Kwastert's XJ900 Hybrid met EZS RX1, derde hoofdstuk alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar nu gaat het anders worden. Ik laat een aluminium tank maken van ruim 35 liter. Die komt in de kofferbak. De motortank vervalt dan. Ook komen de pompen onder de tank.
Ik kan al de ervaringen die ik opgedaan heb mooi gebruiken voor het ontwerpen van een nieuwe tank!

Het enige wat ik ook nog hebben moet zijn twee kogelkranen oid. Als er eens een pomp ofzo los moet, wil ik een kraantje dicht kunnen zetten zodat niet alle benzine eruit loopt. Iemand suggesties?
 
Oja, en voor mensen met tankcure in de tank: Ik heb deze tank voor een jaar of vijf terug gecoat. De coating ziet er nog puik uit, mankeert niks aan! Ik krijg het alleen niet goed op de foto......
 
Toch nog even verder gezocht. Tada:
full
 
Ik blijf erbij dat tankcure prima spul is. Maar je moet wel de CORRECTE voor behandeling toepassen. De druppels die je ziet is van het water waar ik de tank mee gespoeld heb. De bruine laag links onder in de hoek is te dik aangebrachte Tankcure. Dat moet je eigenlijk niet doen, dat kan gaan barsten. En de vliegroest die je onder de tankcure ziet is gekomen na het ontvetten en naspoelen met water. Dat is voor de tankcure geen probleem.
full
 
Plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Dit was de reden waarom ik destijds tankcure gebruikt heb. En vieze vettige roestige dieseltank.
full
 
Maar nu gaat het anders worden. Ik laat een aluminium tank maken van ruim 35 liter. Die komt in de kofferbak. De motortank vervalt dan. Ook komen de pompen onder de tank.
Ik kan al de ervaringen die ik opgedaan heb mooi gebruiken voor het ontwerpen van een nieuwe tank!

Het enige wat ik ook nog hebben moet zijn twee kogelkranen oid. Als er eens een pomp ofzo los moet, wil ik een kraantje dicht kunnen zetten zodat niet alle benzine eruit loopt. Iemand suggesties?
bij mij zit er gewoon een "antiretour " prulletje op , maak langs de "goede " kant de leiding los en er loopt niets uit :)
 
Ik heb ondertussen ook twee benzinekranen ontvangen van Roukama. Voor Early Harly's
 
een maat van mij heeft de "tapse" tap. ik zal vragen wat het is. ik heb zelf laatst ook een tapse petcock in een tank gezet en voor de afdichting kan je loctite 577 of 542 gebruiken. ik heb zelf 577.
je kan ook de juist bung kopen. daar weet ik sowieso wel adres voor.
 
je kan ook de juist bung kopen.

Ja, dat zal. Maar wat is een bung?

Maar ik ben er uit . Het is 3/8 BSPT.

De afdichting ben ik van plan om te doen met gastape. Dat heb ik bij mn oude tank ook altijd gedaan en heeft nooit problemen gegeven
 
Het gat is toch gewoon cilindrisch dan?

Daar hoef je geen aparte tap voor te hebben volgens mij, behalve dat hij 3/8 gas moet zijn natuurlijk.
 
Ja, dat zal. Maar wat is een bung?

Maar ik ben er uit . Het is 3/8 BSPT.

De afdichting ben ik van plan om te doen met gastape. Dat heb ik bij mn oude tank ook altijd gedaan en heeft nooit problemen gegeven
freebirdcustommotorcycles.com
sorry ik weet ff niet de nederlandse benaming. dit is een tank bung. pas op met gastape. voor jouw heeft het gewerkt maar voor mij ging het toch op ten duur lekken. zonde van een mooie paint job als benzine in je laklaag komt.
trouwens ik vind deze bungs wel duur!
 
Laatst bewerkt:
Het gat is toch gewoon cilindrisch dan?

Daar hoef je geen aparte tap voor te hebben volgens mij, behalve dat hij 3/8 gas moet zijn natuurlijk.
de ouwe harley bezine kraantjes lopen een klein beetje taps. hoe strakker je hem aandraait de better de afdichting was het idee.
 
ja dat snap ik, dat is een conische afdichting.

Ik bedoel dat in dat geval alleen de mannetjes conisch zijn, de vrouwtjes (het gat) wordt gewoon cilindrisch gemaakt.
 
Ik heb in een grijs verleden eens een aantal drukmeters in een machine moeten plaatsen. Daar werden de gaten getapt met een NPT tap. Dat is een conische tap voor gasdraad.Ik neem aan dat daar ook een metrische variant van is.
 
ja dat snap ik, dat is een conische afdichting.

Ik bedoel dat in dat geval alleen de mannetjes conisch zijn, de vrouwtjes (het gat) wordt gewoon cilindrisch gemaakt.
vriend van mij heeft een tap hiervoor dus dan is het vrouwtje ook conisch. iig bij mijn
wel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan