Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Tering Leon, wat een heftige situatie. Veel sterkte tijdens dit intense herstel. Hopelijk kom je er weer zo goed mogelijk bovenop.
Dan valt mijn revalidatie van m'n reconstrueerde kruisband in m'n knie weer in het niet... :/

Ik app je wel voor een paar onderdelen! :t
 
Tering Leon, wat een heftige situatie. Veel sterkte tijdens dit intense herstel. Hopelijk kom je er weer zo goed mogelijk bovenop.
Dan valt mijn revalidatie van m'n reconstrueerde kruisband in m'n knie weer in het niet... :/

Ik app je wel voor een paar onderdelen! :t

Bedankt voor je medeleven. Zo hebben we allemaal wel wat. Tijdens mijn revalidatie kwam ik anderen tegen waarbij dat van mij weer niks voorstelt ;)

Trouwens mobiel tel.nr. is 189 65 670 .
(voor het geval mensen mij een berichtje willen sturen oid i.v.m. onderdelen)
bellen kan momenteel beter nog even niet
 
Bedankt voor je medeleven. Zo hebben we allemaal wel wat. Tijdens mijn revalidatie kwam ik anderen tegen waarbij dat van mij weer niks voorstelt ;)

Trouwens mobiel tel.nr. is 189 65 670 .
(voor het geval mensen mij een berichtje willen sturen oid i.v.m. onderdelen)
bellen kan momenteel beter nog even niet

Mooie instelling :t mijn chirurg had het er over dat ik nooit meer kon motorrijden :/
Maar gewoon het beste eruit halen, en positief blijven, er zijn altijd mensen die er slechter aan toe zijn.
 
Mooie instelling :t mijn chirurg had het er over dat ik nooit meer kon motorrijden :/
Maar gewoon het beste eruit halen, en positief blijven, er zijn altijd mensen die er slechter aan toe zijn.

Bedankt voor je inzicht.
Allereerst de beste wensen voor 2018

Je kan wel 100 keer uitleggen wat er met je aan de hand is, maar mensen weten pas echt iets als ze er zelf mee te maken hebben (gehad) .
Dat heb ik de afgelopen maanden wel geleerd.
Blij voor je dat je de chirurg het tegendeel hebt kunnen bewijzen :+
 
Momenteel heb ik nog wat onderdelen voor mk1/mk2 types liggen waar ik vanaf wil. O.a. een motorblok en een incomplete mk1. Mocht je iets zoeken laat het me maar weten.Wellicht dat ik je kan helpen.
Wat een toestand... beterschap.

Rem- en koppelingshendel?
Voetsteunen, links en rechts, compleet met schakel en rempedaal? Mk1.

Of stuur even een mail: celica add dds.nl
 
Lekker knutselweer weer :)

toch maar eens vaker de PVs schoonmaken...en afstellen.

Nieuw borgclipje is in bestelling alsmede een nieuw veertje.

Iemand nog commentaar? :?

ZEZM0tdNfh4eWDqrC_LDdHexXokMBsS5Y7a09JNUMybQJIfLkQOQ4YpxBJGhyC5MkZ3fPhe4V2jqPOQ2Vu43XjT5TDRv5SKdHhvfJyKxRzCVKGzF-X3fdptdl0hb5h4deQA8lwjwEcVtZkdM1DGIC-LyA1WjjtjyhPOAekJSYF2q8TsmP8ScI7c8zhIIt6T9Z65mU2HvYK_TliZ7yGymbm06EE8CA2BfRLY7POrd62lvc2ZiHrWjiL50NO2P8uCwNOdkA9G3WjU8CMlUoHPA-_rZRqnKS6DXXsG6MPc_jAIRBVxM7u0E94-gt2UENkIR-mWtSC8LxBTBn51y7xpoMkI_SNlcGNL5a6CPSiOKMXB_mcPk78DUWA9dNp5jwNEsJsZW7HBpFhl5vUOVjJcuyk5yK0uKar3MM8omDa0-L8cIi1UJAJXdCIHy8zLMa-YlLpbhyGia0Mhsit48ofqFGT6tRCWDSGaiZZD8s56BIYFfm9crnXPCZt6NFg2gBpfEbiLhi6u9l_hW6kbOrdBKhiQ1gwa1fq3lTKimPTNlqY_Yiw-CpSGmKes5Iy2Y13FLBABUkRLS0BvizL89TMBPl28zcNm5KLh16_cfQPI=w1503-h2003-no


xhlH1m7kwEiU5Ot3ET8dJwEyodKVUjpMwl8uPNBB0S4lZ8-5OPSGgK0AVqh9fVvCXAcOg85CPfKRadX8-iYsXgeWeqiYrQbPgeY0TeDn8cVXsH1OUp0HqZjuvN_BHnf9bUoTdEp3WpiUebxlibB0V6lxE-0DhViHK0-WxfQ8PBvT6113Rtiev_ARoswvHD7xCkOzrm3bgkBfQdBV_lTe1Ji2Pwbbbwo9HAFGSJyRafCiljuKIF2K96rTc8akbFKz6EbQZxUMmBGz8wEX2bnkSCZ_-oltlrN89-oa6AYBtkOPUyjZwkzaz4C2L6XWJzfpRoN1mupByuwNWBUqP8Wf5-uZlznmgtbb_BfLnQke8Sv1-6EYi40gaUlj-ji7QLTYlnFRIVmCqysAC4fofMvKRJQwhdJGDHiQ81l6AGOQ1vLZ3y3tAZZnSyT_FVUIl7V5tepdQ1jqtqYFmhcy9I9NHGhgTC0ChcZkWBeArvAAKgM6eK1OHdY-G7ACsgXADdDk78-ohMNbmYHlXXbsdCW2xQO-YTKwfFi7AeMX1sYSogNHD_oohzc9Y6kGOzrehDqhbZLxFfSw5BLOLd-U5Zhvqz-2rkvnRBKRJ32U6dM=w2670-h2003-no


IuG5GJ8E8m7qqhu2aev-GhYvE7eNbv3TZEHt_F4ufvET7EqZqPV5OK4YGTbDLxfQsyh-LBD5gom1S5uonPdtRhciqYlLM7lwy7oya0o2r8oMH8hogPoxlPCK5FeeS3oYORqrybguWAkMNlTou_o-lK7qh5MZ2hjzvrndgFklFYlIeTYDfYfw4b9y_uA8vWm9dE5UpRMAHVAx9uf4m0G8X7KM1qwp109bqP34zbfmKMsxGDG3qH6MvwL8Ufsx51s6_K3cu-AhoJGMsHxWtOqxXttK1ZjB5nU2vtdHqA_5zkGZ2Dbb-5FjFYs0zuC9O17Rryxe8YtgclVnrd6oyW_gvUz7fhBReXS-pPFYj0bu8JLNDLo9Ys6sc5PurRlwN7j3SK7V0nsxICYpC6faJBfTCxmO9nEF6OJ7XHeTX9Gf-E24soVx1F4-e4bYMPo5RO8ZChfQEji29qjdEFXVSi5ROavnQhiujJaM4Cayn60cfQ15f4JcMSt65fqs5RISewwhDDN-pRibhSxFF2OxjaeLJuQiai9dV3gxLcBLqczAyAAlcs6XP0vXoboYibBSjxLKKqSQUmh_RQehFE55O3NhIHNqS-PmwIbAPLDf-LOGRLpMLcDGRcLxQrcXfN_RF_EgScZ6mqmJXsfmV-eYPp7tv9RLF3CRR-v6=w2670-h2003-no


DAySDkEQ7JwMxZy1prLcSfbFtbZxqqIlYgZA_QmtePvWPPpSpOGJM_Tm0UXsaU68GnGqcmPa18lBL6F-iZ2c_d4TQAUgZUG1DX7VQslHM2mcaMjrr9j96bgI6gCSCJ71vU2snYfp95tx2E1sL9Y7W8exRhFM20SWM5S9a-n59_9v1TwLdhBp-8-6vlzRkgeg7N3GKTB4nq1QfXInUM1xk4LF_LAhFmFxgdH0_6ty2ikRwQQ5eoXldHR72nEhNAedekTzht_rP_crzj8kG_D5YMJNufgGdEhA727bfb1WO5wQK7QQKXwAV_E3tGXsH9bRKAujVFpoyY9xbt8fTblm0gyuxby_rFwprpISecodLcN7btDi9pOKD3gBYlLHWVg--2Zr0BGLEvSTC_js7jHqDvt611rWQjnRPQiKACkALSr1aTV12SO-elBiQo1jcq4a1_d_tr2497X7a03SgrY2JP5aw89bKABkQ7X1G7eQRuX-FDzGsi3Cnt41zPTX7GjVc0gyaDv4NPtpD_9sYMKgygxaN6zHEjlxnpmNQ1TTa6ClhPeNLustV1R-1f8WXsOYv0jRk80NyyBG-EjosSY7bh30s_wWgx0UVI2r-2jnxdk2SL8d3ft41Q16p_wcmsCavvhAmkbjNknNnbnkpigfYiI0fh89ipY2=w2670-h2003-no
 
Lekker knutselweer weer :)

toch maar eens vaker de PVs schoonmaken...en afstellen.

Nieuw borgclipje is in bestelling alsmede een nieuw veertje.

Iemand nog commentaar? :?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Looks familiar. Hier zat de Lucky ook onder de olie. De cilinderkop zag er prima uit. En bij het openmaken van de PV ruimte troffen we ongeveer hetzelfde aan als bij jou. Moet hier nog aangepakt worden dus.
 
Eerlijk gezegd lijkt het me niet zo'n probleem. Ik maak het schoon en monteer het zaakje weer. Wel vervang ik het asje waar de actuator schijf op zit met een nieuwe keerring. Hopelijk helpt dat ook met lekkende olie vettigheid.

Bijna vergeten maar ook monteer ik vented power valve covers.
 
Ik zou geen vented covers doen.

De meningen zijn hier nogal over verdeeld, dus doe vooral wat je slim lijkt. De olie die achterblijft in en tussen de PVs werkt ook smerend en vullend. Daardoor dus minder slijtage aan de PVs. Ik heb die ervaring ook. Na het monteren van vented covers had ik schonere PV's, maar de coating was behoorlijk afgeschuurd.
 
Interessant onderwerp. Met hulp van mijn chef werkplaats (Mario) :) zijn we ook zover dat we de powervalves hebben gedemonteerd en we zien ongeveer hetzelfde:

3taXEH7.jpg

nrskGbZ.jpg


Heb van Paul (RG Gamma) deze link al eens gekregen:

En toch vroegen wij ons ook af wat nu behalve schoonmaken het beste is om te doen of te vervangen?
 
Ik zou geen vented covers doen.

De meningen zijn hier nogal over verdeeld, dus doe vooral wat je slim lijkt. De olie die achterblijft in en tussen de PVs werkt ook smerend en vullend. Daardoor dus minder slijtage aan de PVs. Ik heb die ervaring ook. Na het monteren van vented covers had ik schonere PV's, maar de coating was behoorlijk afgeschuurd.

We hebben ook het idee om vented covers te doen.
Maar jouw mening als ervaringsdeskundige telt zwaar :t en zeker logisch dat de olie de boel lekker gesmeerd houd.
Als beginnend RGV sleutelaar denk ik dat de PV's zeer regelmatig geïnspecteerd moeten worden en schoonmaken indien nodig.
Vraag me trouwens wel af hoe lang het duurt voordat die kamers vol olie staan :?
 
Vented klinkt leuk,maar brengt meer problemen op. De tips die hierboven geadviseerd worden zijn er niet zomaar van gekomen. O-)
 
Bedankt voor de tips. De vented covers heb ik al binnen maar zal ze nu monteren met een kort stuk slang er aan en die vouw ik dubbel zodat ze wel dicht zijn. Dan kan ik makkelijker controleren hoe vol ze zitten door even het slangetje open te doen.

Nu nog even wachten op onderdelen. Het schroefje waarmee het hefboompje op de PV as wordt geborgd was dol gedraaid. Foto's volgen.
 
Hierbij de foto's
Grote fotos te zien in : RS250

Nieuw asje was wel nodig, zie de ingesleten groef in de onderste
jL2soKfwIzQ3.jpg


Rechter PV's
A68zXk3Xsmep.jpg

Gemonteerd
Vz2KBED4pLEb.jpg


Linker PV's
L7TdFYwLO9jy.jpg


Zie hier dicht de powervalves op de zuiger zitten. :o
qLe5SRPSlsFl.jpg


Filmpjes (bediening PV's met de hand)
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, weten jullie vast wel.

Is de airbox van een rgv 250 vj22 hetzelfde als de airbox van de rs250?

Waarom wil ik dit weten?

Bij mijn RGV is het originele luchtfilter vergaan. Nu aan het kijken voor een Pipercross element alleen stuit ik op het volgende. Bij bijv. thetuningworks geven ze aan een tweedelig fiter te hebben voor de VJ22 terwijl dit toch echt een 1 delig inlegfilter is.
Kom ik partnummer MPX119 tegen voor de RS250.... Lijkt mij toch echt hetzelfde als VJ22?
 
Inmiddels besloten nieuwe Powervalves te bestellen. De verbeterde Suzuki PV's zijn nergens meer verkrijgbaar. Ik begrijp net dat Erik (Potze) ze heeft als eigen fabrikaat. Zijn er hier mensen met ervaringen mbt de powervalves van Erik en van Tyga?
 
Laatst bewerkt:
Je moet even op de openingspagina kijken daar staat een heel rijtje powervalves, je hebt ook nog de 2 delige van Luca Biagini. Die schijnen ook erg goed en betrouwbaar te zijn,
 
Vraagje, weten jullie vast wel.

Is de airbox van een rgv 250 vj22 hetzelfde als de airbox van de rs250?

Waarom wil ik dit weten?

Bij mijn RGV is het originele luchtfilter vergaan. Nu aan het kijken voor een Pipercross element alleen stuit ik op het volgende. Bij bijv. thetuningworks geven ze aan een tweedelig fiter te hebben voor de VJ22 terwijl dit toch echt een 1 delig inlegfilter is.
Kom ik partnummer MPX119 tegen voor de RS250.... Lijkt mij toch echt hetzelfde als VJ22?

Suzuki filter is gewoon nog te bestellen, FILTER, fits RGV250 1989 (K) (E02 E04 E21 E24 E34) - order at CMSNL

Wees verder super voorzichtig met aftermarket filters,de motor is supergevoelig op zijn mengsel,te arm en het is gauw uit met de pret kan ik je uit ervaring vertellen. ;( ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan