KTM LC8, de motor voor echte mannen, deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Poeh gisteren staande gehouden door de marechaussee omdat ik een stoppie deed. Heb ik de mazzel dat hij zelf een 990 sm rijdt, en ik mocht weer door na een reprimande :)
De 450 is veel te uitnodigend voor artikel 5!
 
Poeh gisteren staande gehouden door de marechaussee omdat ik een stoppie deed. Heb ik de mazzel dat hij zelf een 990 sm rijdt, en ik mocht weer door na een reprimande :)
De 450 is veel te uitnodigend voor artikel 5!
Hij hield je natuurlijk aan omdat 'ie zelf ook een KTM rijdt :)
 
Zijn hier mensen die boven de 50K zitten met het 990 ?
Ben aan het uitkijken naar een motor die ook praktisch kan ingezet worden en de smt (incl koffers lijkt wel een perfecte woon werk fiets met enorme speel capaciteiten)
Momenteel heb ik een Aprilia rsv mille met +60K maar daarvan zijn de laatst 43K door mij bijgezet. 2dehands eentje kopen met z'n km stand ben 'k wat bang voor
 
Zijn hier mensen die boven de 50K zitten met het 990 ?
Ben aan het uitkijken naar een motor die ook praktisch kan ingezet worden en de smt (incl koffers lijkt wel een perfecte woon werk fiets met enorme speel capaciteiten)
Momenteel heb ik een Aprilia rsv mille met +60K maar daarvan zijn de laatst 43K door mij bijgezet. 2dehands eentje kopen met z'n km stand ben 'k wat bang voor

Je wilt een 2de hands RSV kopen. Voorheen reed ik een xt660x, waarbij het eenvoudig was 75k+ te halen. Zolang jij je motor goed onthoud is het goed te doen, kijk alleen of de onderhoudshistory erbij zit.

Daarnaast de KTM SMT is een geweldige machine, ik zou zeggen voordat je de overweging maakt, ga in eerste instantie op een SMT rijden!

Succes met je keuze!
 
Je wilt een 2de hands RSV kopen. Voorheen reed ik een xt660x, waarbij het eenvoudig was 75k+ te halen. Zolang jij je motor goed onthoud is het goed te doen, kijk alleen of de onderhoudshistory erbij zit.

Daarnaast de KTM SMT is een geweldige machine, ik zou zeggen voordat je de overweging maakt, ga in eerste instantie op een SMT rijden!

Succes met je keuze!


Nee nee, ik heb een RSV met +60K km
En ben aan het kijken naar een smt met net geen 50K km ter vervanging.


Die xt660x lijkt me eerder een optie voor erbij als ik de RVS niet weg zou doen. (blijft mijn eerste motor :$ )
 
Nee nee, ik heb een RSV met +60K km
En ben aan het kijken naar een smt met net geen 50K km ter vervanging.


Die xt660x lijkt me eerder een optie voor erbij als ik de RVS niet weg zou doen. (blijft mijn eerste motor :$ )

Blokken gaan makkelijk mee. Zoek even op internet wanneer er geresiveerd moet worden, KM-stand maakte ik me vroeger altijd druk om, nergens voor nodig die blokken kunnen aardig wat hebben, mits er goed aan onderhoud is gedaan.
 
Zijn hier mensen die boven de 50K zitten met het 990 ?
Ben aan het uitkijken naar een motor die ook praktisch kan ingezet worden en de smt (incl koffers lijkt wel een perfecte woon werk fiets met enorme speel capaciteiten)
Momenteel heb ik een Aprilia rsv mille met +60K maar daarvan zijn de laatst 43K door mij bijgezet. 2dehands eentje kopen met z'n km stand ben 'k wat bang voor

Rij sinds eind 2009 een SMT.
Na afgelopen weekend Umbrail / Stelvio / Jaufenpass te hebben gereden,
net over de 50.000 km-stand gegaan.
De LC8 blokken zijn redelijk bulletproof.

Heeft wel keurig en volledig alle beurten gehad moet ik erbij zeggen....

Foto-6EOFTNEO-G.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zit nu ook op 50K+ en verwacht er met grmak het dubbele mee te rijden,nooit geen gekke dingen gehad,alle onderhoud optijd gedaan,1e x een uitlaatklep stellen was pas bij 50.000,rest viel binnen de tolleranties.
 
Laatst bewerkt:
Hey Gassie, niks meer over die inbraak vernomen? Kenteken en zo?

Grt, Tok
 
Gisteren gaan kijken naar de motor, maar was al een optie op genomen, maandag zou duidelijk zijn of de financiering rond komt of niet. Indien niet zouden ze mij verwittigen.
Wel een knappe motor :Y
 
Da's toevallig. Ik reed ook in die regio afgelopen weekend.
Zat in hotel Enzian in Landeck Oostenrijk.

[afbeelding]

Hoi Harry !!

Klein wereldje.
Landeck was inderdaad vlakbij. Wij zaten met een mannetje of 14 in wat 3-4 persoons studio's in het Europa Hotel in Fliess (vlakbij Prutz).
Vrijdag en zondag in prachtig weer paar hele mooie routes gereden, zaterdag veel regen en zelfs sneeuw (bovenop de Silvretta) gehad.

Jaufenpass vond ik het mooiste sturen.

Amper een KTM gezien op een zwarte 950 Adventure en twee 690's van paar Polen na.
 
Ben zelf ook net terug van een trip met de SMT;
Duitsland (Eifel) - Oostenrijk (Grossglockner) - Slovenie - Croatie - Italie (Stelvio) en weer terug. 4300km. Was mooi :Y

sdbgKDN.jpg


PnBalVf.jpg


0DPBvhH.jpg


0a8QTsx.jpg


asC4Kbm.jpg


DvJA1Dr.jpg
 
De SMT heeft zich wederom als de ideale motor bewezen, 150+ op de autobahn gaat minstens zo makkelijk als de berg passen knallen.

Ik merk wel dat er wat olie nevel uit mn lucht filter lijkt te komen (ik heb een open ITG filter), is dit normaal? Toen ik terug kwam was zat mn achterste cilinder redelijk onder. Verbruik was ongeveer 1.5l over 5000km.
 
De SMT heeft zich wederom als de ideale motor bewezen, 150+ op de autobahn gaat minstens zo makkelijk als de berg passen knallen.

Ik merk wel dat er wat olie nevel uit mn lucht filter lijkt te komen (ik heb een open ITG filter), is dit normaal? Toen ik terug kwam was zat mn achterste cilinder redelijk onder. Verbruik was ongeveer 1.5l over 5000km.

zit de carter ontluchting aangesloten op de filter of extern zoals bijvoorbeeld bij mij?
full


als jou carter aansluiting aangesloten op de filter dan kan het 2 oorzaken zijn of deze is met onderhoud geimpregneerd met te veel olie (wat met rij wind dus ergens neerslaat).
Of de balans as kering is defect.

is makkelijk zelf te vervangen:
Vonkenboer in "KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer..."
 
Laatst bewerkt:
Hoi Harry !!

Klein wereldje.
Landeck was inderdaad vlakbij. Wij zaten met een mannetje of 14 in wat 3-4 persoons studio's in het Europa Hotel in Fliess (vlakbij Prutz).
Vrijdag en zondag in prachtig weer paar hele mooie routes gereden, zaterdag veel regen en zelfs sneeuw (bovenop de Silvretta) gehad.

Jaufenpass vond ik het mooiste sturen.

Amper een KTM gezien op een zwarte 950 Adventure en twee 690's van paar Polen na.

Ik had 4 dagen prachtig weer gelukkig. Ook de Silvretta gedaan. Dat panoramahotel op de Silvretta hadden we helaas niet gezien / gemist.

Jaufenpas had ik al paar keer eerder gereden, helaas deze keer geen tijd voor gehad.

Wel de Hahntenjoch richting Namlos. Prachtige route.

Ook niet veel KTM's gezien. Wel veel jeugd op SM-brommertjes met crosshelm.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan