Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Ik rij ook meestal in de C mode; rijdt vloeiender dan A of B. Die zijn wat happiger. Power mode is dan 3.

:W

Had niet verwacht dat MODE C zou overeenkomen met PWR setting 3. Daar zit nog best een 'dip' in het midden gebied. Terwijl PWR 2 een mooi linear verloop laat zien.

Anyway blijft bijzonder en interessant hoe de ontwikkeling is in de supersport modellen
 
Thanks en in modus C welke PWR setting staat dan standaard geselecteerd? PWR 1 2 3 of 4? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Op de S1000 heb je vier modus maar per modus is geen selectie mogelijk, lees PWR 1, 2 enz zoals bij Yamaha.

De 2015 s1000rr heeft een user mode, daarin kan je zelf een setup configureren.

Yamaha heeft, en dat is het mooie van dit systeem, elke basis setup configureerbaar gemaakt.

Default Mode A(pwr1) en B(pwr2) is voor het circuit prima. Op straat zijn deze te agressief op de gas aanname.
 
afgelopen weekend nog met een ander forumlid gereden met een rn22 50th anniversary :)
20150829_161241_zpsgq7yylg9.jpg



en hier nog een paar van de plaatjes van de usb stick (voor degene die er om vroeg :)

(de overzichtfoto's van de hele motor hebben ze niet goed gekregen, allemaal donker.. vrij lastig te fotograferen denk ik)

1%20Image_1476_zpskgoj299b.jpg


1%20Image_1551_zpsn97xjzpe.jpg


1%20Image_1424_zpsuwwysnoy.jpg


1%20Image_1379_zpsvlsztt9f.jpg
 
afgelopen weekend nog met een ander forumlid gereden met een rn22 50th anniversary :)
[afbeelding]


en hier nog een paar van de plaatjes van de usb stick (voor degene die er om vroeg :)

(de overzichtfoto's van de hele motor hebben ze niet goed gekregen, allemaal donker.. vrij lastig te fotograferen denk ik)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Als het professionele foto's zijn, dan is het een kwestie van goed belichten ;)
paar lampjes en flitsers doen wonderen.

Verder wel strakke platen :Y
 
Iemand nog een goede startmotor in de weg liggen voor een '08?

Die van mij doet het soms wel en soms trekt hij de accu binnen 3 sec leeg... ligt beetje aan het moment geloof ik....
 
Iemand nog een goede startmotor in de weg liggen voor een '08?

Die van mij doet het soms wel en soms trekt hij de accu binnen 3 sec leeg... ligt beetje aan het moment geloof ik....


Accu naar de...kl#te...? Ooit een keer gestart met startkabels op een auto?
 
Iemand nog een goede startmotor in de weg liggen voor een '08?

Die van mij doet het soms wel en soms trekt hij de accu binnen 3 sec leeg... ligt beetje aan het moment geloof ik....
Heb ff voor je gevraagd en ik krijg morgen antwoord, maar waarschijnlijk heb ik er 1 voor je.
 
Trouwens is die O-ring van de startmotor los te verkrijgen? Kan m nergens vinden!
 
De 2015 s1000rr heeft een user mode, daarin kan je zelf een setup configureren.

Yamaha heeft, en dat is het mooie van dit systeem, elke basis setup configureerbaar gemaakt.

Default Mode A(pwr1) en B(pwr2) is voor het circuit prima. Op straat zijn deze te agressief op de gas aanname.

Heb zelf de 2014 S1000RR, op de 2015 hebben ze dat blijkbaar aangepast.

Gisteren een proefrit op de R1 gemaakt. Je kan inderdaad per basis modus alles configureren en nog makkelijk ook zonder een heel menu in te moeten duiken.

Hij rijdt prima, 1 min puntje vind ik het aan/uit gedrag op een rotonde / langzaam rijden. Werd ook bevestigd door de verkoper. Daar moet je meer met de koppeling spelen om soepel weg te komen. Gevolg van de crossplane.

Misschien nog te tweaken door een lagere power setting te selecteren. Daar was geen tijd meer voor. Stond met een lege tank onderaan een afrit..... _O- B| De reservetank is beduidend minder dan ik gewend ben. 28km en dan is ie leeg :X
 
6
Heb zelf de 2014 S1000RR, op de 2015 hebben ze dat blijkbaar aangepast.

Gisteren een proefrit op de R1 gemaakt. Je kan inderdaad per basis modus alles configureren en nog makkelijk ook zonder een heel menu in te moeten duiken.

Hij rijdt prima, 1 min puntje vind ik het aan/uit gedrag op een rotonde / langzaam rijden. Werd ook bevestigd door de verkoper. Daar moet je meer met de koppeling spelen om soepel weg te komen. Gevolg van de crossplane.

Misschien nog te tweaken door een lagere power setting te selecteren. Daar was geen tijd meer voor. Stond met een lege tank onderaan een afrit..... _O- B| De reservetank is beduidend minder dan ik gewend ben. 28km en dan is ie leeg :X

Power setting op stand 3 is beter voor rotondes en 'normaal' verkeer.
28 km op reserve is wel erg weinig; heb laatst ruim 40 km op reserve gereden. Er ging toen wel 17 liter in.

:W
 
6Power setting op stand 3 is beter voor rotondes en 'normaal' verkeer.
28 km op reserve is wel erg weinig; heb laatst ruim 40 km op reserve gereden. Er ging toen wel 17 liter in.

:W

De fuel trip stond toch echt op 28.1km op het moment dat het een loopfiets werd B|

Heb wel flink in de hogere toeren gereden dus tja....dat is ook natuurlijk niet zo handig als je al op de reserve zit hé..... ;) Eigen schuld O-)
 
wat een prachtige fiets nicolay,

ingekorte kentekenplaat zou hem mooi staan, daarnaast verdient hij eigenlijk ook een aftermarkter demper of full systeem
 
Ik sta op het punt een R1 te kopen uit 2001, zijn er zaken waarop ik extra moet letten bij dit model?
 
Ik sta op het punt een R1 te kopen uit 2001, zijn er zaken waarop ik extra moet letten bij dit model?

Gezien de leeftijd alle slijtage delen. Tevens balhoofdspeling, voorvork keerringen, en de versnellingsbak goed belasten deze willen nog wel eens stuk gaan.
 
Dames & heren, ben sinds maandag van R6 2003 overgestapt naar 2005 R1:
kb4wp0.jpg


Nu loop ik gelijk tegen een probleempje aan. In de R6 kon ik prima een 120cm ketting met loop en schijfremslot kwijt, deze:
protect-kettingslot-art4-4109-art-4-120cm-loop.jpg


De buddy van de R1 is behoorlijk kleiner en dus past het niet.
Wat voor slot hebben jullie in de buddy?
Past een 100cm ketting? Ik zet de motor bij voorkeur namelijk toch altijd wel ergens aan vast.
 
Dames & heren, ben sinds maandag van R6 2003 overgestapt naar 2005 R1:
[afbeelding]

Nu loop ik gelijk tegen een probleempje aan. In de R6 kon ik prima een 120cm ketting met loop en schijfremslot kwijt, deze:
[afbeelding]

De buddy van de R1 is behoorlijk kleiner en dus past het niet.
Wat voor slot hebben jullie in de buddy?
Past een 100cm ketting? Ik zet de motor bij voorkeur namelijk toch altijd wel ergens aan vast.

mooi ding man! veel plezier ermee!

ik heb alleen me remschijfslot mee.. de ABUS Detecto 8000 ofzo. geen kettingen en shit.. past niet :P
 
Ik had het probleem met een schijfremslot toen ik overstapte van een R1 '00 naar '07. Ik heb toen deze gekocht...
images
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan