Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Ik mag ook verhuizen! Van sport naar naked.

Sinds woensdag mag ik hiermee spelen:

[~[url="https://c8.staticflickr.com/9/8199/29216923215_2e9c1c4db7_z.jpg"]afbeelding~][/url]
My new ride! by Erik Hendrikx, on Flickr

Ducati Streetfighter 848, '14
  • Termignoni Slip-on
  • DP quickshifter
  • Shido accu
  • GiPro versnellingsindicator
  • Rizoma voetsteunen
  • Oberon Performance koppelingscilinder

Alleen de uitlaat en QS waren aanwezig bij aankoop, de andere delen kwamen van mijn 848.
Nice ride mate!
En aan je blije bakkes van de afgelopen dagen te zien heb je de juiste fiets gekocht!
Ding is echt gaaf!
 
Ik mag ook verhuizen! Van sport naar naked.

Sinds woensdag mag ik hiermee spelen:

[~[url="https://c8.staticflickr.com/9/8199/29216923215_2e9c1c4db7_z.jpg"]afbeelding~][/url]
My new ride! by Erik Hendrikx, on Flickr

Ducati Streetfighter 848, '14
  • Termignoni Slip-on
  • DP quickshifter
  • Shido accu
  • GiPro versnellingsindicator
  • Rizoma voetsteunen
  • Oberon Performance koppelingscilinder

Alleen de uitlaat en QS waren aanwezig bij aankoop, de andere delen kwamen van mijn 848.
Gefeliciteerd pik :+
 
De Shido accu is een lichtgewicht LifePo4 accu. Scheelt veel gewicht met een normale accu, maar behoudt ook veel langer zijn lading en geeft meer peut bij het starten.
Qua gewicht kun je het vergelijken met het verschil tussen een volle en een lege vloeistof accu, bizar eigenlijk. Die accu zat nog geen jaar in mijn 848 en paste 1-op-1 in de SF. Een beetje zonde om dan niet te ruilen :D

Ik heb nog geen foto van de GiPro, maar deze zit op de dop in het balhoofd met het kabeltje weggewerkt onder de slotcover.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er wel blij mee. Deze had ik ook in mijn eerste motor, die stond in een garage waar ik geen druppellader kon aansluiten. Acculader heb ik met deze accu eigenlijk niet meer nodig gehad.
 
Vraagje voor degene met een ander stuur : welk type hebben jullie en hoe lang ben je?
Twijfel zelf tussen de Rizoma MA005 en MA008, zit een paar cm verschil tussen maar kan nergens passen/proberen. Weet niet eens een zaak welke ze heeft liggen omgeving z.o. brabant.

Nog maar een plaatje, weer wat gewijzigd .
Carbon uitlaatschild vervangen door aangepast alu exemplaar. Sluit mooier aan op de demper.
Alle overbodige stickers eraf.
Biggelaar koppelings modificatie en ingeslagen korf vervangen.
Spiegels vervangen door rizoma bar ends.
Heb inmiddels een extra standaard uitlaat en ga kijken of ik dat kan omtoveren tot een enkele termi demper.(onderste weg). Hoef ik ook maar 1 db killer mee te nemen op vakantie.
Ik heb wel een extra ecu (race?) maar de klep in de uitlaat werkt nog gewoon. Zelf uitzetten met software update lijkt me toch tricky, toch maar naar Biggelaar voor een map met 1 demper laten maken, ben ik er vanaf.

De koppelingsveren roesten ook, setje verse bestellen maar daar hebben de 848's weer geen last van.

full
 
Laatst bewerkt:
Vraagje voor degene met een ander stuur : welk type hebben jullie en hoe lang ben je?
Twijfel zelf tussen de Rizoma MA005 en MA008, zit een paar cm verschil tussen maar kan nergens passen/proberen. Weet niet eens een zaak welke ze heeft liggen omgeving z.o. brabant.

Nog maar een plaatje, weer wat gewijzigd .
Carbon uitlaatschild vervangen door aangepast alu exemplaar. Sluit mooier aan op de demper.
Alle overbodige stickers eraf.
Biggelaar koppelings modificatie en ingeslagen korf vervangen.
Spiegels vervangen door rizoma bar ends.
Heb inmiddels een extra standaard uitlaat en ga kijken of ik dat kan omtoveren tot een enkele termi demper.(onderste weg). Hoef ik ook maar 1 db killer mee te nemen op vakantie.
Ik heb wel een extra ecu (race?) maar de klep in de uitlaat werkt nog gewoon. Zelf uitzetten met software update lijkt me toch tricky, toch maar naar Biggelaar voor een map met 1 demper laten maken, ben ik er vanaf.

De koppelingsveren roesten ook, setje verse bestellen maar daar hebben de 848's weer geen last van.

[afbeelding]

Ik heb de lsl x01 fatbar zit een stuk hoger .
Mooie motor heb je trouwens, mooie kleur stelling.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje voor degene met een ander stuur : welk type hebben jullie en hoe lang ben je?
Twijfel zelf tussen de Rizoma MA005 en MA008, zit een paar cm verschil tussen maar kan nergens passen/proberen. Weet niet eens een zaak welke ze heeft liggen omgeving z.o. brabant.

Nog maar een plaatje, weer wat gewijzigd .
Carbon uitlaatschild vervangen door aangepast alu exemplaar. Sluit mooier aan op de demper.
Alle overbodige stickers eraf.
Biggelaar koppelings modificatie en ingeslagen korf vervangen.
Spiegels vervangen door rizoma bar ends.
Heb inmiddels een extra standaard uitlaat en ga kijken of ik dat kan omtoveren tot een enkele termi demper.(onderste weg). Hoef ik ook maar 1 db killer mee te nemen op vakantie.
Ik heb wel een extra ecu (race?) maar de klep in de uitlaat werkt nog gewoon. Zelf uitzetten met software update lijkt me toch tricky, toch maar naar Biggelaar voor een map met 1 demper laten maken, ben ik er vanaf.

De koppelingsveren roesten ook, setje verse bestellen maar daar hebben de 848's weer geen last van.

[afbeelding]

Ik heb de rizoma ma010b en ben zelf ca 1.85
full
 
Ma010? Nog meer keuze..help!

Ander vraagje : mijn linker voetsteun en schakelpedaal is niet zo mooi meer.
Iemand nog wat liggen of wat zinnigs te zeggen over rear sets?
Vindt zo'n vervangend setje wel mooi maar vrijwel altijd gaat de positie hoger wat wer erg oncomfortabel is.
 
Ma010? Nog meer keuze..help!

Ander vraagje : mijn linker voetsteun en schakelpedaal is niet zo mooi meer.
Iemand nog wat liggen of wat zinnigs te zeggen over rear sets?
Vindt zo'n vervangend setje wel mooi maar vrijwel altijd gaat de positie hoger wat wer erg oncomfortabel is.

Die rear setjes kin je toch in allerlei hoogtes en afstanden verstellen?
Wel prijzig......
 
Verstellen wel idd maar vaak alleen hoog en nog hoger.
Wil eigenlijk normaal en dan hoog en laag , alsje begrijpt wat ik bedoel.

Vanuit China kosten ze letterlijk een paar tientjes... Voor de echte dare devels.
 
Laatst bewerkt:
Nou die van mij is vannacht gestolen. Ergens tussen 30 september 19:00 en 1 oktober 14:00 uur.
Kenteken is 13-MD-GT. Rode Streetfighter 848

14441075_10210239380931242_8628371145394087687_n.jpg
 
Damn, balen man!
Ik weet hoe het voelt, paar maanden geleden ook meegemaakt...
Bij jou ook de ketting doorgeslepen?
 
Dat moet haast wel. Hij stond precies zoals op de foto weggestald, maar dan met de motorhoes eromheen. Dus ook met een zware ketting verankerd aan de muur. Ik heb die ook express niet op de grond liggen, omdat ik las dat men dan de ketting veel makkelijker door kan knippen met een betonschaar (kunnen ze volledige lichaamsgewicht gebruiken).

Helaas heb ik echter 0,0 sporen kunnen vinden, dacht misschien vind ik ergens nog stukjes metaal of een stuk schakel maar helaas. Wel is de toegangsdeur geforceerd, die heeft wel braakschade.

Hoe is bij jou de afhandeling gelopen, Rockcity? Ik ben bij de KNMV verzekerd. Er gaat een periode van 30 dagen in als ik het goed heb begrepen. Ligt alles op zn gat in die tussentijd of komt er dan een expert langs?
 
Laatst bewerkt:
Dat moet haast wel. Hij stond precies zoals op de foto weggestald, maar dan met de motorhoes eromheen. Dus ook met een zware ketting verankerd aan de muur. Ik heb die ook express niet op de grond liggen, omdat ik las dat men dan de ketting veel makkelijker door kan knippen met een betonschaar (kunnen ze volledige lichaamsgewicht gebruiken).

Helaas heb ik echter 0,0 sporen kunnen vinden, dacht misschien vind ik ergens nog stukjes metaal of een stuk schakel maar helaas. Wel is de toegangsdeur geforceerd, die heeft wel braakschade.

Hoe is bij jou de afhandeling gelopen, Rockcity? Ik ben bij de KNMV verzekerd. Er gaat een periode van 30 dagen in als ik het goed heb begrepen. Ligt alles op zn gat in die tussentijd of komt er dan een expert langs?
Bij mij hebben ze de doorgeslepen ketting gewoon laten liggen.
De ketting lag op de grond, en aan de slijpsporen te zien was het niet echt een goede metaalbewerker ;)
Er waren aan de stallingsruimte (parkeerkelder) geen inbraaksporen te zien.

Ik ben verzekert bij Ducati Insurance.
Die vroegen de facturen op van de motor en hebben mijn dealer een pro forma factuur laten maken voor een nieuwe motor omdat de mijn voor nieuwwaarde plus accessoires was verzekert.
Daarnaast moest ik de sleutels van mijn motor en de sloten inleveren, en uiteraard aangifte doen.
Alles is keurig afgehandeld, naar nam wel wat meer dan 30 dagen in beslag, omdat de verzekeringsmaatschappij (dus niet Ducati insurance) pas na 30 dagen in actie kwam.
Er is bij mij geen expert langsgekomen.

5F80B87F-D360-43D4-9734-78D369689C3A_zps1aqkhswf.jpg

Het wiel dat je ziet is van de Scrambler van m'n vriendin.
 
Laatst bewerkt:
Tjee, balen man!
Weet ook wat je meemaakt, mijn Monster 1100 Evo was begin juli gestolen.
Succes met de afhandeling!
 
Hoe is bij jou de afhandeling gelopen, Rockcity? Ik ben bij de KNMV verzekerd. Er gaat een periode van 30 dagen in als ik het goed heb begrepen. Ligt alles op zn gat in die tussentijd of komt er dan een expert langs?

Mijn schade-afhandeling bij de KNMV verliep zeer soepel. Ik had het uit te keren bedrag erg rap op mijn rekening. In de 30 dagen dat je moet wachten kun je wellicht al zelf ook wat voorwerk doen, maar de verzekering gaat pas aan de slag na deze 30 dagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan