Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad een top service bij MP Schiedam, had een lekende kering in de waterpomp, zie dit topic voor details The Honda PCX / Honda Forza / SH Forums • View topic - Warranty Claim - water pump oil seal 2014 Forza 300

Heb daarmee gewacht tot de eerste 1000 beurt en de monteur adviceerde mij om de beurt uit te stellen totdat zij de spullen voor herstel binnen hadden, week later alles netjes onder garantie hersteld (Forza was niet bij hun gekocht) en hoefde voor de beurt niks te betalen en kreeg ook nog gratis een nieuwe uitlaat pakking mee voor de te verwachten nieuwe uitlaat :) wel had ik al zelf de olie en olie filter mee gebracht.
 
ik heb juist hele goede ervaringen met motoport wormerveer.,
al is het alweer heel lang geleden dat ik daar was.
ik had daar mijn burgman 650 in onderhoud.
voor mij is het helemaal aan de andere kant van de wereld.
maar ik ging daar toch naartoe van wegens mijn vertrouwen die ik in hun had.
ik denk dat iedereen toch met elke zaak zijn eigen ervaringen heb.
want zaken waar ik echt niet zou willen komen tenzij de nood aan de man is.
daar loopt het toch altijd vol van de mensen die er blijkbaar toch anders over denken en of andere ervaringen hebben dan ik dat heb.
 
Voor alle duidelijkheid... ik praat voor eigen rekening, zeg niets over hun kennis van zaken of sleutelen of anderzins. Valt me alleen op dat de persoon die me daar nu een paar keer te woord heeft gestaan in mijn ogen wat nors en weinig behulpzaam is. Het feit dat men aangeeft pas in oktober aan de beurt te zijn voor de terugroep actie doet ook vermoeden dat de agenda vol staat... en das weer uit te leggen als veel klanten die men helpt en die waarschijnlijk heel tevreden zijn :-)
 
haha niet om op je tenen te staan hoor.
ik bevestig juist wat jij zegt.
het feit dat ik goede ervaringen heb zegt niets over een ander he.
het feit dat ik niet naar mijn dealer op de hoek gaat ga voor mijn scoot.
daar hebben hele volken geen boodschap aan want het is daar toch vaak druk.
 
:+ we zeggen inderdaad t zelfde. Heb nav jouw post de mijne wat aangevuld om te voorkomen dat men denkt dat ik Motoport Wormerveer zit af te kraken. In mijn geval gaat t om bejegening waar ik wellicht wat (over) gevoelig voor ben.
 
Vd week een lithium accu gemonteerd in de SH, oude zat op 50% van de capaciteit, en dat met de winter in aantocht.
Gewichts besparing was de grootste drijfveer om voor lithium te kiezen. Wel gaat de lithium onder de 0 graden slecht presteren, maar dat ga ik gewoon meemaken. De JMT lithium weegt nog geen kilo, dat is 2,6 kilo lichter als de originele accu.
Ik heb ook besloten om het gereedschaps tasje voortaan thuis te laten, (nog nooit onderweg nodig gehad) scheelt ook weer een halve kilo. In totaal incl. Akra uitlaat een besparing van 7,5Kg. Merkbaar is het wel het rijden met lichte accu, de wegligging wordt merkbaar anders.

Foto oud en nieuw:

full
 
Laatst bewerkt:
De kans dat ik hem aan barrels rijd is groter als dat er een schroefje moet worden vastgedraaid -> tasje blijft er dus uit. :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb geprobeerd om een beetje in te lezen in lithiumbatterijen en het schijnt dat ze 'koud' wat slechtere startmogelijkheden bieden.
'even wat stroom gebruiken 'warmt' de accu op, zodra je de sh op contact zet gebeurt er al aardig wat, denk niet dat je daar (slechte koude start) last van gaat hebben, maar met bovenstaande in het achterhoofd kan je het aantal seconden tussen op contact zetten en starten eens wat varieren als het koud is.
heb dat type ook in mijn R1 maar nog niet rond vriespunt mee gereden.

de eerste hit op google is gelijk NL en goed leesbaar (begrijpelijk) : Lithium-ion-accu - Wikipedia
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop er ook op dat bij vries temperaturen met het contact even aan laten staan de SH toch start.... :?
 
Leuk filmpje, malloot op witte SH300 die aardig de bergen door stuurt va 4:23 .

 
Laatst bewerkt:
Stuurmoffen scheelt best hoor,alleen ff wennen,icm met een hoog windscherm is het goed te doen met deze temp,enjoy.
 
Ja ik had ze ook op de bromscooter, daarmee kon ik zowat de gehele winter met mijn zomerhandschoenen rijden. Dus ik hoop dat deze minstens net zo goed bevallen.

Het jammere is dat het niet echt mooi staat, maar ja liever warm :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan