XV1000-RR

Net zoals wij bezig zijn om te leren hoe we een fiets van de grond af opbouwen, probeer ik gaandeweg ook onder de knie te krijgen hoe we dit beter kunnen vast leggen.

Het is een beetje trial & error met de filmpjes, maar de reacties zijn positief bemoedigend en ik krijg zelfs de indruk dat een aantal mensen er zelfs op zitten te wachten :-)

Film zegt uiteraard meer dan woorden... tussen die 2 uiteindes van het spectrum hebben we ook nog fotos...

Hier een korte impressie van Aflevering 4:

full

full

full

full

full

full
 
erg gaaf zo over de cilinder heen, ben benieuwd of je er mee weg komt met inveren en sturen
succes!
 
snap het nog niet helemaal, maar als ik het goed begrijp komt het stuur zonder demping (omdat de demping op andere plek zit en er gewoon vaste poten door het t-stuk gaan naar de 'kroonplaat' waar het stuur weer op zit) in verbinding met het voorwiel? dus alle oneffenheden in de weg ga je voelen in je handen? of zit ik nu helemaal mis
 
snap het nog niet helemaal, maar als ik het goed begrijp komt het stuur zonder demping (omdat de demping op andere plek zit en er gewoon vaste poten door het t-stuk gaan naar de 'kroonplaat' waar het stuur weer op zit) in verbinding met het voorwiel? dus alle oneffenheden in de weg ga je voelen in je handen? of zit ik nu helemaal mis

Op de foto staat alleen nog de onderarm. Er komt ook een boven arm, die ook veert.
Het systeem STL, waar patrick aan refereert, houdt in dat de boven-arm zowel veert als stuurt.
En het stuur stuurt wel, maar vert niet mee.

Kijk ff naar pagina 1 van dit topic, dara staat een foto van de Suzuki, eerste proto fiets met dit systeem. hier: On Stargaze | Stargaze - Extraordinary Incarnations , een beetje halverwege de pagina onder het kopje On the Suzuki STL leg ik uit hoe het werkt.
 
Mooi weer ! Vraag me af waar bij jullie meer tijd in gaat zitten: het bouwen of het filmen ? :P
 
Laatst bewerkt:
Het filmen op zich duurt niet zo lang ;-)

We komen doorgaans 1 keer per week bij elkaar op de woensdag ihkv de knutsel activiteiten aan de motoren.

Daarvan wordt ongeveer een uur gefilmd, dit aangezien we meestal maar wat doen (geen script of zo :p)

Het meeste tijd gaat m zitten in het reduceren van het bron materiaal tot het uiteindelijke filmpje van een paar minuten.
 
OK, de eerste pijpen van staal zijn ook maar om een beetje de vorm te vinden, niet om straks op naar huis te rijden :)
Nu ben ik verder gegaan met pvc pijp en plakband, 2 heerlijke materialen.

Zo zie je mooi waar ongeveer het balhoofd komt.
full
 
Helaas is er zo geen ruimte meer voor de standaard carbs op de standaard plek. Vlotterbakken passen niet omdat daar nu een as zit. 3 opties zien we nu voor mogelijk:
1 Single carb conversie met een zelfgemaakt spruitstuk en een (misschien eentje van de twee die we nu hebben) carb aan de zijkant.
2 Allebei een bochtje geven en de twee carbs aan beide zijden laten hangen.
3 EFI, is een project op zich.

eventueel later nog aan te vullen met een vorm van drukvulling.

Ik was blij met de standaard carbs omdat het dan in ieder geval werkt, nu neig ik naar optie 2 omdat dat het makkelijkst lijkt. Mochten we ooit een supercharger willen dan is het vroeg genoeg om naar EFI te gaan.

Iemand een ideetje?
 
Stonden de wielen al op de juiste wielbasis? Ik vraag het omdat het op de foto's lijkt of hij nu een paar cm langer wordt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan