Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was wel nodig, durfde nauwelijks de bocht platter door. Setje koste €126,- (Winterbanden moet je in de zomer kopen natuurlijk)
De Bridgestone hoop banden hebben het precies 14000km volgehouden, nog 2mm profiel over achter en 3,5 voor.
Dit is de eerste bandenwissel van deze SH, nu lekker wintecs eronder met 6,5mm profiel achter en 4,5mm voor. Denk er 10k mee te halen.

Ik red het zelf alles te wisselen, maar maak hem rondom de banden meteen winter klaar, en dat betekend poetsen en conserveren rondom rijwiel gedeelte en aan poetsen en schoonmaken heb ik een hekel.... Maar wil in het voorjaar wel een blinkende niet geoxideerde SH300 terug natuurlijk, dus...
 
Banden zijn er omgelegd door goede bandenboer, achter 0 gram voor 15 gram, rest zelf gedaan incl. deels winter klaarmaken.
 
Heb zelf een setje Wintec's onder mijn vorige scooter gehad en was zeer te spreken over de duurzaamheid.
Vindt het persoonlijk dan ook een hele fijne semi-winterband.
 
ik heb er in t verleden ook wel eens mee gereden,
Voelde zeer goed aan,welke site Rene?

Deze set was het goedkoopst bij www.motorbandenmarkt.nl was wel in juni.

@webengine: het zijn M+S banden, dus volgens mij officiële winterbanden.


By de way, de SH300 is klaar nu, maar ga hier nu niet in de stromende regen proefrijden, ik pak de andere SH300 wel, die is al vies.. ;)
 
Shitt lees t net dus te laat en ook hier rijd ik liever niet door de regen als t niet hoeft dus de gezelligheid houden we tegoed.
Denk dat je een wereld van verschil gaat voelen in t rijden...man wat een grijns moet dat zijn :-)
 
Het zijn ondanks dat de naam Wintec anders doet vermoeden geen 100% winterbanden ze hebben ook niet zulk zacht compound als bv. Een Heidenau k66... Het profiel is ook geen regelrechte tractorsneeuw opschepband zoals sommige echte winter banden, vandaar de opmerking semi winterbanden Prima banden voor de rest en beter bij lage dan bij hoge temperatuur, toch doen ze het ook prima in de rest van het jaar.
 
Laatst bewerkt:
Shitt lees t net dus te laat en ook hier rijd ik liever niet door de regen als t niet hoeft dus de gezelligheid houden we tegoed.
Denk dat je een wereld van verschil gaat voelen in t rijden...man wat een grijns moet dat zijn :-)

Je kan het forum dus niet vaak genoeg checken. ;)
Denk dat ik eindelijk weer eens de topsnelheid kan halen nu, en bochtjes lekkerder maken.
Eerst nog inrijden... :)
 
Het zijn ondanks dat de naam Wintec anders doet vermoeden geen 100% winterbanden ze hebben ook niet zulk zacht compound als bv. Een Heidenau k66... Het profiel is ook geen regelrechte tractorsneeuw opschepband zoals sommige echte winter banden, vandaar de opmerking semi winterbanden Prima banden voor de rest en beter bij lage dan bij hoge temperatuur, toch doen ze het ook prima in de rest van het jaar.

Ik vind het de perfecte winterband, het sneeuwd niet de hele winter, en ze doen het goed daarbuiten, voor mij geen trail-noppenband met te zacht compound, wil er het hele jaar mee rijden en zuinig liefst. Dat ze lang meegaan is ook meegenomen.
Heidenau heb je niet in SH300 maat.
 
Deel 4 alweer ,was me nog niet opgevallen
Als er pekel is gestrooid gaat de sh 300 net als de Cagiva mooi onder zijn hoes in de garage ,en komt er pas weer onder vandaan als er geen pekel meer op de weg ligt
Dus hier geen (motor) winterbanden
 
Mooi ding in topstaat, en nog mooi ook, net zo grijs als mijne maar dan met zwarte velgen!
2009 en 6k op de teller voor €2850,- is zeer ok, qua prijs.
Als ik er niet net een had gekocht had ik deze zeker aangeschaft!
Wie?
 
Soooooo das een koopje zeg... die gaat heeel snel verkocht zijn denk ik. Als ik er niet al eentje had zout ik nou gekocht hebben hoor!
 
Ik zou even de scooter verder winterklaarmaken, het begon met één boutje....
En nu hopen dat ik hem dit weekend af krijg. :?



full
 
Ha,lekker bezig Bulldozer,is voor jou peanuts,in en uitelkaar in een ochtendje,
Trouwens mooie scoot op MP,

full
 
Net even langs gewipt bij Bulldozer. Tsjonguhhh jonguhhh dat moet je ff aandurven wat een actie zeg. In ieder geval tot in de puntjes nu beschermd tegen koning winter en zijn pekel vrindjes. Blanke tectyl, tectyl, sillconespray etc etc etc. Allemaal mieren...k gedoe volgens velen doch in mijn ogen erg slim met t oog op roest en je scooter mooi houden.

Motor ziet er in ieder geval weer als nieuw uit en Bulldozer kan onbezorgd lachen als er slecht weer aan komt.

Petje af.
 
Net even langs gewipt bij Bulldozer. Tsjonguhhh jonguhhh dat moet je ff aandurven wat een actie zeg. In ieder geval tot in de puntjes nu beschermd tegen koning winter en zijn pekel vrindjes. Blanke tectyl, tectyl, sillconespray etc etc etc. Allemaal mieren...k gedoe volgens velen doch in mijn ogen erg slim met t oog op roest en je scooter mooi houden.

Motor ziet er in ieder geval weer als nieuw uit en Bulldozer kan onbezorgd lachen als er slecht weer aan komt.

Petje af.

Nou, hij is net klaar sinds 21:30, moest er op weg. Hij stond nog geen 5 min buiten of het ging stevig regenen.
Daarna nog bijna een kat onder de SH in de stromende regen, dankzij de abs heeft hij zijn staart nog.. Pfff was mn dagje wel..
Laat de winter maar komen! :) :X
 
Laatst bewerkt:
Ja de zomer is wel langzaam ten einde.

wie weet over een jaartje of wat weer een leuke sh300 ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja rotweer is het, mag van mij wel weer droog worden, vandaag alweer een nat kruis door de regen.
Wie weet Kevin, en dan modelletje 2016 voor weinig?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan