Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Zuunig.. ik vind je replies serieus best grappig en vandaar dus _O-

Rijd het SHtje zodra t kan en t weer lekker is. Heb m gekocht om van te genieten en das voor mij als t in ieder geval niet regent. Ook gladheid, sneeuw en pekel zijn een dikke :N
 
Na wat problemen met het schokkend optrekken van mn Techpully X2 clutch, bleken de schoenen de bel maar voor 50% te raken. Bleken bij productie niet goed afgeslepen te zijn. Vandaag zelf maar afgeslepen, het resultaat is een goed oppakkende koppeling. Nu nog even tunen. *O*

Foto van na de slijpbeurt:

full
 
Het is van een ander merk (Dr Pully) maar ik heb hun HIT koppeling gemonteerd en die trekt ook enigzins schokkend op, vooral bij wat zwaardere belasting zoals met passagier. Ik ben er niet helemaal blij mee en monteer dit weekend weer origineel Honda.
 
De bel van binnen schuren en waar hij als eerste aangrijpt de hoek een beetje schuin af schuren wil dan ook weleens helpen .
 
Laatst bewerkt:
afgelopen dagen inderdaad heerlijk getuft voor mijn werk en t blijft nog even mooi *D

Kvindt t knap dat je zo kalm blijft en positief over je aankoop die toch behoorlijk wat problemen en uitdaging bied alvorens lekker te rijden. Als ik een product koop verwacht ik dat dat ding doet wat ie zegt dat ie doet. Niet dat ik technisch moet zijn om te snappen wat er aan mankeert en daarna ook nog eens handig zodat ik alle hick up's met eigen handen mag gaan fiksen.

Als je zo'n auto koopt breng je m toch met een noodgang terug :?
 
Het is van een ander merk (Dr Pully) maar ik heb hun HIT koppeling gemonteerd en die trekt ook enigzins schokkend op, vooral bij wat zwaardere belasting zoals met passagier. Ik ben er niet helemaal blij mee en monteer dit weekend weer origineel Honda.

Kijk eens naar het slijtage beeld van de koppelingschoenen, als die dan niet geheel mooi ingesleten is krijg je een niet gelijkmatig oppakkende koppeling. Als je de oplossing gemist hebt: Bulldozer in "Honda SH300i Deel 4"
 
afgelopen dagen inderdaad heerlijk getuft voor mijn werk en t blijft nog even mooi *D

Kvindt t knap dat je zo kalm blijft en positief over je aankoop die toch behoorlijk wat problemen en uitdaging bied alvorens lekker te rijden. Als ik een product koop verwacht ik dat dat ding doet wat ie zegt dat ie doet. Niet dat ik technisch moet zijn om te snappen wat er aan mankeert en daarna ook nog eens handig zodat ik alle hick up's met eigen handen mag gaan fiksen.

Als je zo'n auto koopt breng je m toch met een noodgang terug :?

Mee eens, maar je brengt hem niet even terug idd, daarom zelf maar oplossing bedacht, nu heb ik wel wat aan mn €200,-.
Nood breekt wet... :)
 
De bel van binnen schuren en waar hij als eerste aangrijpt de hoek een beetje schuin af schuren wil dan ook weleens helpen .

Kan , maar ik ga niet meer met de hand aan de schoenen schuren, je hebt er zo weer een plek ingeschuurd die niet meedoet met het aanraken op de bel. En echt vlak wordt het nooit zo.
 
Ziet er goed uit Bulldozer :Y

Hou mij maar op de hoogte vwb de resultaten, wellicht geef ik mijn X2 clutch nog een tweede kans.

Btw, is de passing van de X2 op de achterste pulley bij jou ook zo strak?

Gr, Mario


Na wat problemen met het schokkend optrekken van mn Techpully X2 clutch, bleken de schoenen de bel maar voor 50% te raken. Bleken bij productie niet goed afgeslepen te zijn. Vandaag zelf maar afgeslepen, het resultaat is een goed oppakkende koppeling. Nu nog even tunen. *O*

Foto van na de slijpbeurt:

[afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
Hij loopt lekker nu met de X2 clutch, maar veertjes moeten wat lichter, als dat lukt dan zou ik zeker je X2 clutch nog een tweede kans geven. Rijd je nu weer met origineel dan?
En idd de passing is als een zuigzoen, strak maar perfect passend!

Btw, ik rijd nu waar ik normaal bij optrekken vanuit stilstand 120km/u rijd nu 125km/u, toch hogere acceleratie dus. :)
 
Laatst bewerkt:
Bulldozer, mijn scarabeo 300cc koppeling zag er na 10.000 km na het opschuren zo uit.
zo te zien was alleen 1 derde links in contact gekomen met de bel.
Bij 17.000 km heb ik de laatste keer gekeken en zag er bijna nog hetzelfde uit.
Is dat erg ? Hij zit natuurlijk rechts vast en links komt hij omhoog door de veer uit te rekken, en daardoor raken de schoentjes links als eerste de bel.
zou hij beter rijden als de hele schoen de bel raakt?

full
 
Laatst bewerkt:
@zuunig: je bent natuurlijk gewend aan je koppeling zoals die nu rijd, en dat kan best redelijk zijn, zeker als ie niet slipt of hapt.
Maar betere prestatie's zou je in principe moeten hebben als de hele schoen de bel raakt. Mogelijk moeten dan de veertjes aangepast worden, omdat een andere karakteristiek ontstaat. Je zou ze met schuurpapiertje in de bel methode even goed kunnen vlakken, je hebt nog genoeg voering over.
 
Het bedrijf waar ik vroeger werkte had zo een apparaat :
ZM_280_Model_brake_shoe_riveting_and.jpg_220x220.jpg


dat schuurpapier in de bel werkt nog beter in theorie omdat de schoentjes maar aan 1 kant scharnieren.
Op zich iets wat bij remschoenen ook het geval is, maar het voorbeeld van bulldozer is misschien het beste te vergelijken met het afdraaien van remschijven aan de auto.
waar ik overigens geen ervaring mee heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan