Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
`Gesneuvelt´

Oei Robber. Dat een scooter sneuvelt...oké...maar dit ziet er echt slecht uit op de foto. Ik dacht in eerste instantie dat je over het beëindiging van de levensduur van het blok sprak. Vandaar dat je een paar jaar nodig had om zelf op peil te komen. Op deze manier krijg je natuurlijk wel voortijdig scheurtjes in de vorkrubbers :Y

90 kg voor een aanhanger, dat lijkt me toch een flinke sjor voor de lichte scooter. Wij hebben een slappe middenklasse auto, maar ik kijk toch bij het wegrijden of de handrem er af is als we op vakantie gaan met een bagagewagentje aan de trekhaak dat volgepakt totaal 200kg weegt.
Petje af voor jouw gesleep.
 
Laatst bewerkt:
Yep, dat is(was) hem, met 6 volt systeem en accu, tweetakt,drie versnellingen, upside-down voorvork en nog wel wat meer van die dingen die men later opnieuw heeft "uitgevonden".

Ik had hem zo rond de laatste elfstedentocht met "W.A. van Buren" en ging er gewoon elke dag mee naar mijn werk door 40 cm sneeuw, rombombombom :+ , zonder rijbewijs :X, wel verzekerd ( dat kon toen nog), dat wel.

Heeft me in 20.000 km nooit laten staan....
 
Vanmiddag even in levende lijve de gerepareerde Akra van Bulldozer mogen aanschouwen en aanhoren :+

Heb hier in de garage dezelfde SH300i met dezelfde Akrapovic uitlaatdemper maar die van Bulldozer mag men als nieuw beschouwen hoor. Correctie...gezien zijn kwaliteiten als SH monteur is de demper naar alle waarschijnlijkheid beter als nieuw vanuit de fabriek. Ik weet wel waar ik naar toe rijd als mijn SH kuren krijgt zeg maar :} :}

@ Bulldozer, misschien leuk om even te vergelijken hoeveel km's fabriek af en hoeveel er nu gaan komen na jouw revisie van de demper ? Ik gok dat hij nu langer meegaat :]
 
90 kg voor een aanhanger, dat lijkt me toch een flinke sjor voor de lichte scooter. Wij hebben een slappe middenklasse auto, maar ik kijk toch bij het wegrijden of de handrem er af is als we op vakantie gaan met een bagagewagentje aan de trekhaak dat volgepakt totaal 200kg weegt.
Petje af voor jouw gesleep.

De vario doet de truuk, je zit altijd op optimaal vermogen, je hoeft bergopwaarts dus niet zoals bij een auto te kiezen uit : te laag in toeren in zijn 4 of brullen en te langzaam in zijn 3, ik haal dan ook bergje op de meeste leasebakken met caravan in.

De 150 heeft wel een mhr vario, de uitlaat en een O2 controller en dat scheelt ook aanzienlijk tov standaard.
 
Er zijn meer adresjes om aan een USB-tester te komen. En nog goedkoper. Internet biedt uitkomst. De mijne is per containerschip onderweg uit China. Net als twee T10 led lampjes voor erg weinig incl. verzendkosten, die de stadslichtjes gaan vervangen.
 
Dinsdag eerste motorrijles. Even uitproberen of ik na door Thailand scooteren eindelijk een motorrijbewijs zal gaan halen. Denk erover daarna een SH300i te kopen. 125cc is te weinig als je toch een snelweg tegen komt. Is een SH300 van 10 jaar oud minder fijn dan eentje van zeg 3 jaar oud? Tips waar te zoeken om een goede te kopen? Enne.. tot hoeveel km is zo'n scootertje nog betrouwbaar? Zelf sleutelen wil ik maar beperkt (keertje olie vervangen ok, schokbrekers e.d... nee). :}
 
Laatst bewerkt:
Dinsdag eerste motorrijles. Even uitproberen of ik na door Thailand scooteren eindelijk een motorrijbewijs zal gaan halen. Denk erover daarna een SH300i te kopen. 125cc is te weinig als je toch een snelweg tegen komt. Is een SH300 van 10 jaar oud minder fijn dan eentje van zeg 3 jaar oud? Tips waar te zoeken om een goede te kopen? Enne.. tot hoeveel km is zo'n scootertje nog betrouwbaar? Zelf sleutelen wil ik maar beperkt (keertje olie vervangen ok, schokbrekers e.d... nee). :}
veel zal afhangen van je budget..
 
Technisch heeft een model jonger dan 2011, minder strak frame, en voor 2009 een andere koppeling. Verder heeft het 2016 model minder power. Maakt niet zoveel uit allemaal, gaat meer om wat je er aan uitgeven wilt.
 
Technisch heeft een model jonger dan 2011, minder strak frame, en voor 2009 een andere koppeling. Verder heeft het 2016 model minder power. Maakt niet zoveel uit allemaal, gaat meer om wat je er aan uitgeven wilt.

Ik ben benieuwt, wat ze voor 2018 in petto hebben, voor de SH300I
 
Is een SH300 van 10 jaar oud minder fijn dan eentje van zeg 3 jaar oud? Tips waar te zoeken om een goede te kopen?
Ik heb uiteindelijk voor het model 2011-2015 gekozen omdat deze nog het "volle" vermogen (27 ipv 24 pk vanaf 2016, dankzij Euro 4) en het oude ABS systeem (DCBS) heeft waarbij de remkracht automatisch verdeeld wordt tussen voor- en achterrem. ABS moet je in elk geval hebben op je brommer.
Verder ben ik niet zo gek van extra elektronica en wilde dus liever geen keyless.
Maar zoals de meesten al zeggen, bepaalt je budget uiteindelijk je keuze.

Als je in de buurt woont, lijkt me dit een interessante:
https://www.2dehands.be/brommers-scooters/brommer-accessoires/hoes/honda-sh-300i-365907140.html
Indien je in het buitenland koopt, moet je er trouwens eentje kiezen die minstens 6 maand oud is en 6.000 km gereden heeft. Zo niet, betaal je tweemaal BTW.
 
Gr uit paris:

full


We staan in een oude "carriere", oftewel een steengroeve, in de steengroeve zijn in de oorlog in de tunnels de beruchte V1 vliegende bommen gemaakt en afgeschoten, als je weet waar je naar moet zoeken/kijken is er veel intressants te zien waaronder de oude lanceerbaan en met wat gekruip door stoffige tunnels kun je in het gangen complex komen, 25 hectare groot (!).
De eigenaar vd camping zei " there is nothing there, there have been thousants of people like you but if you want "go ahead, make sure you dont get lost and you will find nothing but beercans"

Ik heb kennelijk een bijzondere neus :

full


Een stuk van een 5000 ponder (!) die met duizenden in 1944 zijn gedropt door de engelsen om de v1 productie en lancering stil te leggen, bommen van 1 meter doorsnede :X
full


En last but not least:
full


Zonder echt te zoeken, binnen 2 minuten zag ik hem liggen, klaar voor het grijpen door een kinderhandje :X

Mijn zoon durft nu nix meer op te rapen :')
Morgen gaan we hem maar aangeven bij de gendarmerie :Y
~[edit] voor de duidelijkheid: ik ga niet slepen met munitie, we hebben het lekker laten liggen en morgen gaan we melden, die handgranaat zag er echt link uit en im durfde hem ook echt geeneens aan te raken, de clip en ring lagen er doorgeroest naast de granaat :X
 
Laatst bewerkt:
Ja, vooral ook opmerkelijk dat ik als zoveel duizendste "bezoeker" zoiets vind en niet 1 maar meerdere, als ik thuis mijn sleutels kwijt ben loop ik dagen te zoekenen liggen ze meestal gewoon recht voor mijn neus op tafel _O-
 
Laatst bewerkt:
Sleutels, portemonnee, telefoon.....Ach ja.....mannen kunnen meestal ontzettend goed zoeken, maar slecht iets vinden...

Jullie hebben geluk gehad bij het vinden van oorlogsspullen. Zeer de moeite waard.
Ik ben nog steeds verbaasd dat jullie dit allemaal beleven met de SH150.
 
Zo maak je tenminste wat mee in je vakantie! Heb je wel eerst de grond afgespeurd voor je de tent opzette? ;)
Ze kunnen beter wat getraind personeel die grot insturen. Ze halen vast genoeg explosief materiaal op om diezelfde grot op te kunnen blazen.. :P
 
Laatst bewerkt:
Mwah, de groeve is al sinds 1990 camping, ze hebben toen er wel het nodige uit de grond gevist mmv de opruimingsdienst, leuker is het idee dat in de gangen van de groeve destijds zo'n 2500 v1 's lagen, na de oorlog hebben ze er zo'n 1000 terug gevonden, er liggen er dus nu nog zo'n 1500 in een stuk dat de duitsers zelf opgeblazen hebben toen ze weg renden voor de geallieerden
Dat stuk is min of meer pal onder de camping, wel een meter of 30 zandsteen erboven maar toch :P
Een theorie zegt wel dat het onwaarschijnlijk is dat de duitsers de explosieven achter hebben gelaten, die zijn waarschijnlijk gebruikt om het duitse deel op te blazen of meegenomen, high velocity explosives waren toen kostbaar en werden ook pas op het laatste moment in de v1 gestopt net voor de lancering.
Nog leuker( nou ja) is de paar honderd duizend liter 99% waterstof amonium peroxide die er zeker nog wel ligt, het oxidicer deel van de brandstof amatol explosief :/ , maar ook begraven onder duizenden tonnen zandsteen.

Voor diegene geintresserd in oude zooi: grotteur60 , met veel fotos en wat engelse uitleg.

Kreeg nog wel bijna een bekeuring voor het niet dragen van handschoenen op de motor , toen ik de granaat ging melden bij de gendarmerie :/ , kennelijk hebben de duitsers ook wat van hun gedachtengoed achter gelaten bij de franse politie :X :')
Het bleef bij een boze waarschuwing :P
 
Laatst bewerkt:
Om nog even terug te komen op de stofringen van de SH...het zit niet goed bij meneer Honda. :?
Afgelopen week maar een setje verse besteld, echter was dit niet mogelijk, dus een telefoontje naar Honda, die kwam met het verhaal dat er problemen waren met de stofringen, ze hopen half December :Z (ja je leest het goed) de juiste te kunnen leveren.

2j5j886.jpg


10r4tjp.jpg
 
Hoi Robber, zo'n soort vakantie zou ik graag samen met mijn broer beleven. Wij zijn beiden geïnteresseerd in oorlogstroep, hoezeer wij oorlog ook verafschuwen. Het is wel een periode waarin de technologie op alle fronten met hoge snelheid vooruitgang maakt en dat is het interessante er aan.
Technisch gezien is het niet mogelijk ons tweeën inclusief bagage te vervoeren op de SH 300. Mede omdat hij veel groter is dan ik en véél meer weegt, is het rijden doodvermoeiend. Andersom is niet mogelijk door het ontbreken van rijbewijs A.

Nou Dick, mooi is dat. Dan doe ik het klusje volgend jaar. Op je CB 1300 heb je mooie beschermers voor bovenop de onderpoten. Goed idee.
 
Om nog even terug te komen op de stofringen van de SH...het zit niet goed bij meneer Honda. :?
Afgelopen week maar een setje verse besteld, echter was dit niet mogelijk, dus een telefoontje naar Honda, die kwam met het verhaal dat er problemen waren met de stofringen, ze hopen half December :Z (ja je leest het goed) de juiste te kunnen leveren.

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit is niet nieuw, dit geintje met die stofringen, heeft zich in het verleden ook al eens voorgedaan bij andere scootermodellen van Honda.
 
Das mooi naatje van die stofringen, je kunt eens proberen te googelen op het part nummer, je komt dan warschijnlijk uit bij cms.nl , eem bedrijf in harderwijk, ik heb er wel meer besteld, prima toko maar als je op de website gaat zoeken naar je onderdeel vind je het niet, je zult eerst het onderdeel nummer moeten hebben en daarmee op de cms site zoeken en dan heb je hem zo, porto viel ook wel mee meen ik me te herinneren.

@Kees: een/de oplossing vind je hier: www.tourmaster.nl
Er is met de eigenaar, heer schuring, een beetje te onderhandelen, voorheen kon je alle karretjes ook als bouwpakket kopen tegen gereduceerde prijs, toen ik daar een aanvraag voor deed met de opmerking " ik ben niet zo rijk" , melde hij dat hij geen bouwpakketen meer deed/had maar hij maakte een uitzondering voor mij en kreeg ik de bouwpakket aanhanger voor de zelfbouw prijs maar toen ik hem kwam ophalen stond hij geheel in elkaar gebouwd *D , als je hem wel als bouwpakket zou krijgen is dat evengoed geen ramp want het is bijna als lego en een beetje kitten om de bak waterdicht te maken+ wat gaatjes boren voor de verlichting en wat draadjes trekken, een aanhanger is geen hogere wiskunde :+
Ik meen me te herinneren een compleet prijs van 2400eu, en ik had hem uiteindelijk voor iets van 1250 eu.
Tegenvaller is wat hij rekend voor een trekhaak die uiteraard custom zal moeten worden gemaakt, daar moet je niet te veel van voorstellen, hij is een oud metaal arbeider/smid dus met wat strip en koker word er wat in elkaar gelast, wel robuust en functioneel maar niet echt hightech maar hij rekend er zo'n 500 eu voor, das wat minder :/
Als je er interrese in hebt kan ik er wat meer over vertellen want het is niet allemaal koek en ei, er zijn wat kleine issues.

Wetgeving; je mag de helft van het kenteken gewicht van de motor trekken en snelheid als een auto met aanhanger in de meeste landen, uitzondering is duitsland waar je op de autobahn tussen de porsches die met +200 voorbij komen maar liefst 60 kmh mag (!) , ze zijn in duitsland knettergek -O-
Ik reed gewoon 90 en ben door passerende polizei nooit aangehouden....
Mijn karretje is 250 liter en daar past heel wat in, evt kun je er bovenop nog een paar beugeltjes maken om een tas met lichte spullen ( slaapzakken enzo) op vast te trekken:
full


Het zilveren doosje voorop de dissel is een mini koelkastje van Weaco@7 liter in een stofhoesje, het zwarte doosje er naast is een reserve tankje 2,5 liter benzine, de banden zijn tubeless ( op aanvraag)dus met een plaksetje en CO2 pompje onderweg te plakken, je hebt dus niet persee een reservewiel nodig
 
Laatst bewerkt:
Beste Robber57, het is een mooie suggestie die je geeft. Het is heel leuk om te lezen en zou een mooie oplossing voor ons vervoersprobleem zijn. Er zijn alleen wat praktische probleempjes te noemen. Mijn broer geniet in mijn ogen nogal uitbundig van het leven en is daardoor altijd zo goed als blut. Ik hou van hem tot op zekere hoogte, ben niet van plan zijn gat in onze gezamenlijke vakantiebegroting op te vullen. Hij heeft alleen een fiets in de schuur staan, een auto is te duur. Wij hebben wel een auto, die kan mijn vrouw niet langer dan twee dagen missen want dan moeten onze dochters met hun kwetsbare strijkinstrumenten op onhandige wijze met het openbaar vervoer naar muziekles, repetities en uiteindelijk een concert.
We hebben een fietskar in de garage staan, net te slap voor achter de motor. Daarnaast een klein bagagewagentje van 1mtr breed bij 1.10mtr lang dat 60 kg leeg weegt. Wettelijk gezien toch te breed voor de motor omdat de 10 inch wielen daar nog buiten steken. De Honda zou het wel kunnen trekken en soms denk ik "wat kan mij het bommen, de kans dat je een bekeuring hebt is vrij klein". Maar dan zal je het net meemaken.
De trekhaak zou ik op mijn werk op de SH kunnen maken, met toestemming van de directie. Spullen genoeg daar, om het voor elkaar te krijgen. Dus ook geen echt probleem.
Je kunt het tussen de regels door lezen, voor die ene week vakantie in de vijf jaar ga ik niet nog eens een motoraanhanger aanschaffen. Meneer den broeder gaat maar eens sparen voor een eigen vierwieler. Rijbewijs B heeft hij.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan