KTM LC8, de motor voor echte mannen, deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey mensen
ik ga helaas afscheid nemen hier
ik heb mijn ktm 990sm ingeruild voor een tiger 1050.
ik heb daar mijn redenen voor.

ik heb nog verstelbare hendels over.
iemand intresse? ze zijn in prima staat.
mail me effe voor intresse.
michaelvdlaan@hotmail.com
 
hey mensen
ik ga helaas afscheid nemen hier
ik heb mijn ktm 990sm ingeruild voor een tiger 1050.
ik heb daar mijn redenen voor.

ik heb nog verstelbare hendels over.
iemand intresse? ze zijn in prima staat.
mail me effe voor intresse.
michaelvdlaan@hotmail.com

Oké, duidelijk. Veel plezier met de Triumph! Overigens, mogen we de reden weten dat je afscheid neemt van de 950? Problemen ermee?

Grt, Tok
 
Alleen mijn kop zit er op. hehehe (is foto uit een KTM brochure)

KTM_990_Supermoto_R_2009_04_1920x1200.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heren, ik ben op zoek naar iemand die even bij zijn SMT het aantal kettingschakels wil tellen. Zen zou ik willen vragen of hij het ook bij zijn SMR eens wil tellen.
Reden dat ik dat vraag is dat als ik op website jossmit.nl een kettingset wil bestellen dat hij dan voor een 990 SMR 2010-2013 118 schakels vermeldt terwijl dat er volgens mij net als bij de SMT 112 moeten zijn?
Alvast bedankt.

Grt, Tok
 
Laatst bewerkt:
@tok

is dat een open ketting of ketting uit 1 stuk?, ik heb namelijk 1,5 jaar geleden zelf mijn ketting set vervangen en moest er ook een aantal schakels er vanaf halen.
 
Laatst bewerkt:
@tok

is dat een open ketting of ketting uit 1 stuk?, ik heb namelijk 1,5 jaar geleden zelf mijn ketting set vervangen en moest er ook een aantal schakels er vanaf halen.

Dat is een open ketting en ik heb bij mij geteld en kwam op 112 uit, exact hetzelfde als bij de SMT. Ervan uitgaande dat de schakels van kettingen een standaardmaat hebben kan ik dan beter gelijk een nemen die hetzelfde aantal schakels heeft...toch.
Crazy, klopt wat je zegt, voor de duke 990 kun je zelf kiezen maar ik denk dat ze daar in de loop van de modellenreeks meer geklooid hebben met verschillende tandwielen cq kettinglengtes.
Bij mijn laatste grote beurt voor de motor zeiden ze dat de ketting/tandwielen nog heel goed uitzagen en dus niet vervangen hoefden te worden maar als ik het instructieboekje erop na sla dan komt de lengte van de ketting langzaam in de buurt van de maximumlengte dus ik vraag me dan af of het raadzaam is toch ketting + tandwielen te vervangen. Heb er nu bijna 33.000 km op staan.
 
hey tok net ff geteld ik zit op 112 schakels...
Heren, ik ben op zoek naar iemand die even bij zijn SMT het aantal kettingschakels wil tellen. Zen zou ik willen vragen of hij het ook bij zijn SMR eens wil tellen.
Reden dat ik dat vraag is dat als ik op website jossmit.nl een kettingset wil bestellen dat hij dan voor een 990 SMR 2010-2013 118 schakels vermeldt terwijl dat er volgens mij net als bij de SMT 112 moeten zijn?
Alvast bedankt.

Grt, Tok
 
Bij mijn SMR is het dus ook 17/41 112. Dus klopt de info op de site van jossmit.nl niet mag ik concluderen?
 
Heren collegae,

We zijn naarstig opzoek naar een tooltje om de ketting te klinken.
Hopelijk weten jullie iemand in de buurt van Breda,
waar ik hem vandaag nog even kan ophalen (om te lenen)
Hamers kan ook,maar ik ga liever voor het degelijke werk.
Nog even in de winkel geweest ,maar dan vindt ik voor die ene x ,
60€ voor iets wat ik 1x in de 4jr ga gebruiken toch net iets te veel.
Dan kan ik beter een andere motor rijder wat geven om zijn tooltje te lenen.

We willen morgen rijden ,maar niet ten koste van alles :-)
Hopelijk kan iemend van jullie ons helpen.

Owja en gelijk een foto van mij, daar is toch om gevraagd........
full
 
Dat is een open ketting en ik heb bij mij geteld en kwam op 112 uit, exact hetzelfde als bij de SMT. Ervan uitgaande dat de schakels van kettingen een standaardmaat hebben kan ik dan beter gelijk een nemen die hetzelfde aantal schakels heeft...toch.
Crazy, klopt wat je zegt, voor de duke 990 kun je zelf kiezen maar ik denk dat ze daar in de loop van de modellenreeks meer geklooid hebben met verschillende tandwielen cq kettinglengtes.
Bij mijn laatste grote beurt voor de motor zeiden ze dat de ketting/tandwielen nog heel goed uitzagen en dus niet vervangen hoefden te worden maar als ik het instructieboekje erop na sla dan komt de lengte van de ketting langzaam in de buurt van de maximumlengte dus ik vraag me dan af of het raadzaam is toch ketting + tandwielen te vervangen. Heb er nu bijna 33.000 km op staan.

Zolang je geen vaste punten in de ketting hebt en de zijdelingse speling niet te veel is zal het wel los lopen

Overigens als je teveel zijdelingse speling hebt en de ketting iets te los staat krijg je dit (950sm van een duitser)
full
 
Zolang je geen vaste punten in de ketting hebt en de zijdelingse speling niet te veel is zal het wel los lopen

Overigens als je teveel zijdelingse speling hebt en de ketting iets te los staat krijg je dit (950sm van een duitser)
[afbeelding]

Ja, maar dan is ie echt wel uitgelubberd en staat ie veel te los. Ik houd me wel aan de voorgeschreven 7mm afstand tot de achterbrug (verticaal), temeer omdat ik vaak met z´n tweeen rijd, wil geen spanning de uitgaande versnellingsbak as.
 
Er is altijd nog de 1290 superduke...een adventure gaat het nimmer worden in elk geval...zo oud dat me dat bekoren kan zal ik nooit worden...
Mee eens.
Heb hem weleens meegehad tijdens een beurt. Terug op mijn eigen motor was het weer feest!

Als je ziet wat ze met het BMW blok hebben gedaan voor de Nuda kan een parallel twin best interessant zijn.
ANWB Motor | motorrijlessen, motortrainingen, pechhulp, verzekering en meer
"Husqvarna Nuda 900 blokOpbouw
Het motorblok komt met een behoorlijke omweg uit Berlijn. Het is een stevig aangepakte versie van de BMW F 800 R. Boring en slag werden vergroot zodat de cilinderinhoud nu bijna 900 cc is. De kleppen werden groter, er zitten andere drijfstangen in, dikkere zuigers en aangepaste nokkenassen. Maar het grootste verschil is dat de kruktappen op 45 graden verzet zijn. Bij de F 800 gaan de zuigers gelijktijdig op en neer (360°), bij de Kawasaki ER-6 bijvoorbeeld staan ze precies tegenovergesteld (180°) en bij de Yamaha TDM 900 staat één zuiger bovenin en de ander halverwege (270°). De eenmalig gestileerde eigenzinnige Husqvarna heeft dus ook nog een eenmalige blokconfiguratie: 315°.
Het verschil in gevoel en de klank is enorm. Het geluid is anders, het karakter is anders, het gedrag is anders. Het blok trilt minder en loopt op deellast veel mooier rond. Niet perfect, maar het verschil is erg groot. Waar de krappe afstelling van de BMW bijna reden is om hem maar niet te kopen of anders met loeiende sirene naar de Dynodokter te gaan, is de afstelling van de Husqvarna zeer acceptabel. De 105 paarden en 100 Newtonmeters (respectievelijk 18 pk en 14 Nm meer dan de F 800 R) zijn overduidelijk merkbaar. Onder alle omstandigheden zal de Italiaanse Nuda sneller zijn dan de Duitse naaktloper. Daarbij wordt dochterlief natuurlijk geholpen door zijn lagere gewicht en de Nuda 900R nog eens extra omdat hij een kleiner voortandwiel heeft."
Hmmm...crossplane krukas dus. Dat kan leuk zijn. Een yam. TRX (zelfde blok als TDM) heeft het ook en dat is best een fijn blok., Toch is het minder cool dan een echte V.
 
Bij Jos Smit haal ik altijd mijn banden.
Klein half uur hier vandaan.

Voor jou stukkie verder Tok. ;)
 
Heren collegae,

We zijn naarstig opzoek naar een tooltje om de ketting te klinken.
Hopelijk weten jullie iemand in de buurt van Breda,
waar ik hem vandaag nog even kan ophalen (om te lenen)
Hamers kan ook,maar ik ga liever voor het degelijke werk.
Nog even in de winkel geweest ,maar dan vindt ik voor die ene x ,
60€ voor iets wat ik 1x in de 4jr ga gebruiken toch net iets te veel.
Dan kan ik beter een andere motor rijder wat geven om zijn tooltje te lenen.

We willen morgen rijden ,maar niet ten koste van alles :-)
Hopelijk kan iemend van jullie ons helpen.


Owja en gelijk een foto van mij, daar is toch om gevraagd........
[afbeelding]

Ik heb hem de vorige x ook gewoon zelf geklonken dat is best te doen en daarna toch
30000 gereden.
 
Dat dacht ik ook altijd, totdat ik met een adventure ben gaan rijden....
Zo makkelijk ga je nergens mee sturen *O* :]

Ik heb de 1050 adventure gereden, geef mijn Porsche maar aan fikkie, absoluut niet mijn ding, geef mij de smr maar
 
Bij Jos Smit haal ik altijd mijn banden.
Klein half uur hier vandaan.

Voor jou stukkie verder Tok. ;)

Dat klopt Harry maar die ketting sturen ze me wel op. En de banden van daar zijn veel te duur, betaal hier voor een diablo rosso corsa €165,- inclusief montage, dus ook achterwiel uit en inbouw.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan