Hét MF Motorweekend 2016

Is er al ergens een prijs bekend?
Ja, bij mij wel: € 13890,=.

Voor de 6-traps DCT automaat (dubbele versnellinsbak) betaal je ongeveer € 1000,= meer. Die krijgt nu 3-voudige keuze voor de automatische versnelling als die in de S -stand staat.
Daarnaast ook nog een D-stand e de moglijkheid om zelf te flipperen aan het stuur.Hij heeft ook een hellingshoeksensor voor de automaat. Je moet dat echt eens ervaren!
 
Ja, bij mij wel: € 13890,=.

Voor de 6-traps DCT automaat (dubbele versnellinsbak) betaal je ongeveer € 1000,= meer. Die krijgt nu 3-voudige keuze voor de automatische versnelling als die in de S -stand staat.
Daarnaast ook nog een D-stand e de moglijkheid om zelf te flipperen aan het stuur.Hij heeft ook een hellingshoeksensor voor de automaat. Je moet dat echt eens ervaren!

Maar kun je dan OOK nog gewoon schakelen? Met voet pedeaal en handmatige koppeling?
 
iemand nog idee over goede Aad bestendig telefoon. ding is terug met glas maar kniftig. Loopt steeds vast. Printplaat schade of zo iets.... dus .....
http://www.catphones.com/en-gb

img-0.png
 
iemand nog idee over goede Aad bestendig telefoon. ding is terug met glas maar kniftig. Loopt steeds vast. Printplaat schade of zo iets.... dus .....
Heb nog refurbished nokia 3310 voor je })

Had deze voor mijn moeder gekocht na zoveelste klaagzang over mijn oude smartfone Samsung galaxy gio (moeders heeft al 15 jaar niet meer zelf telefoon gekocht ;) ) , alleen met haar abbo had ze geen belbereik thuis O-)
Deze werkt dus werkt nog op 2g, dat moet je provider nog wel ondersteunen :X
 
Laatst bewerkt:
Maar kun je dan OOK nog gewoon schakelen? Met voet pedeaal en handmatige koppeling?
NEW DCT: Honda have worked hard on the new DCT fitted to the Africa Twin because in previous iterations of the technology it not only added significant weight but also width to the engine. While there is still a 10kg weight penalty with DCT, Honda have managed to engineer it into the same width crankcases as the conventional version.

dct maakt em 10 kg zwaarder! (242 kilo!)
 
Laatst bewerkt:
Meer over DCT
Honda remain unique in the motorcycle world by offering a twin-clutch transmission, dubbed Dual Clutch Transmission (DCT), on many of their production bikes. For the Africa Twin the firm has introduced a new, more advanced system that can be specified as a cost option at purchase.

The DCT has a standard manual mode, where the rider can change gear using paddles on the handlebars, and there are two different automatic modes. In ‘D’ mode the bike offers the best balance of fuel economy and cruising. In ‘S’ mode (which has been revised over previous DCT bikes) there is a sportier performance available and there are also three gearshift patterns to choose from in ‘S1’, ‘S2’ and ‘S3’.

What separated the DCT in the Africa Twin from any seen before is that this bike has been tuned and built to tackle off-road riding. With this in mind the ‘G’ switch; located on the right side of the instrument panel; improves traction and machine control by reducing the amount of clutch slip during gearchanges. The new DCT system also detects when the bike is on a steep incline and holds onto gears longer to give more engine braking on descents


http://www.motorcyclenews.com/news/...as-new-crf1000l-africa-twin-finally-revealed/
 
Heb nog refurbished nokia 3310 voor je })

Had deze voor mijn moeder gekocht na zoveelste klaagzang over mijn oude smartfone Samsung galaxy gio (moeders heeft al 15 jaar niet meer zelf telefoon gekocht ;) ) , alleen met haar abbo had ze geen belbereik thuis O-)
Deze werkt dus werkt nog op 2g, dat moet je provider nog wel ondersteunen :X
daar doet deze die ik afgelopen week heb gebruikt niet voor onder
 
Uiteraard eerst een proefrit! Ook om uit te vinden of ik m nou mét of zónder DCT wil. Gut-feeling zegt zonder maar ik wil het wel een kans geven.

Eehh, dus je wilt je voordeel halen uit het feit dat je niet meer hoeft te schakelen... :?
Hahaha, scootah boy... _O-

Serieus, zonder zelf schakelen is het een scootah op hoge pootuh... |(
En dan doel ik op schakelen, zoals we gewend zijn... ;)
 
ja ik ben wel weer benieuwd hoe de verhoudingen liggen straks; dit word mijn apparaat:

[afbeelding]

Oogt leuk, absoluut...
Denk dat je meer nodig hebt, want dat ding is dik 30 kg zwaarder dan mijn diva en we "vechten" straks wel met soortgelijke electronica... })

Al lees ik dat je de scootah versie een kans wilt geven, dus je denkt vast dat daar de winst zit... :+
 
Je hebt natuurlijk gelijk en meestal ben ik diegene die dat zegt maar het slaat de discussie ook meteen dood omdat er wat recalcitrante mensen hier zitten die dan niet mee gaan....

Maar je hebt gelijk!
O-)
Oke oke zal hem in mijn negeren lijstje zetten omdat ik "vermoedelijk" toch niet mee ga O-)
 
Zal ik er, héél obstinaat, nog even achteraan roepen dat King misschien even bij Etiënne moet navragen hoe zo'n automatische bak zich houdt bij korte bochtjes met een lage snelheid (iets wat King tóch nooit doet.....).

Zo'n "bak" ziet niet wat jij aan het doen bent qua bochten en/of terrein én schakelt dus óók op/terug op momenten dat 't nét even niet uitkomt.
 
Laatst bewerkt:
Zal ik er, héél obstinaat, nog even achteraan roepen dat King misschien even bij Etiënne moet navragen hoe zo'n automatische bak zich houdt bij korte bochtjes met een lage snelheid (iets wat King tóch nooit doet.....).

Zo'n "bak" ziet niet wat jij aan het doen bent qua bochten en/of terrein én schakelt dus óók op/terug op momenten dat 't nét even niet uitkomt.

Nou ja dat is dus precies waar ik bang voor ben en wil proberen. Het is een optie he; het moet niet
 
Zal ik er, héél obstinaat, nog even achteraan roepen dat King misschien even bij Etiënne moet navragen hoe zo'n automatische bak zich houdt bij korte bochtjes met een lage snelheid (iets wat King tóch nooit doet.....).

Zo'n "bak" ziet niet wat jij aan het doen bent qua bochten en/of terrein én schakelt dus óók op/terug op momenten dat 't nét even niet uitkomt.
Daarom zit die hellingshoeksensor er in toch? :)

Ik heb dat filmpje op hun website even bekeken, maar dat ding maakt nog een serieuze jump met 242kg :} 8-) Wordt wel enthousiast van dat filmpje
 
Daarom zit die hellingshoeksensor er in toch? :)

Ik heb dat filmpje op hun website even bekeken, maar dat ding maakt nog een serieuze jump met 242kg :} 8-) Wordt wel enthousiast van dat filmpje

En dan komt het moment dat je met je nieuwe Africa Twin op Bilstain staat..... Zou ik het durven?
 
En dan komt het moment dat je met je nieuwe Africa Twin op Bilstain staat..... Zou ik het durven?
Tuurlijk dat ding staat straks toch op de zaak dus dan is reparatie een soort van gratiesch ;)

We hebben daar ook eens zo'n nieuwe super teneree gezien weet je nog...... en ons toen ook heel hard afgevraagd wat je met een nieuwe motor in Bilstain moet haha :)
 
Maar kun je dan OOK nog gewoon schakelen? Met voet pedeaal en handmatige koppeling?
Daar hebben ze het (nog) niet over gehad.
Je kunt met flippers aan he stuur schakelen.

Voor de VFR1200 is ook een voetschakelaar te krijgen: wie weet komt die ook voor "jouw" motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan