KTM LC8, de motor voor echte mannen, deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft iemand van jullie ervaring met het doorsteken van de vorkpoten bij een SM-T?
Ik hoorde onlangs van een ex SM-T rijder dat ie hem 1,5 cm had laten zakken, wat zou moeten resulteren in scherper stuurgedrag. Bij mijn weten is het altijd een compromis, maar volgens hem geen merkbare achteruitgang in rechtuit-stabiliteit.

Ben het nu zelf aan het overwegen, maar wil graag eerst jullie ervaringen horen.
En praktisch gezien; eenvoudig klusje (ik ben niet erg technisch)?

Groet,

Piet
 
Vanochtend (proef)gereden op een SMR :]

Zithouding echt lekker voor mij. Rij nu een supersport en ben wel een beetje klaar met dat opgepropt zitten (leunen op polsen/schouders en knieën in kleine hoek).

Motorisch is het natuurlijk wennen, nu hele fijne vermogensafgifte (helemaal afgesteld op een testbank). En de SMR is een dikke 2-cilinder met bijbehorend karakter :+

Qua zithouding wil ik het direct doen. Motorisch ben ik aan het twijfelen... Zaken die ik me nu afvraag, kan ik er "rustig" mee rijden in bv dorpjes zonder steeds aan/uit effect (tijdens proefrit vond ik het eigenlijk wel te doen). Kan ik wat langere stukken snelweg nemen om wat sneller een afstand te overbruggen.

Nu maar ff goed nadenken wat ik wil 8-)
 
Daar ga je dan geen spijt van krijgen! Snelwegritten zijn te doen maar niks aan vind ik. De lol zit m echt binnendoor incl drempels ;)

990smr? Hier zijn wel wat mods te vinden om het aan/uit effect te omzeilen. Lees maar eens voorgaande topics vd lc8 door. Heb ik ook gedaan om vervolgens tot aankoop van mijn 950sm te gaan. Enne geen spijt van ;)
 
De 990 en de 950 is wel een behoorlijk verschil.. Paar proefritten gedaan op die 990, maar ik kon er niet aan wennen. De 950 loopt veel fijner naar mijn(persoonlijke mening dus he! :+ ) mening.
 
Heeft iemand van jullie ervaring met het doorsteken van de vorkpoten bij een SM-T?
Ik hoorde onlangs van een ex SM-T rijder dat ie hem 1,5 cm had laten zakken, wat zou moeten resulteren in scherper stuurgedrag. Bij mijn weten is het altijd een compromis, maar volgens hem geen merkbare achteruitgang in rechtuit-stabiliteit.

Ben het nu zelf aan het overwegen, maar wil graag eerst jullie ervaringen horen.
En praktisch gezien; eenvoudig klusje (ik ben niet erg technisch)?

Groet,

Piet

Paar schroefjes en klaar stelt niet veel voor: omgeving Amersfoort?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan