Kwastert's XJ900 Hybrid met EZS RX1, derde hoofdstuk alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanavond bezig geweest om de onderplaat van het zadel vorm te geven. Ik heb een oude bodemplaat van een xj zadel met de slijptol kleiner gemaakt, en daar een stukkie aluminiumplaat bij aan gepopt. Het stukkie staat nog wat op, en dat ga ik nog wijzigen. Daarna nog een stukkie vlokkenschuim erop voor het model.
full
 
Liever had ik er eigenlijk van dat neopreen schuim op met gesloten celstruktuur. Das lekker stroef, en makkelijk in model te schuren. Op de SRX had ik het ook, beviel prima.

Alleen heb je voor dat spul wel een vlakke onderplaat nodig. En die heb ik niet......
 
Zou het werken om met PUR schuim deze bodemplaat uit te vlakken en daar neopreen op te maken
Of wordt het dan te hoog?
 
Zou het werken om met PUR schuim deze bodemplaat uit te vlakken en daar neopreen op te maken
Of wordt het dan te hoog?

Ik denk dat ik een nieuwe bodemplaat maak van aluminium. Als ik er liever neopreen op heb dan vlokkenschuim, dat moet ik ook alles proberen om er neopreen op te kunnen maken. Vlokkenschuim blijft dan tweede keus..........

Ik moet alleen even een aan stuk aluplaat komen wat goed te vormen is. Ik heb een stuk tranenplaat 3 mm liggen. Lekker stevig, maar ook flink stug.
Ik denk dat een stuk plaat van 2 mm stevig genoeg is voor zo'n bodemplaat?
 
Laatst bewerkt:
Zou het werken om met PUR schuim deze bodemplaat uit te vlakken en daar neopreen op te maken
Of wordt het dan te hoog?

Ik denk dat PURschuim in gedrukt/uit model gedrukt wordt, als je op de neopreen gaat zitten. Zodat het zitvlak een hobbele-hei wordt.
 
Dat vermoed ik ook idd, dikke verbetering tov de XJ tank.
 
Gisteravond de tankbevestiging maar eens bedacht. Eerst heb ik twee gaten in m'n frame geboord :Y , en daar heb ik bij gebrek aan blindklinkmoeren maar twee wellnuts ingedrukt.
full
 
Nee hoor, hele dagen aan de kwast. Of aan de plak. Maar Plakkert vind ik wat raar klinken :+
 
Afgelopen zaterdag ben ik met een aluminium onderplaat voor een zadel aan het kloppen geweest. Hoewel dat best goed te doen is (als je maar geduld hebt) en de plaat goed gelukt is, viel de samenhang tussen tank, zadel en kont tegen. Dus dat gaat m niet worden.
 
Daar om heb ik een imitatiekont van een Ducati 888 monoposto gekocht. Die past als een van de weinige konten over het frame van de XJ, de meeste konten zijn vooraan, achter de tank te smal.

Maar tjonge, wat is die kont toch nog groot
full
 
En na nog een keer zagen was de kont zo, ik denk dat ie in eerste instantie zo maar eens blijft. Maar ik beloof niks, kleiner kan altijd nog O-)
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan