Kwastert's XJ900 Hybrid met EZS RX1, derde hoofdstuk alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van middag een proefrondje gereden. De schijf is al een keer lekker warm geweest(denk ik) want ik ben er eens efkes voor gaan zitten en heb even een rondje afgeraffeld. Het verschil in remmenkracht is er niet, maar dat zou ook wel heel raar zijn. Bij licht remmen zit er geen slag meer in mn remhandel. Ook dat is normaal, en het trillen was ook nog niet erg storend. Wat wel veel verschil maakt is de slag van het remhandel. Dat dat lullige kromme schijfje zorgde er wel voor dat de zuigertjes van dat kleine klauwtje meer dan noodzakelijk terug geduwd werden. En dat de slag van de handel stiekum dus veel te groot was. Nu is dat weer helemaal verholpen.
 
En m'n motor begint in te houden bij het oppakken van het gas op (echt) snel genomen rotondes, bij driekwart rond. Of het probleem is nieuw, of ik heb eerder nog niet zo snel rotondes genomen. (lijkt me sterk)

Kan het zijn dat de vlotters zich ophangen door middelpunt vliegende kracht?? As het over is , is het ook gelijk meteen over en loopt ie weer prima. Bij een benzine gebrek sputtert hij meestal nog effen
 
Bij de C kadettjes hadden we dit probleem ook wel
het is op te lossen met een catchtankje, wat je dan weer in je oude tank zou kunnen maken
 
Bij het snel nemen van de rotonde, wordt de benzine eerst naar rechts geslingerd(je rijdt linksom) en blijft rechts in de vlotterkamer, tot het moment dat je rechtsaf de rotonde gaat verlaten.
Op dat moment wordt je benzine naar links geslingerd.

De benzine zal door je vlotterkamer heen klotsen, wat het opzuigen door de hoofdsproeier niet bevordert.
Als de benzine op en neer klotst, zal de vlotter ook op en neer bewegen, dus de instroom van benzine zal ook niet optimaal zijn.
Ook accelereer je dan stevig, waardoor het niveau in de vlotterkamer snel daalt.

Je hebt een dalend benzine niveau in de vlotterkamers, klotsende benzine, op en neer slaande vlotters.
De benzine in de tank zal ook klotsen en tijdens het verlaten van de rotonde naar links slingeren.

Mogelijk hebben deze zaken invloed op dit probleem.
 
In het vorige hoofdstuk van dit topic, las ik dat je al eerder problemen met brandstof toevoer vanuit de tank had. Mogelijk weer vuil in het systeem?

Ook gaf de pomp problemen ,als er lucht in de leidingen kwam.(logisch).
Misschien dat er lucht wordt aangezogen tijdens stevig accelereren bij het verlaten van de rotonde.
 
Bij het snel nemen van de rotonde, wordt de benzine eerst naar rechts geslingerd(je rijdt linksom) en blijft rechts in de vlotterkamer, tot het moment dat je rechtsaf de rotonde gaat verlaten.
Op dat moment wordt je benzine naar links geslingerd.

De benzine zal door je vlotterkamer heen klotsen, wat het opzuigen door de hoofdsproeier niet bevordert.
Als de benzine op en neer klotst, zal de vlotter ook op en neer bewegen, dus de instroom van benzine zal ook niet optimaal zijn.
Ook accelereer je dan stevig, waardoor het niveau in de vlotterkamer snel daalt.

Je hebt een dalend benzine niveau in de vlotterkamers, klotsende benzine, op en neer slaande vlotters.
De benzine in de tank zal ook klotsen en tijdens het verlaten van de rotonde naar links slingeren.

Mogelijk hebben deze zaken invloed op dit probleem.

Ik heb vlotterkamers die door de pomp gevuld worden. Dus ik denk dat zodra er ruimte is m te klotsen, de pomp deze ruimte weer met benzine vult. Denk ik.
 
Dat lijkt me ook.
Het lijkt me dan logischer, dat het probleem in de omgeving van de pomp ontstaat.

Bijvoorbeeld dat de pomp even geen benzine krijgt.
Door bewegen van de benzine, of een vuil filter.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat het probleem in de pomp zit. Een zwaartekrachtvulling geeft volgens mij hetzelfde probleem. Ik denk dat de brandstof in de vlotterkamers tegen de wand gedrukt wordt. Anders zou het probleem zich na de bocht ook nog voordoen.
Of het is brandstofgebrek omdat de stationairsproeier lucht hapt. Of hij verzuipt omdat de brandstof de mengbuis doorgeperst wordt.
 
ik heb nog wel een andere oplossing....

gewoon helemaal opnieuw beginnen en als dat klaar is afscheid nemen van de XJ en in de tussentijd op de rotondes iets minder hard of het hikje voor lief nemen. eigenlijk is dat laatste de beste optie, want dan blijf je beter gemotiveerd voor een nieuw project!
 
Hoeft niet meer, dat heb ik al lang voor je gedaan.

Doe maar gewoon wat ik je verteld heb
 
Als je dan toch injectie inbouwt, doe er dan gelijk een echte motor in, een BMW bijvoorbeeld! ;)

Alle gekheid op een stokje, een Yamaha is ook goed, natuurlijk.
*D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan