Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
De kans dat ik hem aan barrels rijd is groter als dat er een schroefje moet worden vastgedraaid -> tasje blijft er dus uit. :)
Laatst onder het rijden viel het me op dat de brandstofmeter, klok en temp. meter het niet meer deden, motor liep perfect..even stoppen aan de kant, contact aan /uit...aaaaiii nu niets geen stroom meer.
euuummmm waar zitten de zekeringen, juist achter het voorschilt...daar sta je dan 20km van huis s'morgens om 7 uur...voorschilt eraf geschroeft en yep zekering stuk...verse er in en gaan, dit had niets geworden zonder gereedschap.
Maar ik begrijp dat je het niet meeneemt om gewicht te sparen??? :?
 
Daar heb je een punt Dickcb! Ga toch maar een inbussleuteltje en reserve zekeringen onder de buddy doen, weegt erg weinig!
Hoewel als ik dat doe bepaald Murphy dat het nooit gebruikt zal worden... ;)
 
Een aantal dagen terug heb ik een nieuw koppelingshuis besteld en geleverd gekregen.
Het heeft helaas nog niet het piepende geluid helemaal verholpen.
Het lijkt wel veranderd te zijn, misschien komt dit door het niet gelijktijdig vervangen van de koppelingsvoering maar aangezien deze 2000 km oud zijn leek me dit overbodig voor 80 euro meer.

Belangrijkste is voor mij dat het geluid minder lijkt te zijn of iig niet meer stoort.
In het oude huis zaten groeven wat er op duid dat er toch wat aanliep, deze had ik glad gemaakt.
mocht het geluid terugkomen dan plaats ik alsnog een nieuw koppeling qua schoenen.

een prima service van easyparts, ik had een race model in bestelling staan en deze daalde in prijs, prijsverschil gecrediteerd, na net geen 1 maand bericht gestuurd aangezien het huis nog steeds in backorder stond en toen kon de standaard uitvoering geleverd worden.
Die had ik natuurlijk gelijk al moeten bestellen , maar goed..

Afgelopen week heen en weer naar Zwolle gereden en mijn schoenen waren nog droog.
Alles was nog droog wat deels de windbescherming van de SH is, de rest het gelamineerde pak wat ik heb, geen gore tex.
Met 4 graden en alleen maar regen waren de enige/meeste motorrijders die ik tegen kwam , BMW rijders.
Misschien zegt het wat over mijn mentale gezondheid maar toch zeker ook wat over de all round geschiktheid van de SH300.

Nu nog even denken of ik 116 euro over heb voor winterbanden...
 
Tnt alleen in Wormerveer gespot,
full
 
Een aantal dagen terug heb ik een nieuw koppelingshuis besteld en geleverd gekregen.
Het heeft helaas nog niet het piepende geluid helemaal verholpen.
Het lijkt wel veranderd te zijn, misschien komt dit door het niet gelijktijdig vervangen van de koppelingsvoering maar aangezien deze 2000 km oud zijn leek me dit overbodig voor 80 euro meer.

Belangrijkste is voor mij dat het geluid minder lijkt te zijn of iig niet meer stoort.
In het oude huis zaten groeven wat er op duid dat er toch wat aanliep, deze had ik glad gemaakt.
mocht het geluid terugkomen dan plaats ik alsnog een nieuw koppeling qua schoenen.

een prima service van easyparts, ik had een race model in bestelling staan en deze daalde in prijs, prijsverschil gecrediteerd, na net geen 1 maand bericht gestuurd aangezien het huis nog steeds in backorder stond en toen kon de standaard uitvoering geleverd worden.
Die had ik natuurlijk gelijk al moeten bestellen , maar goed..

Afgelopen week heen en weer naar Zwolle gereden en mijn schoenen waren nog droog.
Alles was nog droog wat deels de windbescherming van de SH is, de rest het gelamineerde pak wat ik heb, geen gore tex.
Met 4 graden en alleen maar regen waren de enige/meeste motorrijders die ik tegen kwam , BMW rijders.
Misschien zegt het wat over mijn mentale gezondheid maar toch zeker ook wat over de all round geschiktheid van de SH300.

Nu nog even denken of ik 116 euro over heb voor winterbanden...

Je hebt de "bel" dus vervangen, dat scheelt dus al wat, wat mij dan aangeeft dat het dus wss je koppeling gedeelte is.
Ik zou met zo'n nieuwe bel dan ook nieuwe koppelingsschoenen monteren. :Y
Nu slijt je bel ook in op je huidige schoenen, wat niet handig is, en het gepiep kan terugkomen.

De SH300 is idd vrij aardig opgewassen tegen regen en koude, je zit met je schoenen in de luwte en het hete water van de koeling loopt door de voeten plank en de voorkant, dat scheelt ook.
 
@LePensZeur:

Ik heb ook een alternatieve manier bedacht om de koppelingschoenen weer vlak te krijgen en weer 100% grip op de bel te krijgen, (dan hopelijk geen oeoeiii geluid meer bij optrekken) Een schuurpapiertje korrel 180 in een oude bel lijmen en die monteren. Dan rustig gas geven, en het schuurpapier met rook effect (krijg je er gratis bij!) zijn werk te laten doen. Wel na paar sec. gas geven even de bel eraf om te zien of het goed gaat, anders slijten je je schoenen zo op. Bij mij werkte het niet omdat er wss olie in de schoenen is gekomen.. Jammer dus, wacht nu op nieuwe techpulley X2 koppeling. Ga bij monteren daarvan wss meteen een nieuwe bel monteren.

full
 
Wat mij wel tegenvalt bij de sh 300 is de wind die onder het stuur op je knieën komt, de kuip had toch best ruim 10 cm hoger gekunt. Dat is altijd wat mij opvalt in vergelijking met mijn scarabeo 300, waar mijn knieën er wel goed achter blijven. Maar ja je kan niet alles hebben in het leven.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken dat Zuunig, mijn vorige scooter, de X city 250 was de windstroom goed. En nu bij
de Tricity slaat ook bij mijn de wind op mijn knieen. Is erg koud in dit jaar getij
zoals vorige week s ochtends vroeg.
 
@LePensZeur:

Ik heb ook een alternatieve manier bedacht om de koppelingschoenen weer vlak te krijgen en weer 100% grip op de bel te krijgen, (dan hopelijk geen oeoeiii geluid meer bij optrekken) Een schuurpapiertje korrel 180 in een oude bel lijmen en die monteren. Dan rustig gas geven, en het schuurpapier met rook effect (krijg je er gratis bij!) zijn werk te laten doen. Wel na paar sec. gas geven even de bel eraf om te zien of het goed gaat, anders slijten je je schoenen zo op. Bij mij werkte het niet omdat er wss olie in de schoenen is gekomen.. Jammer dus, wacht nu op nieuwe techpulley X2 koppeling. Ga bij monteren daarvan wss meteen een nieuwe bel monteren.

[afbeelding]

Nou dankjewel ! :) Dat is een goede tip !
Het is eigenaardig dat het inderdaad daar vandaan lijkt te komen.

Zoals in een pb reeds aangegeven heb ik wAARSchijnlijk te lomp gedaan met het terugmonteren van moer die met dop 41 vast gaat.
Op moment vast bestellen dacht ik nog of ik een complete set zou bestellen (zoals (door jou denk ik) aangeraden).
Maar heb toen gekozen voor het lichtgewicht model van Polini en die was al 90 euro en na een maand nog steeds niet op voorraad dus werd het het standaard 'belletje'.
als het geluid door een onbalans komt kan het na de koppeling alleen nog door een kromme achteras komen, maar Zoveel last heb ik nou ook niet van (aangezien het alleen geluid is).

Om deze post ook nog wat interessanter voor de overige aanwezige te maken ;

In de motorrijden van juli, meen ik, stond een artikel over zuinige motorblokken bij motorfietsen waarbij het start stop systeem van de sh125 genoemd werd alsook de dynamo die ook de startmotor was vanwege dat systeem.
en dan de CVT zoveel zuinigheid kan opleveren dat het meer dan de 'grote'wrijving van de riem goed maakt ;)

Opsteker voor ons allen ( en de keus voor een SH) ;)
 
Laatst bewerkt:
Alles wat we posten is toch interessant voor een ieder? (Anders moet je je gal maar opschrijven op een stuk wc papier ;) )

Nu snap ik je laatste punt niet zo over de zuinigheid van de SH300, want hij heeft geen start/stop systeem, en geen dynamo als startmotor, geen ESP blok, maar wel de extra wrijving van een cvt. Zo zuinig is de SH300 nou ook weer niet.
 
Wie rijd er met zo'n scooterkleed, en bevalt dat?
i

Ik rij 's winters met een dekkleed. Perfect. Scheelt enorm in de warmte, en tegelijk beschermt het tegen de regen die in najaar en voorjaar naar beneden komt, je broek blijft helemaal droog. Hier in Geneve rijden letterlijk duizenden scooters en bijna niemand (in de winter tenminste) zonder kleed.
 
Ik rij eigenlijk altijd in een zomerbroek met kleine gaatjes erin, en in de winter doe ik er nog een trainings broek onder.
met vorst rij ik ook wel, maar met regen laat ik hem staan. Ik rij uitsluitend voor de lol, nooit woonwerk verkeer.
 
Alles wat we posten is toch interessant voor een ieder? (Anders moet je je gal maar opschrijven op een stuk wc papier ;) )

Nu snap ik je laatste punt niet zo over de zuinigheid van de SH300, want hij heeft geen start/stop systeem, en geen dynamo als startmotor, geen ESP blok, maar wel de extra wrijving van een cvt. Zo zuinig is de SH300 nou ook weer niet.

nee sorry, ik was wat enthousiast, maar verwacht dat men dat op komende modellen wel zal monteren :)

afgezien van het feit dat er een sh 125/150 topic is, zie ik het meerendeel van de bezoeker als scooterenthousiastelingen van de SH serie die toevalligerwijs in de gelegenheid zijn om het sterkste model aan te kunnen schaffen.
Al dan niet 2e hands, het is toch een motor met een aanschaf/nieuwprijs van 5500 euro ...


ben wel benieuwd wel dekkleed je bedoelt, de tucano leek mij wel wat :
EasyParts.nl - Beenkleed TUCANO URBANO EVO Zwart SH300 11- 14 - SH 300i
 
Laatst bewerkt:
Dat piepende geluid van de koppeling, zou dat door de drukveer kunnen komen? Die zit onder forse druk tussen de poulies en ik vraag me af, wat nou als die een heel klein beetje verdraaid in de koppeling? Er bestaan drukveerlagers, die je ertussen kan zetten. Of die er ook is voor jullie model weet ik niet. Maar ik vroeg het me ineens af.

De schoentjes en het koppelingshuis die kunnen het toch haast niet zijn? Als die gegroefd raken door slijtage dan zou dat weinig mogen veranderen, tenzij ze echt tot de draad op zijn. Ik kan me mijn oude bromscooters herinneren, tweetakt, die na ruim 40dkm nog de originele koppeling en vario hadden. Fraai waren ze niet meer maar het reed nog vrij goed...

Dat geluid van de koppeling, dat heb ik eenmaal gehad, ook met een bromscooter. Een 70cc Yamaha Neo's met een Hebo koppeling. Irritant geluid, maar goed, de koppeling kwam nog lang niet boven de uitlaat uit ;)
 
Ik denk niet dat de drukveer iets met de koppeling heeft te maken, de koppeling draait vrij van de vario.
Wel draait de veer wat, maar dat is gering en wordt opgevangen doordat de veer in nylon 'opvang' schotels is geplaatst die ook als 'lager' fungeerd.

Op zich is slijtage vaak niet de oorzaak van piepen maar scheef afslijten of olie in de schoenen, dan kloppen de specificatie's niet meer en gaan de krachten zich anders verdelen waardoor de koppeling gaat piepen of de karakteristiek van de koppeling veranderd.
Verder werkt de koppeling nog vrij goed, maar geeft wel rot geluid waar je je aan kan storen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan