XV1000-RR

Toeval is wel leuk, als het je helpt :)

Vanwege de voor-onder arm, die om de voorste cilinder heen gaat, en omdat die cilinder niet in het midden staat, komt de fusee kogel 15mm rechts van de carterdeling van het blok uit. Houden we de wielen wel in lijn, dan moet de achterbrug dus ook 15mm opschuiven naar rechts.

Wonder boven wonder komt dan precies de kettinglijn goed uit!

Conclusie: blok komt 15mm naar links in het frame te hangen. Dan hebben we wel de zijwaartse massa balans een beetje verstoord, daarom krijgen zware delen nog een plekje aan de rechterkant om dat een beetje te compenseren.
 
Praktijk en theorie komen weer bij elkaar. Alles wat we nu hebben staan in de praktijk heb ik nog eens terug gemeten en opnieuw het theoretisch model opgebouwd.
Puzzelen, puzzelen en nog eens puzzelen.

In het plaatje is duidelijk te zien dat deze geometrie zorgt voor een constante balhoofdshoek, ongeacht de mate van invering voor. Ook de naloop blijft nagenoeg constant.
Dat is precies waarom ik deze hele ophanging wil bouwen.
Ik denk dat dat beter stuurt dan een fiets met telescoop vork die kampt met sterk afnemende naloop bij inveren.

Links is de anti-dive werking te zien, (grafische methode van tony foale)die neemt wat toe bij inveren, dat lijkt mij goed.
De soes van pag.1 heeft weinig antidive, dat mag wel wat meer.
Verder heb ik weinig referentie dus ik zal op mijn eigen inzicht moeten afgaan.

Nu wel weer even genoeg achter de compjoeter.
Woensdag weer verder bouwen!


full
 
@gixxeron: Plaatje is niet zo duidelijk inderdaad, bij mij hebben die lijntjes ook nog kleuren om ze een beetje te ontwarren.
Moraal van het verhaal heb ik hierboven opgeschreven,da's best wel duidelijk denk ik.

@Nop: Ppatrick is ff op vakantie, ik verwacht nog wel een filmpje, alleen de releasedate is nog met mist omzoomd...

Enne, of het allemaal klopt? op papier wel ja, en anders passen we het wel aan :)

cheers,
 
Lekker bezig geweest weer gisteren!
Vooral bij de achterbrug. Mike heeft de achterste uitlaatbocht ingekort waardoor meer ruimte voor de bovenste steun van de veer ontstaat. Onderste steun van het linksysteem is vastgezet en weer een paar bussen gedraaid.
Da's allemaal goed werk, maar nog geen fotomomentje,..

Nog belangrijker, het koffiezetapparaat is gerepareerd!
 
Je zal zo'n joker hebben die godganse tijd binnen met z'n drone speelt.
Nog verbazingwekkend dat die niet na 1:00 al in de draaibank (of bankschroef) terecht kwam!
 
Ik vond dat beiteltje uit de draaibank halen met draaiende kop ook een soort van drone-actie. (vca vergeten?)
 
@Revelation, wat een waanzinnig cool XKCD? avatar <hashtag : jaloers>

Filmpies worden uiteraard in elkaar ge-edit, dus het is niet altijd zo dat we tegelijk aan het lassen, draaien, slijpen en vliegen tegelijk bezig zijn...

Soms eten we ook nog eens beschuit en vandaar de titel voor deze week :-)

Hier is Aflevering 9:

https://www.youtube.com/watch?v=JbddGyBDgAM
 
Idd muziek keuze is t niet echt haha.

Aflevering 8.. 2848392man om de drasibank heen.. Haha heb al n hekel als er 1 ie,and mee staat te gluren als ik aan t draaien of frezen ben, staan altijd id weg.
Ook zou ik persoonlijk wat minder die drone in beeld laten komen.


Verder blijf ik t gewoon lekker volgen, ben zeeeer benieuwd naar t eind resultaat.
 
Die drone speelt inderdaad bijna de hoofdrol. Ik zeg, hang er een camera onder en plak die beelden ook in het filmpje. Meer motor, minder drone. Maar nog steeds leuk om naar te kijken
 
We zijn met een lekker gevarieerd groep(je) en iedereen draagt een eigen muziek keuze aan...

Mompelt iets van "over smaak valt niet te twisten"

Datgene wij wekelijks op de woensdag met elkaar meemaken vind ik gaaf om te delen en blijf dat ook met veel plezier doen! Ik hoop dat jullie dat ook zo ervaren.

Feedback wordt zeer op prijs gesteld, zo ook over de drone beelden, idee daarbij is om de drone te gebruiken om beelden te maken die we niet eenvoudig op een ander manier kunnen verkrijgen. Daar hoort wat test werk bij... dat neem ik ook op.

En tja, uiteindelijk gaat het om het resultaat (van wat we bouwen) en vooral dat we op de weg daar naartoe veel lol hebben.
 
Vind het zeker elke x weer leuk om te zien, eens wat anders als alleen maar foto's.

Idd nieuwe dingen moeten getest worden, ben ik t mee eens.


Succes met de bouw verder.
 
Lekker muziekje ! Zal me eens wat in Kyuss gaan verdiepen, klinkt veelbelovend. En die drone is wel grappig.... *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan