KTM LC8, de motor voor echte mannen, deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
volgens mij zijn dit onderdelen waar de uitlaatdempers mee zijn vastgemaakt aan het frame achteraan.
Foto-6SWTKUXQ.jpg


Weet iemand hier wat dit is?

[afbeelding]

[afbeelding]
 
deze week een 1050 gekocht
heb er meer mee dan de 1190, te veul pk;s
wie had of heeft dit ook gedaan?
rijd stukken leuker op smallere bandjes
 
Heren, ik zal me maar eens voorstellen hier. Lees al regelmatig een beetje mee en ben ook erg dankbaar voor de links in de openingspost.

Ik ben Arjan 30 jaar afkomstig uit leerdam.
Heb sinds eind Juli een KTM 950 SM van 2006 en had hiervoor een Kawasaki z1000 van 2003.
Totaal andere koek dus, ben echt blij met hoe de ktm stuurt en rijd.
Moet nog wel een beetje wennen aan het rijden met een 2 cilinder en ''geluidjes'' van de ktm.

Afgelopen week naar de Eifel geweest en aansluitend in frankrijk/italie De Maira Stura, ligurische grenskammstrasse en Col de Tenda gereden. Een mooi avontuur geweest!

411643801.jpg

411643800.jpg
 
Heren, ik zal me maar eens voorstellen hier. Lees al regelmatig een beetje mee en ben ook erg dankbaar voor de links in de openingspost.

Ik ben Arjan 30 jaar afkomstig uit leerdam.
Heb sinds eind Juli een KTM 950 SM van 2006 en had hiervoor een Kawasaki z1000 van 2003.
Totaal andere koek dus, ben echt blij met hoe de ktm stuurt en rijd.
Moet nog wel een beetje wennen aan het rijden met een 2 cilinder en ''geluidjes'' van de ktm.

Afgelopen week naar de Eifel geweest en aansluitend in frankrijk/italie De Maira Stura, ligurische grenskammstrasse en Col de Tenda gereden. Een mooi avontuur geweest!

[afbeelding]
[afbeelding]

Welkom Arjan!

Hoe rijd dat nou die tck80 van Conti voor en achter ? Slijten ze snel ?
 
Welkom Arjan!

Hoe rijd dat nou die tck80 van Conti voor en achter ? Slijten ze snel ?

Was wel even anders, in eerste instantie merk je dat ie zwaarder stuurt, meer afrolgeluid en vibraties hebt. Ik heb grofweg 80% vd kilometers afgelegd op asfalt.
Slijtage is al wel te zien na ca 750km. Moet ik even bij zeggen dat we niet even netjes hebben gereden altijd :X :X
 
Van het weekend proefrit gemaakt op een BMW R1200R en ik moet zeggen niks mis mee.
Stuurt lekker, blok is heel soepel en quickshifter/blipper is gewoon geweldig. Had verder allerlei extra's elektrisch instelbare demping/dynamic blabla.........Waarom een BMW tsja ik wordt er niet jonger op maar de meeste motoren die ik de laatste jaren koop nodigen eigenlijk alleen maar uit om mee te knallen en met zo'n BMW kan je natuurlijk ook lekker rustig toeren.
Dus BMW ipv van SMT.... :N ik krijg er geen strak plassertje van, gisteren lekker met de SMT gereden en die mag dan niet perfect zijn het rijden ermee blijft heerlijk en als vervanging is er momenteel maar 1 die ik echt gaaf vind.
Maar KTM ga als de sodemieter quick shifters ontwikkelen want dat hoort gewoon op een moderne fiets en alle andere Europeanen (BMW, Triumph MV) hebben het al.
 
Van het weekend proefrit gemaakt op een BMW R1200R en ik moet zeggen niks mis mee.
Stuurt lekker, blok is heel soepel en quickshifter/blipper is gewoon geweldig. Had verder allerlei extra's elektrisch instelbare demping/dynamic blabla.........Waarom een BMW tsja ik wordt er niet jonger op maar de meeste motoren die ik de laatste jaren koop nodigen eigenlijk alleen maar uit om mee te knallen en met zo'n BMW kan je natuurlijk ook lekker rustig toeren.
Dus BMW ipv van SMT.... :N ik krijg er geen strak plassertje van, gisteren lekker met de SMT gereden en die mag dan niet perfect zijn het rijden ermee blijft heerlijk en als vervanging is er momenteel maar 1 die ik echt gaaf vind.
Maar KTM ga als de sodemieter quick shifters ontwikkelen want dat hoort gewoon op een moderne fiets en alle andere Europeanen (BMW, Triumph MV) hebben het al.

een quick shifter kun je gewoon aftermarket kopen hoor als je er een wil.
 
Van het weekend proefrit gemaakt op een BMW R1200R en ik moet zeggen niks mis mee.
Stuurt lekker, blok is heel soepel en quickshifter/blipper is gewoon geweldig. Had verder allerlei extra's elektrisch instelbare demping/dynamic blabla.........Waarom een BMW tsja ik wordt er niet jonger op maar de meeste motoren die ik de laatste jaren koop nodigen eigenlijk alleen maar uit om mee te knallen en met zo'n BMW kan je natuurlijk ook lekker rustig toeren.
Dus BMW ipv van SMT.... :N ik krijg er geen strak plassertje van, gisteren lekker met de SMT gereden en die mag dan niet perfect zijn het rijden ermee blijft heerlijk en als vervanging is er momenteel maar 1 die ik echt gaaf vind.
Maar KTM ga als de sodemieter quick shifters ontwikkelen want dat hoort gewoon op een moderne fiets en alle andere Europeanen (BMW, Triumph MV) hebben het al.

En welke zou dat moeten zijn....:)
 
een quick shifter kun je gewoon aftermarket kopen hoor als je er een wil.

tuurlijk ga dan maar een quickshifter kopen voor een 1290SDR....en effe vragen of je nog garantie hebt :N
ik wil zo'n ding af fabriek, als de rest het kan.....
 
Laatst bewerkt:
Zie powerparts van de rc8 ktm verkoopt hem gewoon enaangzien het blok bijna indentiek is zal deze ook wel passen

Ja want gelukkig is de elektronica volledig identiek :X en daarom hadden die jongens in de Superduke battle vorig jaar ook helemaal geen problemen met quickshifters :N
 
Ja want gelukkig is de elektronica volledig identiek :X en daarom hadden die jongens in de Superduke battle vorig jaar ook helemaal geen problemen met quickshifters :N

En ze hadden zeker ook allemaal hetzelfde merk QS en settings....? (Wat ik dus betwijfel).
Het blok is er gevoelig voor als je de verkeerde dingen doet zoals alleen de ontsteking onderbreken terwijl je zowel de brandstof&ontstekking moet onderbreken. Omdat anders je klepstel plaatjes er uit kunnen "trillen".

De superduke heeft een assesoire plug voor dat ding, zit er niet voor niets op.
superduke forum • View topic - Look what I found
 
Laatst bewerkt:
Je bent sales manager bij KTM powerparts, je hebt een qs voor zo'n beetje de slechst verkochte supersport.....en dan heb je ineens een van best verkochte hypernakeds, ervaring (heel veel verkochte volle Akra's voor dikke 2 ruggen) leert dat die lieden wel wat zakcenten over hebben. Die qs past zeker weten :+ dan ga je dat natuurlijk niet in pp catalogus vermelden, je wil ze immers helemaal niet verkopen. :Z
 
Waarom zou je een quickshifter willen vraag ik mijzelf af ...? Gaat t niet snel genoeg zo ,benefits?
 
Laatst bewerkt:
Wat doet het uberhaupt? Hoef je niet meer te koppelen ofzo?

Vandaag voor het eerst in een dag of 10 weer op de 990 gezeten, wat een TOPMACHINE is dat toch :)
die 450 is heerlijk in de stad en leuk voor wheelies (wat ik op de 990 niet echt durf) maar die 990 is echt something else.
Zo zwaar en agressief en toch zo wendbaar. Maar dat weet iedereen hier al :)
 
Iemand tips om de kettinggeleider te reinigen? Die hangt bij mij echt vol vuil en vet :/

Eens in de zoveel tijd even eraf halen en met wd40 schoonmaken. Kun je gelijk checken hoeveel "vlees" er nog op zit. Want die wil je echt wel op tijd vervangen ;-)

Denk er wel aan om bij het vastzetten de boutjes ff met een druppel blauwe loctite aan te stippen ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan