Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien wil Bulldozer een plaatje plaatsen hoe het bij hem zit ?

Tuurlijk wel, ik heb alleen wel een kort Malossi schermpje! Daar was ik met twee stukken compriband van 1cm dik klaar.

full
 
:t mooi hoor, dankje :)

bij de airvlof zitten er 2 ruitjes achter elkaar, bovenstaande strip zou dan aan de andere kant van dit plastic ruitje moeten zitten en zo het licht tegenhouden wat tussen de 2 ruitjes doorkomt.

ik zie het in mijn hoofd voor me maar misschien zou een tekening het duidelijker maken.
denk deze strip aan de andere kant van het ruitje en dan is er een ruitje wat daar weer overheen zit en langs kan.
 
Hierbij een paar foto's van een probeersel met betrekking tot de licht reflectie.
Ik heb een dun stuk zwart plastic gebruikt en het tussen de koplamp unit en het basis Airflow scherm geschoven en op de koplamp unit vast geplakt met 2 Tesa powerstrips, ducktape is makkelijk maar als het er een tijd opzit krijg je het er heel moeilijk weer netjes vanaf.

Ik heb er nog niet mee gereden, misschien dat de rijwind het plastic omhoog doet klappen, vooral als het Airflow scherm omhoog staat, afwachten en ook even in het donker rijden om te kijken pf het echt niet hinderlijk meer is.
Indien dit plastic te slap is heb ik nog een helm vizier liggen dat ik pas kan maken, maar eerst maar eens zo proberen.

Ik laat het nog wel weten als ik er mee gereden heb.

full

full

full
 
ah kijk, het is al gelukt.

op het moment dat het verstelbare ruitje onder het donkere plastic uitkomt zal het wel wat licht pakken, maar denk dat dit al heel wat scheelt.
met al die plastic vouwen in de ruit en de kuipdelen vind ik de strip ook niet heel erg opvallen.
zie je toch niet als je er op zit ;)
 
ah kijk, het is al gelukt.

op het moment dat het verstelbare ruitje onder het donkere plastic uitkomt zal het wel wat licht pakken, maar denk dat dit al heel wat scheelt.
met al die plastic vouwen in de ruit en de kuipdelen vind ik de strip ook niet heel erg opvallen.
zie je toch niet als je er op zit ;)

Het verstelbare ruitje staat op de foto's op zijn laagste stand, als het scherm omhoog gaat zie je het zwarte petje een stuk meer en zal de wind er ook meer vat op krijgen.
Morgen eerste eens kijken of het blijft zitten met rijden en als het werkt is het altijd nog mogelijk op het te verfraaien, ik hoop ook dat het het licht niet te veel gedempt word. Ik zal nu alleen niet veel meer in het donker rijden.
 
Ze hebben het toch wel ff lekker ontworpen zo, die lichtvanger! Het is nu duidelijk op de foto te zien wat het probleem is, en de oplossing. Mooier wordt het er niet op, maar je kan wel in het donker rijden! ;)
 
Hoeveel sleutels worden er bij een nieuwe sh300i meegeleverd?


Euhm je krijgt 2 sleutels voor de topkoffer, een steek-sleutel indien je transponder niet meer werkt en maar 1 transponder/ afstandsbediening, hoe je het noemen wil.

Ik ga bij het eerste onderhoud wel zo een reserve afstandsbediening bestellen.
 
Ik heb er nu geruime tijd ervaring mee.
Geef mijn maar een ouderwetse sleutel.
De sleutels voor het slot de koffer je huis e.d. moet je toch bij je hebben en er hoeft geen batterij in die leeg kan raken. Om nog maar te zwijgen over het gedoe als de boel een keer niet werken wil.
Nu wil ik niet alleen zeuren, het gemak van naar de sh lopen en wegrijden is er een die ik zeker wil melden.
Ook bij het tanken veel gemak geen geklier met de sleutels
 
Hallo, even een vraagje, wanneer moet de vario van de SH vervangen worden, staat daar een termijn voor of kan je gewoon alleen de rollen vervangen.
 
Het hangt een beetje van je rijstijl en onderhouds interval, maar met de voor vario doe je 25K, achter het dubbele.
Rolletjes zou ik om de 18K vervangen, wel vaker de lagers in achter vario smeren (om de 10K zeker doen).
Langer wachten kan ook, maar gaat je SH300 na verloop van tijd steeds slomer rijden (automatische leeftijd aanpassing zeg maar.. ;) )
 
Het hangt een beetje van je rijstijl en onderhouds interval, maar met de voor vario doe je 25K, achter het dubbele.
Rolletjes zou ik om de 18K vervangen, wel vaker de lagers in achter vario smeren (om de 10K zeker doen).
Langer wachten kan ook, maar gaat je SH300 na verloop van tijd steeds slomer rijden (automatische leeftijd aanpassing zeg maar.. ;) )

Bedankt, en welke rollen zitten er standaard in.
 
Ik heb in 45 dkm alleen de koppelingschoentjes en de drukveer een keer vervangen. De rest bleef prima werken. Een paar keer een riem en een keer de rollen. Je zag aan het eind wel wat inloopsporen op de voorste varioschijf, maar hij liep er geen km langzamer van. Het smeren van de lagers wordt denk ik wat overgewaardeerd. Ik heb bij 40 dkm de lagers na wat vage geluiden vervangen en dik in het vet gezet. Toen ik na een paar honderd km de boel weer open maakte, was het vet er al weer uit. Opgelost in de versnellingsbakolie. Ik zou gewoon regelmatig olie verversen en goede olie gebruiken. Uiteindelijk slijten de lagers toch wel, wat je er ook voor vet in drukt.
 
Laatst bewerkt:
Het hangt een beetje van je rijstijl en onderhouds interval, maar met de voor vario doe je 25K, achter het dubbele.
Rolletjes zou ik om de 18K vervangen, wel vaker de lagers in achter vario smeren (om de 10K zeker doen).
Langer wachten kan ook, maar gaat je SH300 na verloop van tijd steeds slomer rijden (automatische leeftijd aanpassing zeg maar.. ;) )

Daar ben ik dan als nieuweling op dit forum.
Ik heb een SH 300 uit 2009 tweede hands gekocht in 2014. Vorig jaar bij mijn Honda o.a. het deksel over de snaar heen uit nieuwsgierigheid verwijderd en alles eens rustig bekeken.
Dit bij een stand van circa 28.000 km. Daarna de koppeling met perslucht uitgeblazen.
Mens, wat een stofwolken!
Alles zag er verder goed uit en toen heb ik daarna de deksels terug gezet. Bij het rijden viel me op dat de koppeling eerder pakt dan voorheen. De scooter trekt voor mijn gevoel nu langzamer op uit stilstand tot ongeveer 50 km/u. Dat maakt me eigenlijk niet uit. Het gaat vlot genoeg. Voordeel is wel, als je in de file of met stadsverkeer rijdt, gaat dit iets makkelijker. Je hoeft niet zo te zoeken naar de juiste stand van het gas, laat het blok gewoon pakken en op een laag pitje lopen.

haha, die is goed: aanpassing van de snelheid naar leeftijd!
 
Laatst bewerkt:
De hoofdreden om het deksel er af te halen, was om de riem op zijn conditie na te kijken en om de breedte op te meten. De riem is door een dealer bij 18.000 km vernieuwd en deze ziet er nog prima uit.
De snaarbreedte is nu 24,3 mm, na 10.000km gebruikt te zijn.
 
Welkom Kees Vetje! De riem slijt bij mij nauwelijks, hij droogt eerder uit na een paar jaar.
Een nieuwe riem is precies 25mm op zijn max. breedte.
Ervaring hier is dat de voor vario het snelst slijt.
 
Nu is het misschien niet iedereen in NL opgevallen, maar gisteravond hadden we hier aan de kust een flinke storm windkracht 9 met zware windstoten tot 130km/u. Aangezien ik de keuze had tussen auto en de SH300 werd de SH300 gepakt :Y
Was een ritje van 10Km met voornamelijk zijwind.

Hoe hielt de SH300 zich?

Dat viel mee, beetje meewiegen met de rukwinden, en snelheid van 70km/u aanhouden.
Wel spannend was over brugdekken rijden, dat geeft een rare wind, waarbij de SH onder je uit geblazen lijkt te worden.
Maar goed, het was te doen mede dankzij het lage zwaartepunt van de SH300. :]
Verder heb ik (volgens Honda) een model SH300 met de slechtste wegligging ooit geproduceerd.
Ik reed wel zonder topkoffer en met laag ruitje.

Dat ging tijdens storm met de pcx150 en CBF600 een stuk minder comfortabel!
 
ik ben er donderdag mee naar de motorbeurs gegaan, de motoren konden binnen gestald worden vanwege de wind en de banner van MF werd naar binnen gehaald vanwege de wind.
het was geen lekker weer om in te rijden, maar om nou te zeggen dat je van de ene rijbaan naar de andere geblazen werd.... :N

eind vd dag werd het wel bizar slecht, maar was ik al lekker thuis :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan