Kwastert's XJ900 Hybrid met EZS RX1, derde hoofdstuk alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sodeknetter. Das pech Kwast!
Wellicht ter troost en vermaak: Mijn "nieuwe" brandstof pomp van SMS heeft mij slechts 1000 kilometers kunnen helpen. Ook kapot.
Ik heb de boosdoener gelukkig wel gevonden. Het filter zat bijna dicht waardoor de pomp veel te hard moet werken en dus kokend heet wordt.
130 euro voor 1000 km. Ik geloof niet dat ik ooit zoveel per km heb uitgegeven aan de k100.
 
Sodeknetter. Das pech Kwast!
Wellicht ter troost en vermaak: Mijn "nieuwe" brandstof pomp van SMS heeft mij slechts 1000 kilometers kunnen helpen. Ook kapot.
Ik heb de boosdoener gelukkig wel gevonden. Het filter zat bijna dicht waardoor de pomp veel te hard moet werken en dus kokend heet wordt.
130 euro voor 1000 km. Ik geloof niet dat ik ooit zoveel per km heb uitgegeven aan de k100.

Ik heb motoren gereden die goedkoper waren. Afijn, ik heb er zelfs nog 1. Kawasaki 250LTD voor 100 Pleuro.
 
he.. ik had die voetensteun nog niet gezien, dat is nog een creatief omgaan met "alledaagse" materialen.
zo simpel kan het soms zijn :}
 
Vraag:
Ik weet dat de lengte van de uitaatbochten zo gelijk mogelijk moet zijn.
Maar is de totale lengte van een uitlaatsysteem van belang voor een goede motorloop? Wellicht is het een leuk project om de uitlaat aan te pakken.
 
Ja en ja.
De vraag is of je daar in de praktijk iets van zal merken. Mijn GS heeft vanuit de fabriek ongelijke bochten. Daardoor loopt hij minder in balans dan een RS of RT. Maar uiteindelijk kan je er prima mee leven.
Ook de lengte is van belang voor het uiteindelijk topvermogen of koppel. Maar ik denk dat je bij een viertakt meer verknoeit met de tegendruk dan je met lengte goed kan maken.
 
Gisteren ben ik met (niet meer zo heel mini) MiniKwastert naar de Varsselring geweest voor "A day at the races". Het was prachtig weer en een leuk programma met naast SSP en SBK ook nog het NK Classics, Supertwin, Sidecars en de CamathiasCup!

We liepen Leootje ook nog tegen het lijf. Hij deed mee als bakkenist in de CamathiasCup bij een Engelsman (IOM), Richard John Hawes in een MRE BMW in de klasse tot 750 cc. We hebben een leuk poosje naast elkaar op de tribune gezeten. :Y

Ik heb ook nog een paar filmpjes gemaakt van die Camathias Mannen!

Opwarmronde



Doorkomst chicane


Doorkomst op een recht stuk

Leootje
 
Laatst bewerkt:
Helaas is het filmpje "doorkomst chicane" net te kort. Het laatste zijspan is een König tweetakt.

Tering, wat een herrie maakt dat ding op het rechte stuk :} :}
 
Het is altijd jammer dat wanneer je filmt, je 'live' minder ziet.... Dus kies ik ervoor om niet teveel te filmen ;)
 
Volgende week zaterdag doe ik hier aan mee:

Koning Zelfbouw

Het schijnt dat de jury anti-zijspannen is, dus ik hoop op veel publieksstemmen van de zijspanners die nu natuurlijk in grote getale zullen komen opdraven na het lezen van dit bericht! O-) O-)
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk, probeer er elk jaar ff bij te zijn dus als het geen rotweer is kom ik zeker. Anti zijspan bij Goos? Lijkt me sterk. Succes vast.
 
Goos zit niet in de jury....

en meer zeg ik er niet over... heb al weer veel te veel gezegd... kan allemaal weer tegen me gebruikt worden
 
Goos zit niet in de jury....

en meer zeg ik er niet over... heb al weer veel te veel gezegd... kan allemaal weer tegen me gebruikt worden

Zit er weer een zeker iemand in de juri die met een RVS 6 pitter rondrijdt ????
 
Volgende week zaterdag doe ik hier aan mee:

Koning Zelfbouw

Het schijnt dat de jury anti-zijspannen is, dus ik hoop op veel publieksstemmen van de zijspanners die nu natuurlijk in grote getale zullen komen opdraven na het lezen van dit bericht! O-) O-)

Helaas ben ik er dit jaar niet bij, zit dan waarschijnlijkl op een Zoef feestje.
tenminste als ik opgeknapt ben
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan