt te passeren).

eh: vergeet die fotos maar: wifi@mac is knudde en dat eeuwige gedonder met afbeelingen hier..

Maar wel een "lucky day", hopelijk lukt de eindsprint ook droog. GF staat al in startblokken.
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook geluk: de twee ritjes naar en van Hoogeveen, lekker in de zon zelfs voor het grootste deel. En net binnen als de bui losbarst. Maar ik zag hem wel de hele tijd aankomen.
 
Gisteren rond 16.30/16.45 in die moesson gezeten op de A15 en A16.

Mijn pak is waterdicht dicht :} :]

Mijn handschoenen ook, als er eenmaal water instaat komt het er niet meer uit! Ze waren vanmiddag nog vochtig :+
 
Intussen de binnenvoering maar eens in de jas geritst. Het was 's morgens 5 graden. En vanavond zit ik bij 15 graden te zweten.
 
Zozo, in de ochtend was het 3°C, vingers waren er af aan het vriezen, wordt dus toch wel eens tijd om verwarmde handvaten aan te schaffen, alleen geen zin om weer geld uit te geven :')
Voor de rest is het nog goed te doen met alleen een thermo bovenstuk, trui en een jas zonder voering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan