Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Ik rijd al enige jaren rond op een vermoedelijke ex racer uit 2004.

Wat me daarbij opvalt is dat de oliekoeler altijd afgekoppeld is geweest. Rij er tot op heden nog steeds zo mee omdat ik nooit iets gemerkt heb.

Is dit ervoor om de motor zo vaak mogelijk op 80 a 81' te houden? ( wat ik weleens gelezen heb)

Verder prima rijdend ding wat na mijn idee wel een behoorlijk hoge piek heeft qua top.
 
Ik zie veel 2003-2004 modellen in de rode kleurstelling met een zwarte onderkuip. Is de rode 2003-2004 versie ook met zwarte onderkuip geleverd of hebben de meesten dat zelf zwart gespoten?
 
Weet ik niet, maar je hoeft niet perse te spuiten he.

Elke onderkuip van 2003-2006 past. Dus zoek er 1 in het zwart van één van deze bouwjaren. :)

Dat heb ik ook gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier nog een zijkap links liggen (zwart) voor pc37?
Heb na mijn lowsider nu alles weer gefixt en ze rijdt weer als vanouds, alleen dus wat kapschade links, als ik dat deel kan vervangen is het weer zoals nieuw :D
 
JgmL21p.png

Wo7043J.jpg


't Zit er op! Wat een korte proefrit moest worden, werd m'n complete tour over de Lekdijk. Moest ontzettend wennen in het begin, en begon al bijna spijt te krijgen. Maar stukje bij beter kwam het gevoel, en daarna merkte ik dat ik met dit stuur nu veel meer kan met die fiets!

En nu kon ik een directe vergelijking maken tussen deze en m'n Hornet (de dag ervoor nog op hetzelfde stuk gereden), wat een verschil zeg, de cbr heeft toch wel even beter spul aan boord, vooral de remmen stond ik van te kijken. (Dat de vering veel harder is ook, maar dat wist ik stiekem al :+)

Toch nog wat in de kuip moeten zagen, ook met een ABM type 84 ipv 229 stuur.

Binnenkort nog eens kijken of ik de breedte van het stuur nog verder kan benutten (Gaat weer te kosten van hoever je kunt verzitten natuurlijk...), anders de zaag er in om de gewichtjes beter aan te laten sluiten.

Volgende week zondag rondjes ermee rijden te Lelystad, het is immers m'n "circuitfiets".

Een C-ABS-model voor op straat met eenzelfde stuur...? Hmm...
 
Ben weer opzoek naar een 600rr voor mijn vriendin. Zwart kontje rode voorkant. Weet iemand nog wat leuks staan?
 
Mijn vriendin heeft beide niet! haha. Ik heb er weer 1 gevonden/gekocht. Enige wat ik kon waarnemen was dat er een 'tik'/speling stukje in de voorvork zit. Uitgeveerd stukje lopen/rijden met de motor en de voorrem inknijpen geeft een tik vanuit de voorkant. Zoiets als balhoofd of voorvork, ik neem geen speling in het balhoofd waar. Zou dit een gebroken binnenveer van de voorvork zijn?
 
Net nog even gekeken, maar het zijn de schijven die speling hebben van het hart op het remgedeelte, de 'floaters' gaan heen en weer, dit is de tik die ik hoor als ik de rem inknijp. Iemand hier weleens mee te doen gehad?
 
Hi All,

Ik zal mezelf eerst hier even voorstellen (is wel zo netjes haha). Ik ben Jason en ik heb sinds November 2016 mijn Rijbewijs A. Afgelopen Vrijdag heb ik mijn eerste motor gekocht..Namelijk de Honda CBR 600 rr 2005 *D. Ik heb meteen 150km naar huis moeten rijden, wat was dat genieten!

Ik hoop hier veel te leren :).

Groetjes,

Jason

nm0dqtv4hxbgz.jpg
 
Hi All,

Ik zal mezelf eerst hier even voorstellen (is wel zo netjes haha). Ik ben Jason en ik heb sinds November 2016 mijn Rijbewijs A. Afgelopen Vrijdag heb ik mijn eerste motor gekocht..Namelijk de Honda CBR 600 rr 2005 *D. Ik heb meteen 150km naar huis moeten rijden, wat was dat genieten!

Ik hoop hier veel te leren :).

Groetjes,

Jason

[afbeelding]


Welkom! Uit welke regio kom je?
 
Welkom and have fun!

Goede keuze, want het is een fijne motor!

Ik woon over 3 weken ook in Flevoland (Almere). *O*
 
Net nog even gekeken, maar het zijn de schijven die speling hebben van het hart op het remgedeelte, de 'floaters' gaan heen en weer, dit is de tik die ik hoor als ik de rem inknijp. Iemand hier weleens mee te doen gehad?

Ik heb dit op mijn GSXR gehad. Het begon met een tik en uiteindelijk werd het enorm gerammel als ik over een hobbelige weg reed (of gewoon een hobbel). Het leek net een rammelbak, kling kling ding ding ding en dan was het een motor van 2 jaar oud. '(

De schijf zat dus los op de bussen en het duurde ff voordat ik daar achter was. Ik heb uiteindelijk via Boonstra een andere schijf aangeschaft.
 
Welkom and have fun!

Goede keuze, want het is een fijne motor!

Ik woon over 3 weken ook in Flevoland (Almere). *O*


Inderdaad een fijne motor! Wist niet zeker of ik als eerste motor voor een supersport moest gaan maar ik heb het maar gewoon gedaan!
ennuhh welkom mede almeerder haha 8-)
 
Iemand nog een zwarte onderkuip voor de cbr600rr 2003/04 te koop? Eventueel ruilen met zilveren onderkuip met bijbetaling van mijn kant.

En weet iemand toevallig of de 05 kuip hetzelfde is? (lijkt wel zo op de foto).
 
Iemand nog een zwarte onderkuip voor de cbr600rr 2003/04 te koop? Eventueel ruilen met zilveren onderkuip met bijbetaling van mijn kant.

En weet iemand toevallig of de 05 kuip hetzelfde is? (lijkt wel zo op de foto).
2003 tm 2006 is hetzelfde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan