Het MT-07 topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yamaha noemt het een under cowl en bij (jeroen) termaat motoren te koop voor 280 euro.
Hij is de goedkoopste, ik heb wel eens gemaild naar een duitse site met onderdelen maar nooit antwoord op gekregen en geen idee hoe je kan bestellen. Ze zijn zeker 10-15% goedkoper.
 
Yamaha noemt het een under cowl en bij (jeroen) termaat motoren te koop voor 280 euro.
Hij is de goedkoopste, ik heb wel eens gemaild naar een duitse site met onderdelen maar nooit antwoord op gekregen en geen idee hoe je kan bestellen. Ze zijn zeker 10-15% goedkoper.

Dat deed ik toevallig gisteren ook op een duitse yamaha site waarna de website netjes met een melding naar voren kwam dat aan mijn huidige locatie niet geleverd zou worden. (Op mijn PC staat wel locatie gegevens aan dus ze kunnen dan zien waar je zit)
Dat scheelde i.d.d. aan aantal tientjes <-in euros welteverstaan)
 
Dat deed ik toevallig gisteren ook op een duitse yamaha site waarna de website netjes met een melding naar voren kwam dat aan mijn huidige locatie niet geleverd zou worden. (Op mijn PC staat wel locatie gegevens aan dus ze kunnen dan zien waar je zit)
Dat scheelde i.d.d. aan aantal tientjes <-in euros welteverstaan)

Gaat aan de hand van je IP adres en niet zozeer de ingestelde locatie van je pc/OS :) .
 
Bedankt voor alle reacties en dat waren de dingen die mij ook te binnen schoten. Alleen kan ik het dan nog steeds niet verklaren waarom het een half jaar wel goed is gegaan en rechts het ook nog steeds doet, maar links nu telkens kort achter elkaar stuk gaat :?

Geeft niet :) .

@Boemba5, 6 ledjes van 1.2v in serie is 7.2v wat ie verbruikt. Van uitgaande dat de nominale spanning van de motor 12v is moet je nog 4.8v dissiperen dmv een weerstand. Een led kan meer spanning aan maar dan kortstondig vandaar dat ie ook kapot gaat. Weet ook niet hoeveel stroom ie verbruikt maar anders kan je de weerstand berekenen die er tussen gezet moet worden.

Nee, het zijn ledjes van 2.1V, dus met 6 zit ik op 12,6V en ik heb ook al geëxperimenteerd met een 7e ledje zodat ik rond de 14V uitkom.
Echter staat die 14V er alleen op wanneer de motor loopt, als ik bij stilstand (zonder draaiende motor) alarmverlichting wil voeren branden de ledjes heel zwak (eigenlijk wil ik dat niet).
Ik ga het nog een keer proberen door alles opnieuw op te bouwen, dus nieuwe bekabeling, 6 nieuwe ledjes, vers soldeerwerk en dan kijken hoe lang dat goed gaat. Mocht het weer stuk gaan, dan ga ik langs een elektronicazaak voor wat extra componenten een zenerdiode ;)
 
Laatst bewerkt:
In zekere zin wel. Ip adressen worden per land uitgedeeld dus daar zit de herkenning in.
Net zoals klasse a,b,c,d, e en f ip reeksen. De bekendste is 192.168.x.x is klasse c ip adres en alleen bestemd voor interne routering oftewel thuis reeks ip adres. Misschien als je gebruik zou maken van vpn zou je adres gemaskeerd worden. Bv pia.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties en dat waren de dingen die mij ook te binnen schoten. Alleen kan ik het dan nog steeds niet verklaren waarom het een half jaar wel goed is gegaan en rechts het ook nog steeds doet, maar links nu telkens kort achter elkaar stuk gaat :?Nee, het zijn ledjes van 2.1V, dus met 6 zit ik op 12,6V en ik heb ook al geëxperimenteerd met een 7e ledje zodat ik rond de 14V uitkom.
Echter staat die 14V er alleen op wanneer de motor loopt, als ik bij stilstand (zonder draaiende motor) alarmverlichting wil voeren branden de ledjes heel zwak (eigenlijk wil ik dat niet).
Ik ga het nog een keer proberen door alles opnieuw op te bouwen, dus nieuwe bekabeling, 6 nieuwe ledjes, vers soldeerwerk en dan kijken hoe lang dat goed gaat. Mocht het weer stuk gaan, dan ga ik langs een elektronicazaak voor wat extra componenten een zenerdiode ;)

zozo een techneut ook nog eens. Maar een zener diode geeft toch geen licht :?
 
Laatst bewerkt:
Dan kan je net zo goed een spannings regulator tussen zetten van 12v. Een DIL socket en een flip-flop ic op een printplaat als we toch bezig zijn. :+
 
Laatst bewerkt:
Al een tijdje de Steel Mesh Air Intake & Rear Side Covers gemonteerd en vandaag fijn wezen toeren met de camera in de rugzak voor een photoshoot:

[~[url="https://farm1.staticflickr.com/623/20697239952_65e513fb24_c.jpg"]afbeelding~][/url]Yamaha MT-07 Race Blue by Erik van den Eijnden, on Flickr

[~[url="https://farm6.staticflickr.com/5696/20083938784_529c6acf1c_c.jpg"]afbeelding~][/url]Yamaha MT-07 Race Blue by Erik van den Eijnden, on Flickr

[~[url="https://farm6.staticflickr.com/5748/20680265686_feaf88ae6d_c.jpg"]afbeelding~][/url]Yamaha MT-07 Race Blue by Erik van den Eijnden, on Flickr

Nu nog op het verlanglijstje: Radiator Guard en IXIL L3X Dual Hyperlow uitlaat *D

Die middelste kan zo in de Yamaha folder :}
 
Welke schermpje heb je er voor opgezet?

Al een tijdje de Steel Mesh Air Intake & Rear Side Covers gemonteerd en vandaag fijn wezen toeren met de camera in de rugzak voor een photoshoot:

[~[url="https://farm1.staticflickr.com/623/20697239952_65e513fb24_c.jpg"]afbeelding~][/url]Yamaha MT-07 Race Blue by Erik van den Eijnden, on Flickr

[~[url="https://farm6.staticflickr.com/5696/20083938784_529c6acf1c_c.jpg"]afbeelding~][/url]Yamaha MT-07 Race Blue by Erik van den Eijnden, on Flickr

[~[url="https://farm6.staticflickr.com/5748/20680265686_feaf88ae6d_c.jpg"]afbeelding~][/url]Yamaha MT-07 Race Blue by Erik van den Eijnden, on Flickr

Nu nog op het verlanglijstje: Radiator Guard en IXIL L3X Dual Hyperlow uitlaat *D
 
Vandaag de gilles-tools rem- en koppelingshendels binnen gekregen en erop gezet.
Wat een wereld van verschil is dat! Moesten ze verplichten bij Yamaha dit bromt zo veel fijner.
i.d.d. nog niet afgeslagen:)
Hopelijk mijn Schaamtegevoel bij het stoplicht nu weg.
 
Vandaag de gilles-tools rem- en koppelingshendels binnen gekregen en erop gezet.
Wat een wereld van verschil is dat! Moesten ze verplichten bij Yamaha dit bromt zo veel fijner.
i.d.d. nog niet afgeslagen:)
Hopelijk mijn Schaamtegevoel bij het stoplicht nu weg.

Vond ze te duur dus Ebay versie aangeschaft :o .
Motor net 3 keer afgeslagen, temperatuur 106C gr en toen kickte de ventilator in. Ik denk doordat ik in de stad reed en het erg warm was, afgeslagen. Heb het nog niet eerder gehad dit.
 
Vond ze te duur dus Ebay versie aangeschaft :o .
Motor net 3 keer afgeslagen, temperatuur 106C gr en toen kickte de ventilator in. Ik denk doordat ik in de stad reed en het erg warm was, afgeslagen. Heb het nog niet eerder gehad dit.

Ze waren ook duur:(
En nu heb ik nog meer moeite hem ergens zo maar neer te zetten.
Maar ik las hier en daar dat je bij sommige goedkopere versie's zelf
nog moest gaan veilen om ze mooi passend te krijgen.
 
Ze waren ook duur:(
En nu heb ik nog meer moeite hem ergens zo maar neer te zetten.
Maar ik las hier en daar dat je bij sommige goedkopere versie's zelf
nog moest gaan vijlen om ze mooi passend te krijgen.

Een leek weet toch de waarde daarvan niet. ;) Mijne paste perfect, binnen 10 min zaten ze erop.
 
Richtingaanwijzers doen het weer (voor zo lang het duurt)! Alles vervangen en na een ritje van ruim 3uur doen ze het nog steeds *O*
 
Ik heb mijn brommer nu een week of 3.
Had al heel lang niet meer gereden.
In het begin gierde de adrenaline flink door mijn lijf als ik eens flink optrok.
Met regelmaat het wiel omhoog in z'n 2.
Dat doet hij niet meer zo makkelijk?

Nu heb lijkt het alsof de MT-07 minder krachtig is geworden?
Ligt dat aan mij? omdat ik hier gewend aan geraakt ben?
Of heb ik die nieuwe koppelingshendel verkeerd afgesteld?
Of is het met die koppelingshendel anders rijden?
Wat ben ik toch ook een noob:)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er eigenlijk nog mensen opzoek naar een akrapovic titanium tweedehands?
Mijne wil ik waarschijnlijk eerdaags in de verkoop doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan