Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb bijvoorbeeld hele kleine verticale scheurtjes in de stofhoesjes van beidepoten zitten..zo klein en exact dezelfde afstand dat je bijna denkt dat het zo hoort..en dat pas bij nog geen 4000km uit 2012..misschien uitdroging?

Dat had ik bij mijn dylan ook,na zo'n 4000km. Bij de Inazuma heb ik daar geen last van, die zien er nog uit als nieuw, en die heeft nu 18.000km gelopen, of die scheurtjes nog invloed hebben op het krijgen, van een lekke voorvorkkering, dat weet ik niet. :Y
 
Laatst bewerkt:
@Dickcb: Mss zijn de voorvorkrubbers van jouw SH wel uit oude voorraad? Ze worden hard en dat is niet goed voor je afdichteigenschappen. Ik zou ze vervangen!
 
Ik heb bijvoorbeeld hele kleine verticale scheurtjes in de stofhoesjes van beidepoten zitten..zo klein en exact dezelfde afstand dat je bijna denkt dat het zo hoort..en dat pas bij nog geen 4000km uit 2012..misschien uitdroging?
.

Snotver. Bij mijn scooter hetzelfde liedje. De scheurtjes lopen niet door de hele materiaaldikte heen. Wederom met een voelermaatje vuil achter de schraapring vandaan gehaald. Gelukkig zit er weinig troep achter. Jammer dat de ringen zo stevig vastzitten in de onderpoten. Bij mijn vorige tweewieler kon je ze omhoog wrikken en dan daaronder simpel schoonmaken.
Het hoog gemonteerde spatbord houdt het vuil van de weg toch redelijk op gepaste afstand. Wat ik waardeloos vind, is dat de originele ringen dus betrekkelijk snel uitdrogen. Getuige de scooter van 2012 die er ook last van heeft en zo zijn er meer. Daarom voel ik er weinig voor om keerringen bij de dealer te kopen. Goede imitatie verkrijgbaar?
 
Laatst bewerkt:
. Snotver. Bij mijn scooter hetzelfde liedje. De scheurtjes lopen niet door de hele materiaaldikte heen. Wederom met een voelermaatje vuil achter de schraapring vandaan gehaald. Gelukkig zit er weinig troep achter. Het hoog gemonteerde spatbord houdt het vuil van de weg toch redelijk op gepaste afstand. Wat ik waardeloos vind, is dat de originele ringen dus betrekkelijk snel uitdrogen. Getuige de scooter van 2012 die er ook last van heeft en zo zijn er meer. Daarom voel ik er weinig voor om keerringen bij de dealer te kopen.
Oookeeee bij mij geen toeval dus..je moet ook heel goed kijken bij mijn Honda lead.de Dylan.en de sh150 heb ik dit niet gehad..het viel me laatst pas op..vervangen dus.ik wil het vuil niet binnen hebben..van de week maar verse bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Uitlaat zit weer in elkaar, voorzien van nieuw bandje en extra vulling. Het monteren van de popnagels was toch wat teveel voor de tuv :? gekeurde popnageltang van €13,- toen maar zwaardere blindklinktang aangeschaft. *D Meteen een tweede gekocht voor het geval deze tang het bij de laatste nagel begeeft. Ik heb de uitlaat gesealed met speciale siliconencompound. Uitlaat wordt aan de buitenkant niet warmer dan 60C.

Foto: (zelf raden welke de budget versie is.. ;) )
full
 
De uitlaat is weer klaar voor montage, nog dagje de lijm laten drogen.
(Toch weer een wonder dat zo'n pakket schroot er na montage weer zo uit ziet..)

full
 
Laatst bewerkt:
Was er al bang voor dat het rvs poppen zwaar zou gaan.
Nu ben ik benieuwd hoe het straks met mijn popnageltang gaat die toendertijd 100 gulden kosten en daarmee toen ook wel een dure jongen was.
Ik kom hem nooit tegen en kan het merk niet meer lezen, maar hij ziet er compleet anders uit als de gemiddelde poptang zoals die van jou er uit zijn.

Gas dichte poppers doe ik trouwens niet aan, ik vindt het wel best, e.a. ziet er aardig afgesloten uit na het poppen, het uiteinde met opstaande kant wordt aardig in de popbehuizing gekneld.

Moet alleen nog eens uitvinden waar ik goedkoop dat fijnmazig rvs weefsel ookwel benzinegaas of RVS zeef-materiaal genaamd kan krijgen, want die handel ism bloedduur en zie dat niet zitten met de prijzen die ze er voor vragen

Keramische demper wol kost daarbij vergeleken een drol en 3 knikkers, maarja moet toch echt ook dat rvs zeef-materiaal erbij hebben.

Hey Bulldozert dat heb je weer mooi gedaan,
uitlaatje ziet er weer strak uit, ha ha goedzo niks meer aan doen *O*
 
Laatst bewerkt:
Probleem is idd het goede gaas te vinden. Moet niet te dun zijn want dan brand het weg, en daarna verdwijnt je demperwol.
Te grof en je wol vliegt er ook doorheen.

Ik heb gewone rvs popnagels gebruikt met ringetjes erachter, ging prima en zetten veel beter uit.
Nu nog touwtje waarmee glaswol vastgemaakt is binnenin eruit fikken! })
 
Laatst bewerkt:
Uitlaat zit weer in elkaar, voorzien van nieuw bandje en extra vulling. Het monteren van de popnagels was toch wat teveel voor de tuv :? gekeurde popnageltang van €13,- toen maar zwaardere blindklinktang aangeschaft. *D Meteen een tweede gekocht voor het geval deze tang het bij de laatste nagel begeeft. Ik heb de uitlaat gesealed met speciale siliconencompound. Uitlaat wordt aan de buitenkant niet warmer dan 60C.

Foto: (zelf raden welke de budget versie is.. ;) )
[afbeelding]


Die met GS erop. Dat zal wel van die kut Lidl zijn denk.
 
Die met GS erop. Dat zal wel van die kut Lidl zijn denk.

Nee, is van de karwei. Hij heeft ook al 15 jaar trouw dienst gedaan. *O* Bovendien is ie niet gemaakt voor 5mm rvs popnagels. :N Maximum is 4mm in rvs, 5mm in staal en aluminium. :Y Vind ik dat hij het nog braaf heeft gedaan, ging bij de derde popnagel aan barrels... :')
 
Laatst bewerkt:
Is het een idee om pannenspons als dempermateriaal te gebruiken? Is verkrijgbaar in verschillende grofheden.

(Jawel. Jouw Aakraapoovietsj auspoef ziet er weer gelikt uit na de reparatie.)
 
@robber57 wat super om te zien dat je weer lekker op pad ben met je zoon.

Het zag er een tijdje slecht uit en je hebt een behoorlijke uitdaging voor je kiezen gehad maar je gaf nooit op,bewondering hoor!

En weer op de 150 hihi geweldig!

Ik zei het gisteren al in het 150 topic, van alle motoren die ik nu gehad heb heb ik verreweg de meeste lol gehad op die sh150.

Het ga je goed man,never give up.
 
@robbert57: rij je momenteel een 150 of 300cc? Ik ben een paar jaar terug op mijn Kymco 175cc naar het sauerland geweest en dat ging ook prima.

Verder las ik dat je mindere ervaringen had met Akrapovic. Wat ze verkopen voor de scooter weet ik niet, maar met de motor had ik juist goede ervaringen. Na een aantal winters flinke pekel polijsten en geen roestpitjes. Dat was een volledig systeem dat ik nog heb liggen.

De prijs-kwaliteit verhouding van de standaard scooter uitlaten vind ik ook echt droevig. Met mooi weer gaat het wel goed, maar een winter en er ligt een korst van roest op. Toen ik mijn vorige scooter inruilde vertelden ze mij dat er en schatje los zat. Ik had nergens last van. Ze rekenden 630 voor een uitlaat. Voor dat geld moet je ook kwaliteit kunnen krijgen, de standaard uitlaat heeft niets met kwaliteit te maken.
 
Is het een idee om pannenspons als dempermateriaal te gebruiken? Is verkrijgbaar in verschillende grofheden.

Dat is lastig omdat pannensponzen geen geweven pakketje zijn, en dus her en der ingepropt moet worden. Demping is ook minder dan van goede glasdeken. Om de prijs hoef je het niet te laten dempermateriaal is vrij goedkoop.
 
Moet zeggen dat ik de standaard uitlaat van de SH300 best roestbestendig vind, gaat al 50K in weer en wind mee en ziet er nog goed uit. Nadeel: zwaaar.. en lelijk....
 
Als echt dagelijks door de pekel wordt gereden heb ik nog geen enkele standaard scooter uitlaat gezien die knap blijft, dan heb je de uitzondering te pakken. Goed bewaren dat ding.

Daarbij heb ik het over de scooters tot 400cc. Wat er onder bijvoorbeeld een t-max of vergelijkbaar zit weet ik niet.
 
@Mojave,
De trekhaak zit op een sh150i uit 2006 met nu zo'n 20 k erop, de vorige is "gesneuvelt" met zo'n 50 k en daar deed ik hetzelfde mee.
Ik heb ook een 300 en was een paar jaar geleden van plan die ook van trekhaak en koffers te voorzien tot ik niet aan de kant ging voor een busje en daar een paar jaar mee zoet was.
Binnenkort zal dat plan echter weer hervat moeten worden aangezien mijn zoon in die paar jaar van een mannetje uitgegroeid is tot een kerel van 15 en de 150 nu toch echt wat meer moeite begint te krijgen als voorbij Luik de bergjes beginnen.
Dat is deels gecompenseerd doordat ik een paar jaar een paar jassen heb uitgedaan maar het komt evengoed nu op een totaal van 140(motor)+90(ik)+65(zoon)+40(koffers)+90(aanhanger) maakt zo'n 425 kg met 17 pk :P

Ja, ik ken acrapo ook als een kwalitatief goed merk, valt me ook een beetje tegen dat die van bulldozer toch los gerammelt is -O-

Mooi klusje bulldozer, dat moet zo wel weer een tijdje meegaan :)

Hoi Kev!, groetjes uit frankrijk :W
 
Laatst bewerkt:
Gesneuveld met 50k? Hoe dat zo? Normaal gesproken moeten ze toch meer aankunnen lijkt mij. Maar soms kun je gewoon pech hebben, dat geldt voor elke fiets.

Rijdt je ook motor of heb je motor gereden? Ik heb ook zwaarder motoren. Maar toch pak ik vaak de scooter en pakte ik paar jaar terug de 175cc scooter voor mijn tripje over de grens. Dat zou ik nu wellicht ook doen met mijn 300cc scooter. Buitenlandtripjes zitten er nu echter niet in voor mij, maar dat is een ander verhaal.
 
"Gesneuvelt"

full


Nee, nooit echt gewone motoren gehad buiten een IFA rt175, een honda spacy en nog wat andere rommel om die door toeval in mijn werkplaats bleef staan.
Ik heb vroegah geraced, 50-80-250cc enzo, ik ben dus ook geen "motorijder" die toertochtjes maakt, is niet aan mij besteed, het ding is vervoer, als ik lol wil hebben gaat het bekeuringen regenen en die 150/300 is rap genoeg zonder straatarm te worden mbv leeuwarden.
 
Laatst bewerkt:
Ik mag hopen dat je wel lol hebt tijdens je vakanties :)

Om mijn rijbewijs niet kwijt te raken ben ik een paar jaar terug overgestapt op tammere motorfietsen en daar is de scooter bijgekomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan