Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zijn ondanks dat de naam Wintec anders doet vermoeden geen 100% winterbanden ze hebben ook niet zulk zacht compound als bv. Een Heidenau k66... Het profiel is ook geen regelrechte tractorsneeuw opschepband zoals sommige echte winter banden, vandaar de opmerking semi winterbanden Prima banden voor de rest en beter bij lage dan bij hoge temperatuur, toch doen ze het ook prima in de rest van het jaar.

http://www.novarota.nl/motorbanden/130-70x16?fsk=1&tld=61&tsp=150
http://www.novarota.nl/motorbanden/110-70x16/1?fsk=1&tld=52&tsp=150

Niet zo heel erg goedkoop, maar ziet er wel uit als een echte winterband.

de eerder geplaatse oponeo link is zelfs nog goedkoper.
 
Laatst bewerkt:
Hoe doet de rest dat hier met een laptop?
Ik doe mijn laptop (15.6") in een topkoffer. Veel liever zou ik een scooter rijden waar een ultrabook in de buddy past. Zeg maar iets van 36 x 23 cm, en nog een neopreen sleeve eromheen)
 
Ik doe mijn laptop (15.6") in een topkoffer. Veel liever zou ik een scooter rijden waar een ultrabook in de buddy past. Zeg maar iets van 36 x 23 cm, en nog een neopreen sleeve eromheen)

Dat laatste zou ik ook ideaal vinden, maar zit vanuit m'n werk helaas vast aan 15,6". Ultrabookjes worden bij ons niet meer uitgegeven '(
 
Meer SH rijders die een brief van Honda Nl gekregen hebben ivm terugroep actie electrische start relais?

Mooi balen want dat betekent sleutelen aan de SH door monteurs ipv een liefhebber :-(
 
Och tis maar een heel klein klusje, hij zit immers naast de accu.
Zou die te makkelijk of te snel inbranden of kleven of iets dergelijks ?

Mvg. Jan
 
Hier ook een brief binnen voor mn Forza 300

Stuk uit de text waar het om draait,

Bij een onderzoek is gebleken dat er een defect is ontstaan tijdens het het productieproces van het elektrische start-relais van de de Honda NSS300A. Wanneer de motorfiets rijdt en er een elektrische stroom door de hoofdzekering loopt, kan door dit interne defect extreme hitte in het onderdeel ontstaan. Als gevolg daarvan kan de motor worden gestopt en in extreme gevallen kan een brand ontstaan.
Om dit probleem te verhelpen zal Honda kosteloos de benodigde onderdelen vervangen op alle betroffen motorfietsen.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer de motorfiets rijdt en er een elektrische stroom door de hoofdzekering loopt, kan door dit interne defect extreme hitte in het onderdeel ontstaan.......

Okay duidelijk,
overigens wel apart dat Honda zijn (Main fuse 30A) in/op het relais heeft geplaatst,
ik heb het eerlijk gezegd eerder nog nooit gezien dat de zekering in/op het start relais zit.

image.php


Happy weekend all *D
 
Laatst bewerkt:
Lullig die terug roep accie van Honda, zal wel overdreven zijn maar dan zijn ze ingedekt voor het geval dat er mss toch iets gebeurt.
Duurt volgens mij niet langer dan een half uur dat vv van het start relais.
 
Laatst bewerkt:
Zo ik liep even wat pagina's achter zeg, teveel vakantie gehad denk ik :p

Ik zal later dit jaar ook aan de winterbanden moeten, maar zijn de wintec's die bulldozer heeft gekocht over het algemeen de aanrader? Of zijn er nog andere om te overwegen? Ik rij het hele jaar door er mee naar mijn werk (45km p/d)
 
Ik ben ook maar ervaringsdeskundige, van de vijf soorten banden die ik onder mn kont gehad heb vind ik de Metzeler feelfree wintec de beste uit het rijtje: Bridgestone hoop, Michelin citygrip, Pirelli speeddemon, Metzeler feefree, Metzeler feelfree wintec.
Denk dat je er een klein jaartje op kan rijden met jouw rij afstanden, zeg 10k.
Mss eens kijken naar dunlop, of Heidenau k66 anders?
 
hahaha, ik ga eens informeren. En liever een beetje ervaring dan geen :)

Die k66's (winter variant) zien er een beetje uit als wat ik onder mijn 90cc kymco had, en daar kon ik prima mee over sneeuw rijden. Zal eens nagaan welke ik toen had
 
Laatst bewerkt:
Blijft een schitterende motor.
Zag er vandaag weer 1 rijden.
Doet wel zeer hoor,maar goed.

Morgen met duo op de sym 50 cc van Noordwijk naar goedhart motoren Bodegraven voor de open dag en dan door naar Oosterhout :P

Moet eerlijk bekennen, op de motor zie je 10 x meer als in de auto.
Maar op de bromscootert zie je nog 10 x meer als op de motor.

Maarja ooit komt er echt zeker weer een sh300i ;)
Kwestie van tijd
 
Morgen met duo op de sym 50 cc van Noordwijk naar goedhart motoren Bodegraven voor de open dag en dan door naar Oosterhout :P

Hai Kev,
morgen dan maar een paar lootjes kopen, mischien win je wel één van die 2 Kawa's die er verloot gaan worden, beide zijn gelikte bikes. :9 :]

Veel plezier gewenst op de opendag, cheers Jan
 
Hai Kev,
morgen dan maar een paar lootjes kopen, mischien win je wel één van die 2 Kawa's die er verloot gaan worden, beide zijn gelikte bikes. :9 :]

Veel plezier gewenst op de opendag, cheers Jan


Dankjewel Jan.
Tja mocht ik er 1 winnen dan ruil ik hem gelijk in voor een 2015 sh300i natuurlijk :P
 
Vandaag naar Motoport Schiedam geweest voor de terugroep actie. Had in eerste instantie geinformeerd bij Motoport Wormerveer maar daar voor de zoveelste keer vrij kortaf te woord gestaan. Toen men ook nog vertelde dat ,als ik bij hen die actie wilde laten uitvoeren, ergens eind oktober aan de beurt zou zijn was ik er ff klaar mee. Heb die mijnheer vriendelijk bedankt en gelijk de oude vertrouwde Schiedam vestiging gebeld waar de SH ook vandaan komt.
In eerste instantie maandag gebeld en te horen gekregen dat degene die er over gaat er dinsdag weer zou zijn. Eigenlijk hele week niet meer aan gedacht tot vanmorgen vroeg. Zonnetje scheen en ik dacht heeeee ik ga ff checken of ik vandaag niet ff snel die actie kan laten uitvoeren..... en ja hoor geen enkel probleem. Och mijnheer komt u maar hoor we hebben er nog een liggen (nieuw startrelais) en dat doen we er wel even tussendoor voor u.
Zo gezegd zo gedaan, op de scooter gestapt naar 010 geknald en ik had mn bakkie koffie nog niet uit de automaat of de SH werd van een nieuw startrelais voorzien. Voor ik mn koffie ophad stond ie weer klaar en was Pipo weer vrolijk in t zonnetje op weg naar huis. Jullie begrijpen natuurlijk wel waar deze jongen mensen naar toe verwijst en in het vervolg gelijk naar toe gaat denk ik?

Kijk Motoport Wormerveer zo kan t dus ook :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan