KTM LC8, de motor voor echte mannen, deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ik het juist dat ik een kabeltje mis om de zumo meteen op de acc aan te sluiten of zie ik iets over het hoofd?

dat zou zomaar kunnen, je moet nl een kabeltje hebben met een 12v-5v omvormer, hebt er waarschijnlijk een met een sigarettenaansteker plug voor in de auto bij? Even met Notter contact opnemen.
 
Volgens MCN kan het nog wel 2 jaar duren voordat de parallel 800 in de showroom staat. Benieuwd of er überhaupt een interessant model voor mij tussen zal zitten.
Misschien ruil ik mijn 990 tzt wel in voor een 500 exc die ik helemaal sm laat maken, heb het reuze naar mijn zin op de 450 als sm.
 
Heey ik heb een vraagje.

Ik heb sinds een kort maandje nu de MIVV Suono op mijn KTM 950 SM (2006) zitten en waow wat een verschil. Echter zit ik met een probleem, waarvan ik denk dat ik op de hoogte ben maar graag zou ik dit bij jullie willen peilen.

Op het moment (maak niet uit welke versnelling of hoe hard ik ook rijd) dat ik mijn gashendel dicht draai, kom er extreme veel klappen/pruttelen uit mijn uitlaat, eigenlijk tot op het moment dat ik stil sta.

Nou heb ik gelezen dat dit te maken kan hebben met verschillende dingen:
- SAS -> snap nog steeds niet wat dit is en waar ik dit kan vinden (sorry ben niet mechanisch aangelegd)
- Afstellen (echter eerst de SAS verwijderen)
- Caberateur wat rijker zetten (ook geen idee hoe xD).

Mijn vraag is dan ook, ben ik wat vergeten???

Alvast bedankt!
 
Heey ik heb een vraagje.

Ik heb sinds een kort maandje nu de MIVV Suono op mijn KTM 950 SM (2006) zitten en waow wat een verschil. Echter zit ik met een probleem, waarvan ik denk dat ik op de hoogte ben maar graag zou ik dit bij jullie willen peilen.

Op het moment (maak niet uit welke versnelling of hoe hard ik ook rijd) dat ik mijn gashendel dicht draai, kom er extreme veel klappen/pruttelen uit mijn uitlaat, eigenlijk tot op het moment dat ik stil sta.

Nou heb ik gelezen dat dit te maken kan hebben met verschillende dingen:
- SAS -> snap nog steeds niet wat dit is en waar ik dit kan vinden (sorry ben niet mechanisch aangelegd)
- Afstellen (echter eerst de SAS verwijderen)
- Caberateur wat rijker zetten (ook geen idee hoe xD).

Mijn vraag is dan ook, ben ik wat vergeten???

Alvast bedankt!

makkelijkste manier van de SAS uit te schakelen is de slang tussen punt (1) en (2) dicht te maken met bv een knikker.
Maar je zou ook het hele systeem er af kunnen gooien door een plaatje te monteren op punt (4) en punt (1) af te doppen en op de electrische aansluiting van punt 2 een 1K weerstand te monteren om de ECu voor de gek te houden dat de klep er nog steeds zit.
full
 
makkelijkste manier van de SAS uit te schakelen is de slang tussen punt (1) en (2) dicht te maken met bv een knikker.
Maar je zou ook het hele systeem er af kunnen gooien door een plaatje te monteren op punt (4) en punt (1) af te doppen en op de electrische aansluiting van punt 2 een 1K weerstand te monteren om de ECu voor de gek te houden dat de klep er nog steeds zit.
[afbeelding]

Super bedankt!!!! Hoop dat het helpt!
 
gappies :W ik leef nog, de 950 rijd nog, weinig veranderd hier.

Wel een kort vraagje: de motor heeft een tijdje stilgestaan en ik heb hem laatst weer uit de stalling getrokken, accu opgeladen, nieuwe benzine er in, bandjes oppompen en nadat de spinnewebben uit de uitlaat waren geblazen reed de motor weer.

Ik had alleen dat de motor op een hete middag met langzaam verkeer ineens begon te bokken en afsloeg. Ik dacht dat de boel te heet geworden was, dus 15 minuten gewacht, en daarna ging de motor weer. Ik zat alleen later te denken: het temperatuurlampje ging niet aan, en zo heet dat de boel afslaat kan het toch niet worden? Er zit koelvloeistof in, de ventilator draaide, de waterpomp is laatst gereviseerd... kan het niet zo zijn dat er troep uit de carb los is gekomen door de nieuwe benzine, en dat de motor daar moeite mee had? En is het lastig om de carbs na te kijken?
 
daar heb je och ook kant en klare oplossingen voor of niet ?
makkelijkste manier van de SAS uit te schakelen is de slang tussen punt (1) en (2) dicht te maken met bv een knikker.
Maar je zou ook het hele systeem er af kunnen gooien door een plaatje te monteren op punt (4) en punt (1) af te doppen en op de electrische aansluiting van punt 2 een 1K weerstand te monteren om de ECu voor de gek te houden dat de klep er nog steeds zit.
[afbeelding]
 
Bah, vrouw aangereden vandaag.
Toerist doet een U turn zonder aangeven terwijl ze hem inhaalt.
Mijn meissie heeft een flink geschaafde knie met wat snijwondjes, komt er goed vanaf dus.
Motor is wel de sjaak, hij was in topconditie omdat mijn vrouw er erg trots en zuinig mee is, maar nu is tank, akra, stepjes, spatbord, spiegel stuur en klein grut allemaal beschadigd :(
gelukkig wel een schuldbekentenis waar getuige en politie bij was, dus hopelijk snelle afhandeling.
Zal denk ik net niet total loss zijn..
 
Bah, vrouw aangereden vandaag.
Toerist doet een U turn zonder aangeven terwijl ze hem inhaalt.
Mijn meissie heeft een flink geschaafde knie met wat snijwondjes, komt er goed vanaf dus.
Motor is wel de sjaak, hij was in topconditie omdat mijn vrouw er erg trots en zuinig mee is, maar nu is tank, akra, stepjes, spatbord, spiegel stuur en klein grut allemaal beschadigd :(
gelukkig wel een schuldbekentenis waar getuige en politie bij was, dus hopelijk snelle afhandeling.
Zal denk ik net niet total loss zijn..

Bah wat een rotnieuws. Fiets is wel weer op te knappen. Goed zorgen dat je vrouw de knie goed laat nakijken.
 
Bah, vrouw aangereden vandaag.
Toerist doet een U turn zonder aangeven terwijl ze hem inhaalt.
Mijn meissie heeft een flink geschaafde knie met wat snijwondjes, komt er goed vanaf dus.
Motor is wel de sjaak, hij was in topconditie omdat mijn vrouw er erg trots en zuinig mee is, maar nu is tank, akra, stepjes, spatbord, spiegel stuur en klein grut allemaal beschadigd :(
gelukkig wel een schuldbekentenis waar getuige en politie bij was, dus hopelijk snelle afhandeling.
Zal denk ik net niet total loss zijn..

Wees blij dat je vrouw (hopelijk) niet teveel schade heeft opgelopen, de rest is vervangbaar. Beterschap!
 
Balen |( |( maar hopelijk is de vrouw oke de rest doet de verzekering wel
Bah, vrouw aangereden vandaag.
Toerist doet een U turn zonder aangeven terwijl ze hem inhaalt.
Mijn meissie heeft een flink geschaafde knie met wat snijwondjes, komt er goed vanaf dus.
Motor is wel de sjaak, hij was in topconditie omdat mijn vrouw er erg trots en zuinig mee is, maar nu is tank, akra, stepjes, spatbord, spiegel stuur en klein grut allemaal beschadigd :(
gelukkig wel een schuldbekentenis waar getuige en politie bij was, dus hopelijk snelle afhandeling.
Zal denk ik net niet total loss zijn..
 
thnx eens kijken welke van de 2 ik pak en of ze niet in de buurt te krijgen zijn.

Of heeft er iemand er nog 2 liggen ???

dit is iets korter bij: http://www.zenoverland.com/ktm-990-adventure/cpr_fabrications_ktm_sas_block_plates.html
maar als je een stuk RVS of alu plaat hebt liggen kun je ook die bestaande plaatjes met slang aansluiting overtrekken en uit zagen. maar ja ziet er iets minder minder poser uit :P
(ik heb gewone blank alu plaatjes een keer overgenomen hier op het forum)
 
dit is iets korter bij: http://www.zenoverland.com/ktm-990-adventure/cpr_fabrications_ktm_sas_block_plates.html
maar als je een stuk RVS of alu plaat hebt liggen kun je ook die bestaande plaatjes met slang aansluiting overtrekken en uit zagen. maar ja ziet er iets minder minder poser uit :P
(ik heb gewone blank alu plaatjes een keer overgenomen hier op het forum)

Op de site van Zen Overland heb je ook een complete SAS removal kit (kit 4) voor het verwijderen van de SAS. Heeft iemand hier ervaring mee? Zit alles erbij en is het eenvoudig zelf te doen?

Greetz Richard
 
Laatst bewerkt:
heeft de Smt ook zo,n canister? want ik zat te kijken naar dat filmpje en daar hadden ze het over de canister te verwijderen.
dit is iets korter bij: http://www.zenoverland.com/ktm-990-adventure/cpr_fabrications_ktm_sas_block_plates.html
maar als je een stuk RVS of alu plaat hebt liggen kun je ook die bestaande plaatjes met slang aansluiting overtrekken en uit zagen. maar ja ziet er iets minder minder poser uit :P
(ik heb gewone blank alu plaatjes een keer overgenomen hier op het forum)
 
heeft de Smt ook zo,n canister? want ik zat te kijken naar dat filmpje en daar hadden ze het over de canister te verwijderen.

Dat hebben alleen de amerikaanse modellen, bij de europese zit die er niet in en is hij uitgeschakeld in de ecu mapping.

De sas klep kun je wel via tuneecu uitschakelen dus een weerstand is niet perse nodig voor de 990 modellen. Maar wil je van de knallen af dan moet je echt de complete sas verwijderen
 
Laatst bewerkt:
Dat hebben alleen de amerikaanse modellen, bij de europese zit die er niet in en is hij uitgeschakeld in de ecu mapping.

De sas klep kun je wel via tuneecu uitschakelen dus een weerstand is niet perse nodig voor de 990 modellen. Maar wil je van de knallen af dan moet je echt de complete sas verwijderen

Waarom zou je van die knallen af willen? :?
 
Dat hebben alleen de amerikaanse modellen, bij de europese zit die er niet in en is hij uitgeschakeld in de ecu mapping.

De sas klep kun je wel via tuneecu uitschakelen dus een weerstand is niet perse nodig voor de 990 modellen. Maar wil je van de knallen af dan moet je echt de complete sas verwijderen
In dit geval gaat het om een 950. Is die weerstand dan wel nodig?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan