Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

En wat bedoel je met klinknagels? Foto?

Rond de 3 moeren.
b7tpiijw.jpg
 
Als je ff googled kom je nog wel meer bedrijven met gebruikt spul tegen.

Wat zit precies los? Die binnenste bruinige korf of die grijskleurige buitenste?

En heb je het metaal ook gezien? Kunnen misschien de balletjes zijn geweest waarover die bruinige korf verdraait (slipperclutch werking)? Als die er uit gaan zit dat bruine ding sowieso los. Heb je een speciale koppelingtool gebruikt?
 
Als je ff googled kom je nog wel meer bedrijven met gebruikt spul tegen.

Wat zit precies los? Die binnenste bruinige korf of die grijskleurige buitenste?

En heb je het metaal ook gezien? Kunnen misschien de balletjes zijn geweest waarover die bruinige korf verdraait (slipperclutch werking)? Als die er uit gaan zit dat bruine ding sowieso los. Heb je een speciale koppelingtool gebruikt?

De binnenste bruinige korf zit los, er kwamen stukjes ijzer uit. Je ziet op de foto ijzer rond de nagels missen.

Zie:
https://www.youtube.com/watch?v=sn-S2Q3Al44

Na wat zoeken blijkt dat de koppeling die zit in de R1 uit 2006 in 34 verschillende modellen van Yamaha zit, dat type vind ik ook op Marktplaats en Ebay. Het model wat ik nodig heb "4C8-16150-00-00" in mijn R1 2007 zit alleen in de R1 2007-2008 in 2 modellen dus. Heel schaars en niet te vinden tot nu toe.
 
Ahhh nu zie ik het. Hoop dat je dat ijzer hebt kunnen opvangen en dat het niet in het carter terecht is gekomen.

Mocht je er nog niet aan gedacht hebben, je zou ook naar een aftermarket slipperclutch kunnen kijken als je toch dat hele stuk moet vervangen.
 
Ahhh nu zie ik het. Hoop dat je dat ijzer hebt kunnen opvangen en dat het niet in het carter terecht is gekomen.

Mocht je er nog niet aan gedacht hebben, je zou ook naar een aftermarket slipperclutch kunnen kijken als je toch dat hele stuk moet vervangen.


De aftermarket clutch baskets zijn allemaal zonder het tandwiel, dat moet je dan overzetten van het origineel en dat is een heel gedoe met uitboren van de klinknagels. Ik ben een beetje bang dat dat project mij niet gaat lukken.
 
Maar je probleem zit toch bij de binnenste korf, niet bij de buitenste?

Op cmsnl.com kun je in elk geval wel alle onderdelen nieuw krijgen.
 
Ja daar schiet je niks mee op.

Als je die buitenste gaat vervangen kun je trouwens denk ik beter voor een nieuwe gaan. Een kwaaltje van de R1 (ook 04-06 model en evt anderen) is dat de drukveren op het tandwiel ruimer gaan worden en flink gaan ratelen. Hier zijn genoeg voorbeelden van te vinden online hoe dat klinkt. Mijn motor heeft er ook last van, echter op advies van de garage laat ik het zitten ivm hoge kosten van reparatie en het kon niet veel kwaad. Bij een gebruikte heb je dus grote kans dat er ook speling op die veren zit. En als ik dat zo zie is het prijsverschil nieuw tov oud niet extreem.
 
Ja daar schiet je niks mee op.

Als je die buitenste gaat vervangen kun je trouwens denk ik beter voor een nieuwe gaan. Een kwaaltje van de R1 (ook 04-06 model en evt anderen) is dat de drukveren op het tandwiel ruimer gaan worden en flink gaan ratelen. Hier zijn genoeg voorbeelden van te vinden online hoe dat klinkt. Mijn motor heeft er ook last van, echter op advies van de garage laat ik het zitten ivm hoge kosten van reparatie en het kon niet veel kwaad. Bij een gebruikte heb je dus grote kans dat er ook speling op die veren zit. En als ik dat zo zie is het prijsverschil nieuw tov oud niet extreem.

Boem!! Gevonden. Is kijken of er nog wat van de prijs af kan:
https://www.ebay.nl/itm/Kupplung-ko...maha-YZF-R1-RN19-07-08-Lager6-18/392088502495

Voor nu maar eerst een quick fix, tzt is kijken naar beter aftermarket spul. Als ik dat complete setje koop heb ik gelijk een extra tandwiel wat ik kan overzetten.

Dit werk :-)
http://hinsonracing.com/product/billetproof-clutch-basket-yamaha-r1-2007-2008/
 
Hmmmm...is voor de circuitracer, dus heb dan wel killers oid nodig en Heb hem al een PB gestuurd, maar wacht nog op antwoord :+

Dan hoeft er op zich geen E keur op als ie maar "stil" genoeg is toch?

Die TBR maak je wel makkelijk open met 4 torx of inbusboutjes dus je kunt zelf ook iets maken wat werkt. Als je de P1X killer van TBR pakt dan heb je een stukje pijp naar binnen gericht. Daar kun je zelf ook een universeel stuk op zetten.
 
Dan hoeft er op zich geen E keur op als ie maar "stil" genoeg is toch?

Die TBR maak je wel makkelijk open met 4 torx of inbusboutjes dus je kunt zelf ook iets maken wat werkt. Als je de P1X killer van TBR pakt dan heb je een stukje pijp naar binnen gericht. Daar kun je zelf ook een universeel stuk op zetten.
Helaas heeft se koper van zijn motor afgehaakt, dus de dempers blijven er nog onder.

Snap ook niet waarom iemand een aftermarket set eraf wil halen voor standaard dempers.
 
Helaas heeft se koper van zijn motor afgehaakt, dus de dempers blijven er nog onder.

Snap ook niet waarom iemand een aftermarket set eraf wil halen voor standaard dempers.


Er zijn mensen die liever een stille originele uitlaat hebben.

Ik kocht de mijne met TBR's. Heb toen zelf de P1X'n ergens besteld en heb via marktplaats een paar losse dempers gekocht voor het geval dat ik keer problemen zou krijgen.

Met die P1X haalt ie 116dB, ooit eens gemeten bij een motorzaak toen er een wedstrijd was wie de luidste en wie de stilste was.
 
Gezocht voor mijn R1 uit 2005, een circuitkap voor de kont van de motor. Ik heb er nu 1 waar de montagepunten op een andere plek zit en wil liever niet boren in het subframe.
Tevens ook nog 2 race inlaatbuizen gezocht.

Iemand?
 
Terug
Bovenaan Onderaan