Petitie tegen verbod 15 jaar oude motoren in grote steden

Je zou zeggen dat er wel belangrijkere zaken spelen. Misschien kunnen we nog belasting invoeren op email? Of op zuurstofverbruik uit de lucht die je inademt?

Wat vindt onze motorrijdende CDA europarlementarier hier eigenlijk van, of valt die zijn vakbroeders niet af.....
 
Gedaan. Menige motor verbruikt veel minder brandstof dan zelfs een kleine auto. Leefbaarheid in grote steden is heel belangrijk, maar dan wel naar de werkelijke bijdrage aan de vervuiling kijken; kijk niet naar leeftijd maar naar echte uitstoot.
 
Ik ga niet tekenen. Vind het een goede maatregel. Er wordt veel gedaan door de EU en de luchtkwaliteit is in de afgelopen decennia dan ook enorm verbeterd. Dit past daar zeer goed in. Mensen hebben hier direct baat bij omdat ze minder ongezonde stoffen inademen.
 
Ik ga niet tekenen. Vind het een goede maatregel. Er wordt veel gedaan door de EU en de luchtkwaliteit is in de afgelopen decennia dan ook enorm verbeterd. Dit past daar zeer goed in. Mensen hebben hier direct baat bij omdat ze minder ongezonde stoffen inademen.

Het punt is volgens mij dat hogere of lagere leeftijd niet per se is gekoppeld aan meer of minder uitstoot. Tal van moderne superbikes verbruiken stevig meer dan een wat oudere fiets.
 
Ik ga niet tekenen. Vind het een goede maatregel. Er wordt veel gedaan door de EU en de luchtkwaliteit is in de afgelopen decennia dan ook enorm verbeterd. Dit past daar zeer goed in. Mensen hebben hier direct baat bij omdat ze minder ongezonde stoffen inademen.

Wat ik al zei, de maatregel verbant schone oude voertuigen uit steden, en laat nieuwe sterk vervuilende wel toe.
 
Laatst bewerkt:
Wat vindt onze motorrijdende CDA europarlementarier hier eigenlijk van, of valt die zijn vakbroeders niet af.....
Die heeft er geen centje pijn van want hij koopt minstens 3x per jaar een spik splinter nieuwe motor. Ik kom dat menneke een paar keer per jaar tegen bij diverse lokale motordealers. En werkelijk iedere keer rijdt ie weer op wat hagelnieuws. Het hele spectrum is al langs gekomen, van Suzuki Supersport via exclusieve Italiaan tot dikke Harley en weet ik al niet wat...
 
Ik ben wel voor, heb ik eindelijk een goed excuus om die gare Transalp te vervangen door een XT660Z.
 
Ik ga niet tekenen. Vind het een goede maatregel. Er wordt veel gedaan door de EU en de luchtkwaliteit is in de afgelopen decennia dan ook enorm verbeterd. Dit past daar zeer goed in. Mensen hebben hier direct baat bij omdat ze minder ongezonde stoffen inademen.

Pleit dan ook even voor een verbod op de allernieuwste auto's met direkt ingespoten benzine motoren, die stoten 10 keer meer fijnstof uit als een diesel, die als de grote boosdoener wordt beschouwd. Men moet verboden niet aan een leeftijd ophangen, maar aan de daadwerkelijke uitstoot.

Een lupo bouwjaar 1999 met een co2 uitstoot van slechts 81 microgram, mag de stad niet in, maar een dikke bmw x5 die het dubbele uitstoot mag je de stad wel in. Vreemd. :o
 
Jammer dat de meeste politici geen benul hebben van wat er in de echte wereld gebeurt.
Die denken zeker dat iedereen geld genoeg heeft om een nieuwe auto en motor te kopen....

Schijt politici met hun achterlijke ideeën.
Het enige waar ze goed in zijn is andermans geld over de balk gooien.

on topic, heb getekend :)
 
Laatst bewerkt:
Waarom er dan inderdaad naar bouwjaar wordt gekeken en niet naar de euro uitstoot norm waaraan de motorfiets voldoet is mij ook een raadsel, veel eerlijker systeem.
 
Ik weet niet hoeveel van jullie de uitdrukking "not even wrong" kennen, maar dit is een perfect geval hiervan.

Dit idee is zo dom dat het niet eens serieus genomen zou moeten worden. Dat er mensen zijn die dit een redelijk idee vinden is echt schandelijk.
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad de wereld op zijn kop. Er zijn/worden grote 4-wheel drives gesubsidieerd, omdat ze minder uitstoten dan een vergelijkbare auto in die klasse. Wat een onzin. Politici laten zich door de autoloby leiden, zonder een nano-seconde zelf na te denken. Ook die euronorm op de folder wordt door de meeste auto's bij lange na niet gehaald in de praktijk. Ik ben groot voorstander van de verbetering van de luchtkwaliteit, zeker omdat het kan. Neem dan wel maatregelen die werken. Begin stelselmatig met het weghalen van de grootste vervuilers en kijk daarbij naar de daadwerkelijke bijdrage aan de vervuiling. En laat aub die enkele prachtig onderhouden oldtimer de stad in rijden, maar verwijder al die branstofslurpers.
 
Nu ga ik slapen, maar morgen teken ik.
Ik doe normaal niet mee aan petities, maar dit ...
 
Ik ga niet tekenen. Vind het een goede maatregel. Er wordt veel gedaan door de EU en de luchtkwaliteit is in de afgelopen decennia dan ook enorm verbeterd. Dit past daar zeer goed in. Mensen hebben hier direct baat bij omdat ze minder ongezonde stoffen inademen.

Hahahaha.. serieus kerel, onder welke steen leef jij.
 
Kleine correctie op het bericht:
Het gaat om motoren en scooters van voor 2000, auto's van voor 1997 en vrachtwagens en bussen van voor 2001. Het gaat om het gebied binnen de Periferique en geldt van maandag t/m vrijdag van 8 uur 's ochtends tot 20.00 's avonds.
En ondertekend uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk een goede reden om te gaan sparen voor een nieuwe Duc Pani of Hyper die (als je mazzel hebt) 1:12 verbruiken, en mijn 17 jaar oude Duc ST2 met een verbruik van 1:20 op te ruimen :+


|(

Nja, dat effect inderdaad...

Zoals ik al zei, als ze iedereen die zo'n ouder voertuig bezit dan ook compenseren (aanschaf nieuwe motor/auto en oude motor/auto die ineens geen klap meer waard is) wil ik aan zo'n regeling best meedoen. Jammer van m'n Diversion (prima fiets overigens) maar dan wordt ik niet met die dubbele kostenpost geconfronteerd.
 
Ik ga niet tekenen. Vind het een goede maatregel. Er wordt veel gedaan door de EU en de luchtkwaliteit is in de afgelopen decennia dan ook enorm verbeterd. Dit past daar zeer goed in. Mensen hebben hier direct baat bij omdat ze minder ongezonde stoffen inademen.


als jij dan even wilt stoppen met uitademen komt het helemaal goed.
 
Uiteraard getekend.
Al was het alleen maar omdat ik een beetje moe wordt van die idiote politici met hun belachelijke ideeën, alleen maar om hun wanprestaties, die hele landen naar de klote helpen, te verhullen.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard getekend.
Al was het alleen maar omdat ik een beetje moe wordt van die idiote politici met hun belachelijke ideeën, alleen maar om hun wanprestaties, die hele landen naar de klote helpen, te verhullen.

En dit ook inderdaad. Kijk naar het afschaffen van de oldtimerregeling die 130 miljoen moest gaan opleveren. Wat levert-ie nu daadwerkelijk op? 8 ofzo? |(

Die hele politiek moet eens stoppen met dat korte termijn denken. Vooral lekker op vanalles en nogwat belasten, auto en motorbezitters- en gebruikers op 5 manieren belasting laten afdragen etc.. Met iets minder inhalerigheid en gunstigere tarieven voor e.e.a zouden ze uiteindelijk veel meer inkomsten behalen, dat is vrijwel zeker. Het afschaffen van het ziekenfonds is ook al zoiets, marktwerking moest het allemaal goedkoper gaan maken. Het resultaat is dat de zorg gigantisch veel duurder en tegelijk kapot bezuinigd is en wordt.

Wat dat betreft ben ik voor een systeem waar desbetreffende politici ook privé aansprakelijk gesteld kan worden voor elke financiele flop die hij het land aandoet, en in mijn voorbeelden dus moeten gaan betalen voor de inkomsten die zijn of haar idee NIET gebracht heeft. Wellicht dat men dan iets zorgvuldiger omgaat met onze belastingcentjes.

Ik ga niet tekenen. Vind het een goede maatregel. Er wordt veel gedaan door de EU en de luchtkwaliteit is in de afgelopen decennia dan ook enorm verbeterd. Dit past daar zeer goed in. Mensen hebben hier direct baat bij omdat ze minder ongezonde stoffen inademen.

Ik zou graag meer onderbouwing zien voor dit statement. Wat is er bijvoorbeeld een verbetering aan nog goede auto's slopen (= vervuiling!) en nieuwe auto's (veel hybride) produceren (= vervuiling maal tig!)? Daarbij zegt het allemaal niets, De Ibiza FR 1.9TDI met 130pk die m'n broer had was zuiniger dan de Leon 1.6TDI Ecomotive waar-ie nu in rijdt (beide lease). Het lijkt mij stug dat die laatstgenoemde MINDER vervuild terwijl hij MEER verbruikt?

Het klopt niet dat jij (om het even bij auto's te houden) met je Corsa 1.2 uit 1996 niet meer Utrecht binnen mag, en je oom/tante met zijn BMW x5 4.4 v8 uit 2004 wel. Ik hoef je neem ik aan niet uit te leggen welke auto een hogere uitstoot heeft...

Dit soort plannen is wmb niets anders dan afpersing, mensen dwingen om nieuwe(re) voertuigen te kopen zodat ze extra belastingcenten binnen krijgen... Laat ze daar dan eerlijk over zijn, en niet doen alsof het milieu er zoveel beter van wordt. Nogmaals, oude voertuigen recyclen en nieuwe produceren is ook een behoorlijk vervuilend proces en als je écht het milieu wil sparen wil je deze processen niet vaker doen dan nodig. Dan denk ik o.a aan de sloopregeling, waarbij duizenden nog prima auto's zijn afgevoerd. Je maakt mij niet wijs dat deze massale recycling minder vervuilend voor het milieu is geweest dan wanneer deze auto's door gebreken/ouderdom geleidelijk op de sloop waren beland.

Er is in mijn ogen niets mis mee dat een overheid verlangt dat voertuigen die dagelijks gebruikt worden/veel kilometers maken niet al te oude zijn, maar bruutweg mensen dwingen om een jonger voertuig waarbij niet gegarandeerd is dat het ook zuiniger/minder vervuilend is aan te schaffen is van een hele andere orde.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga niet tekenen. Vind het een goede maatregel. Er wordt veel gedaan door de EU en de luchtkwaliteit is in de afgelopen decennia dan ook enorm verbeterd. Dit past daar zeer goed in. Mensen hebben hier direct baat bij omdat ze minder ongezonde stoffen inademen.

Ga jij je eerst maar ff een beetje inlezen, die superzuinige moderne auto's zijn het ergst qua fijnstof.....
Nieuwe benzine-auto’s schadelijker dan voorgangers
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan