Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Ik zou ook voor de 848 gaan mocht ik een SF kopen. En neen, geen geldkwestie. Gewoon beter in balans.

Inderdaad, in testen komt de 848 er als de betere motor uit.
Prijs maakt niet uit je koopt een1098 voor het zelfde geld,verder is het een persoonlijke voorkeur voor welke je gaat.Het extra vermogen van de 1098 is leuk maar in de praktijk maak je daar zelden gebruik van en kan zelfs een nadeel zijn omdat je meer moet opletten
op bochtige wegen of in de regen.Ook vind ik een droge koppeling niks,maakt mij te veel herrie en bij een sprintje vanaf stilstand ben je met een natte koppeling sneller van je plek af.
Om eens te vergelijken een sprintje op de kwart mijl daar doet een 1098 10,8 sec over en de
848 11,5 dat scheelt maar 0,7 seconden,een verschil van niks.
Topsnelheid dan,nou ook dat verschil is niet erg groot,243 tegenover 256,scheelt ook maar
13km.Ik heb dan ook nog niet het gevoel gehad om nog meer vermogen nodig te hebben.Tel daar bij op dat de 1098 meer benzine gebruikt toen was mijn keuze snel gemaakt :Y *O*
Ik ben nog uit de tijd dat een motor met 100pk gezien werd als alleen geschikt voor de zeer
ervaren motorrijders,tegenwoordig moet het allemaal meer en meer pk,s hebben,160,180,meer dan 200pk,het zal allemaal wel,de laatste heb ik gehad en zat
constant naar mijn km teller te staren omdat je te snel veel te hard ging,tel daar bij op
dat automobilisten totaal niet kunnen reageren op een motor die zo extreem hard gaat,dan
heb je een potentieel levensgevaarlijke combinatie op de weg,ik heb die motor 11 jaar gehad en er 3000km mee gereden in die tijd,puur omdat ik niet op mijn gemak zat op
die raket,de lol van het rijden was weg.Uiteindelijk verkocht en met 10pk gaan rijden,
de lol was weer terug en heb veel meer plezier gehad met dat motortje dan het 200pk monster.Nu met de 848 is de lol ook aanwezig ,meer dan genoeg vermogen en zat trekkracht bij lage toeren,eigenlijk nog te veel voor mijn gevoel. :Y :]
Daarnaast wil je tegenwoordig niet met justitie in aanraking komen door te hard of
in hun ogen gevaarlijk weggedrag,en daar is niet veel voor nodig kan ik je uit eigen ervaring vertellen,je wil niet meemaken wat ik meegemaakt heb,er kwam zelfs gevangenisstraf
ter sprake,in de rechtzaal kwam ik een soort inquisiteur als officier tegen en die trok alle registers open om mij als gevaarlijke weg crimineel af te schilderen die de zwaarst mogelijke
straf verdiende B| ,gelukkig had ik een goede advocaat en een Rechter die voor rede vatbaar was,zo ben ik er redelijk vanaf gekomen en met 5600,- aan kosten
en 2 maanden rijontzegging,5 jaar proeftijd en een cursus EMG er vanaf gekomen,maar kan het iedereen afraden om dat ook te ondervinden.
Wat had ik gedaan,met een auto 110 km te hard gereden en rechts ingehaald op een 130km weg.
Nog even over de EMG,die kost tegenwoordig meer dan 1100,- en als je ook maar 1 minuut
te laat komt op die cursus mag je naar huis en opnieuw de hele cursus doen en opnieuw 1100,- aftikken,je zou zeggen dat gebeurd mij niet,nou er zijn tijdens mijn cursus 3 personen te laat gekomen door dat ze in een file terecht kwamen,dat was geen geldig excuus
en die mensen mochten dan ook naar huis en opnieuw de cursus gaan doen.
Doe je niet goed je best op de cursus of denkt ik ga helemaal niet dan word je rijbewijs ongeldig verklaart en mag je opnieuw examen gaan doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geluk dat ik tegen de Duitse grens aan woon als ik dat zo lees ;) in Nederland probeer ik er zoveel mogelijk voor te zorgen max 40kmh te hard te rijden.. is bizar duur als je gepakt wordt maar praktijken zoals jij ze hebt meegemaakt zijn wel echt een nachtmerrie.
 
Ah!
Iemand die weet wat de 848 topt...
Heb M al ff, maar nooit geweten.
Bij 230 vond ik hem wel zat en heb een klein ruitje erop en daarbij ook nog een kleiner tandwiel voor, 14.
Top is verder niet belangrijk, op de straat.
 
Ah!
Iemand die weet wat de 848 topt...
Heb M al ff, maar nooit geweten.
Bij 230 vond ik hem wel zat en heb een klein ruitje erop en daarbij ook nog een kleiner tandwiel voor, 14.
Top is verder niet belangrijk, op de straat.

Inderdaad, sinds ik hem heb ben ik niet boven de 135 geweest op de teller en dat is al niet erg prettig als er een flinke koude tegenwind staat.Meestal rij ik max rond de 100-120,dan is het nog enigszins aangenaam.Dat is ook de reden dat ik een naked gekocht heb,je rijd door de afwezigheid van een kuip automatisch een stuk langzamer dan een supersport motor,en je zit veel comfortabeler op de motor,ik kan het uren zo volhouden,met mijn SS motor vond ik een half uur al een marteling,zere benen,zere polsen, slapende handen
bij langzaam stadverkeer,kortom ik had al veel eerder een naked moeten kopen. :Y
een SS motor heeft alleen nut als je regelmatig circuitdagen doet,sessies van een half uur
rijden dat is dan nog leuk.
 
Laatst bewerkt:
Wat je eigenlijk zegt RG met veel woorden is dat je met een 1098 zo’n 0,7 seconden eerder je rijbewijs en veel geld kwijt bent dan op een 848. ;-)

En : Mijn gesmeerde droge koppeling is trouwens net zo goed als een natte.

Maar het maakt allemaal niks uit, onze rij kwaliteiten, de weg en de politie bepalen het tempo en zou je aan een 10pktje genoeg hebben. De rest is ego en dat heb ik schijnbaar wat meer van nodig als jullie.
 
Wat je eigenlijk zegt RG met veel woorden is dat je met een 1098 zo’n 0,7 seconden eerder je rijbewijs en veel geld kwijt bent dan op een 848. ;-)

En : Mijn gesmeerde droge koppeling is trouwens net zo goed als een natte.

Maar het maakt allemaal niks uit, onze rij kwaliteiten, de weg en de politie bepalen het tempo en zou je aan een 10pktje genoeg hebben. De rest is ego en dat heb ik schijnbaar wat meer van nodig als jullie.

Ik weet precies wat je bedoeld,vroeger moest ik ook 1 van de snelste motoren hebben,
en natuurlijk was ik de beste motorrijder van de wereld,ik kon er ook niet tegen als iemand dacht sneller te kunnen rijden,dus alles op alles zetten om die ander eens wat te laten zien.
En omdat ik dacht dat ik zo goed was mij ingeschreven bij de KNMV om die lui die
wedstrijden reden op het circuit wel eens even te laten zien dat ik veel sneller was dan hun :Y }) .Nou dat was even ontnuchterend,de eerste wedstrijd vlogen ze mij aan alle kanten voorbij alsof ik stilstond,ik heb er nog 5 achter mij kunnen houden,dus er waren
toch nog langzamere koe-reurs :Y .Wat ik hiermee wil zeggen is je kan nog zo snelle motor hebben er zullen altijd mensen en motoren zijn die nog sneller zijn dan jou,zelfs Rossi overkomt dat,het heeft dan ook geen nut om je daar druk over te maken en anderen te
vertellen dat ze de zware uitvoering hadden moeten kopen,ieder mens is anders en
als je gelukkig ben met 160pk so be it,voor mij gaat heel het motorrijden om de beleving
die ik daarbij heb en ja zelfs 10pk was ik heel gelukkig mee,want 100km op zo,n motortje van 50cc lijkt voor je gevoel wel als 200 op een SS motor.Zo ben ik ook blij met de 848 die ik heb,stuurt super ,rijd hard genoeg,heeft voldoende koppel om je te laten schrikken,
dus wat wil een mens nog meer.Als ik de snelste zou willen kocht ik wel een H2R }) ;)
Ze hebben ooit eens in Engeland uitgezocht wat ja aan vermogen gebruikt om van A naar B te rijden zo snel mogelijk maar wel binnen de wet,dus werd een professionele coureur
ingezet op een Fireblade om dat uit te kunnen zoeken,het resultaat zal je verbazen dat
was gemiddeld een magere 35pk,dus heb ik met mijn 132 pk nog ruim voldoende over. :Y :]
 
Laatst bewerkt:
Zit ook maar wat te stangen om de sfeer wat hoog te houden.
Ik heb een 1098 omdat ik de kleur titanium met een rood frame erg mooi vindt.
De dikke wielen en ohlins goud was een bonus.(S versie)
Blok maakte me weinig uit idd maar het loopt erg mooi bij alle toerentallen maar dat zal de 848 ook wel doen.

Rammelende koppeling deed in het begin erg veel pijn aan mijn technische oren maar begin het nu te waarderen zels.

Mooi spul is het allemaal wel.
 
Zit ook maar wat te stangen om de sfeer wat hoog te houden.
Ik heb een 1098 omdat ik de kleur titanium met een rood frame erg mooi vindt.
De dikke wielen en ohlins goud was een bonus.(S versie)
Blok maakte me weinig uit idd maar het loopt erg mooi bij alle toerentallen maar dat zal de 848 ook wel doen.

Rammelende koppeling deed in het begin erg veel pijn aan mijn technische oren maar begin het nu te waarderen zels.

Mooi spul is het allemaal wel.

Het is wel jammer dat ze bij de 848 geen öhlins hebben toegepast,dat is de enigste reden dat ik in het begin een 1098 ook heb overwogen,droge koppeling vind ik niks,te veel herrie,
commentaren van onwetenden die denken dat het blok iets mankeert en te onderhoudsgevoelig,leuk voor op een race motor maar niet echt geschikt voor op de openbare weg.De 848 koppeling vergt geen onderhoud,en hoor je niets van,enigste geluid
is van de 2cilinder en dat wil ik horen :9~ geen gerammel onder me :)
 
Pootjes eruit...

D0E26B93-5F9B-42A6-9DE7-4337D8C894CA_zps7kgx0ens.jpg


0546CED7-9E10-4A28-B0D6-5C60FE3EE006_zpsavor0h4n.jpg


En ja ik heb ook voor 848 gekozen omdat ik die bak knikkers die schut niet kan waarderen bij mijn eigen motor. ;)
 
Het is wel jammer dat ze bij de 848 geen öhlins hebben toegepast,dat is de enigste reden dat ik in het begin een 1098 ook heb overwogen,droge koppeling vind ik niks,te veel herrie,
commentaren van onwetenden die denken dat het blok iets mankeert en te onderhoudsgevoelig,leuk voor op een race motor maar niet echt geschikt voor op de openbare weg.De 848 koppeling vergt geen onderhoud,en hoor je niets van,enigste geluid
is van de 2cilinder en dat wil ik horen :9~ geen gerammel onder me :)


Is ook maar standaard ohlins. Niks bijzonders of veel beter dan de showa of wat er ook in mag zitten.
 
Veren blijven gelijk! Kan met deze zo ook hard genoeg rijden ;)
Seals heb ik niet expliciet besteld. Ze regelen het maar voor me. Heb alleen een rubbertje erbij besteld die om de poot komt zodat ik hem beter kan afstellen.

Heb besloten de riemen en klepspeling toch door hun te laten checken als ik de poten weer heb ingebouwd.
 
Ik vind zwart dan weer niet mooi. Mooi he hoe smalen verschillen ;)

Ligt er ook maar net aan wat de hoofdkleur van de motor is,persoonlijk vind ik
dat zwart,rood of goudkleur zoals Öhlins wel bij een matzwarte zou passen.
Bij een rode past meer of de huidige of ook goudkleurig.
Verder vind ik de standaard vering super,ik zou er ook niets aan veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Gister weer lekker verder gegaan met het onderhoud. De achterrem los gehaald en helemaal schoon gemaakt. Daarna goed gangbaar gemaakt en als laatste weer vastgemaakt en nieuwe DOT5.1 erin gedaan.

Ketting en tandwielen schoongemaakt en daarna weer ingevet. Wiel weer gemonteerd. Termi's er weer op gezet na een schoonmaakbeurt.

Volgende stap is nieuwe bougies erin. Daarna hopelijk de voorvorkpoten weer ophalen en monteren en de voorkant afmaken.
 
Gelijk laten servicen met groene SKF seals en progressieve veren er in.
En je kan ze ook nog zwart laten anodiseren. Ziet er dan beter uit dan deze ... kleur.

De motorzaak heeft naar je geluisterd... Er zitten SKF seals in.

263C1B25-108B-4247-8432-7DF4610324DD_zpsnuxn0xn2.jpg

Ze hangen er alweer in :Y
 
Laatst bewerkt:
Mijn brandstoflampje knippert af en toe, ook bij een volle tank. Is dat een storing? Zie niks in het boekje staan.

Motor loopt nog steeds te rijk, mapping moet nog aangepast worden.
 
Heeft er iemand ervaringen met vervangende veren in een 848SF.
En wie levert ze kan ze nergens vinden.
Wil graag de voorvork een keer nieuwe olie er in doen, dan maar gelijk een vervangend setje veren.

Ben nogal een lichtgewicht (65kg), en heb af en toe het idee dat ik er afstuiter...
 
Seals zijn in het echt wel groen. Is op de foto niet goed te zien inderdaad.
Mijn motor staat ook te rijk afgesteld. Bougies waren redelijk zwart toen ze eruit kwamen gister.

D50970DB-AE08-4F54-A619-D36B9934F341_zps6295gem3.jpg


C6E923A9-4318-49C2-BE82-BE0A5B9A98AE_zpsr5sk0kxz.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan