Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Maar even opgeslagen:

NKG7SsW.jpg

DInHgKO.jpg


Kunnen we over een paar jaar terug kijken hoe redelijk of onredelijk deze prijs was :)
 
Vic weet de prijsjes wel,dat gaat hem niet lukken hier in Nederland,
misschien aan een Engelsman,die zijn nog gekker op 2 takten dan wij.
 
Ja dat het een plaatje is, zal iedereen het over eens zijn. Of de prijs op dit moment redelijk is.. ik vraag het me af. De Lucky op Mobile.de komt inderdaad in de buurt, maar voor de Lucky's wordt sowieso meer gevraagd en geboden. Je ziet over het algemeen dat de vraagprijzen echt omhoog schieten nu. En er is een verschil tussen vragen en krijgen. Maar als de algemene tendens omhoog gaat, dan worden ze automatisch meer waard. In 2012 had ook niemand zien aankomen dat de gemiddelde prijs nu, op E 5K. E zou komen. Toen betaalde je gemiddeld 3K. E voor een RGV250.
 
Ja men weet de prijsjes wel te vragen,als iedereen mee gaat doen en je mot er 1 hebben
dan heb je weinig keus,dan word het of geen RGV of dokken.
Ik heb in 1994 3200,- gulden betaald voor mijn RGV,dat was het eerste model met 4800km op de teller.Ik heb er in 5 maanden 16000 van gemaakt,en hem toen verkocht,ik heb 2 jaar later de nieuwe eigenaar nog gesproken toen was de stand 34000 met nog de originele zuigers en powervalves.
Maar was toen wel aan revisie toe volgens hem.
Van alle 2 takten die ik gehad heb mis ik er eigenlijk maar 1 en dat was het eerste model RD350LC ex racer van de toenmalig Nederlands kampioen sportklasse A,wat was dat een
klein monster ,ik keek meer naar de hemel door de spontane wheelies dan op de weg :9~ 8-)
Helaas is deze gesneuveld tijdens een wedstrijd,drijfstang door het carter geslagen,en
dat was dus einde LC ;(
 
Laatst bewerkt:
Ja Lucky Strikes zijn meestal duurder en daar willen mensen ook meer voor betalen als het een originele is.
 
Ja en dan krijg je voor die prijs 1 die volgens hem origineel is,terwijl het een overgespoten hok is,je voor dat geld een gedemonteerde cilinder krijgt,die je dus zelf nog in elkaar moet zetten,race uitlaten dat is ook niet origineel en zo kan ik nog even verder gaan,foto lijkt uit de jaren 80 _O- ,over die uitgewoonde racer begin ik niet eens. :N
Onze Duitse vriend moet maar lekker verder dromen. :Y :z
 
Laatst bewerkt:
Die afgetrapte racer zou nog wel eens mee kunnen vallen volgens een paar kenners op een Duits forum, in dat geel ziet het er niet uit maar geef hem eens een mooi kleurtje dan lijkt het al heel wat beter. In Lucky Strike kleuren maak je er zo een mooie Schwantz replica van.
Er schijnen in de goede oude tijd aardig wat punten mee gescoord te zijn in het Duits 500cc kampioenschap.
 
Die afgetrapte racer zou nog wel eens mee kunnen vallen volgens een paar kenners op een Duits forum, in dat geel ziet het er niet uit maar geef hem eens een mooi kleurtje dan lijkt het al heel wat beter. In Lucky Strike kleuren maak je er zo een mooie Schwantz replica van.
Er schijnen in de goede oude tijd aardig wat punten mee gescoord te zijn in het Duits 500cc kampioenschap.
Ja en dan weet je al genoeg,kijk maar naar wat Freek aan het doen is met zijn oude fiets,
als er wedstrijden mee gereden zijn is de zooi meestal uitgewoond en kost het een klein fortuin om het weer in orde te krijgen.Met een mooi ander kleurtje red je het niet,geld voor de zogenaamde originele ook,wie weet wat voor drama er achter die kuip verscholen zit,mijn
ervaring is dat het meestal flink tegenvalt,ondanks de mooie verhalen van een eigenaar.
Eigenaren denken tegenwoordig de jackpot thuis te hebben staan gezien de hoge vraagprijzen,maar verkopen voor zo,n prijs is een 2e,eerste wat een koper altijd vraagt is
of het blok recent gereviseerd is,zo niet haken de meeste al af,je mag hopen op die ene
dommerd die er in trapt en hopen op geen gezeik achteraf.
En kenners :? daar zit het hele forum hier ook mee vol,de 1 kent het nog beter dan de andere :+ En hoop als verkoper maar geen echte RG kenner aan de deur te krijgen want dan weet je zeker dat je een inquisitie verhoor 1e graad ga krijgen. :Y B
Waldo heeft ooit een RG500 van een maat van mij gekocht en toen hij klaar was met
afkraken kreeg hij hem bijna gratis mee van ellende :+
 
Laatst bewerkt:
Bij racers kan het alles of niks zijn inderdaad maar dat zie je snel genoeg, het ding zit in ieder geval goed in elkaar met mooie onderdelen.
 
Bij racers kan het alles of niks zijn inderdaad maar dat zie je snel genoeg, het ding zit in ieder geval goed in elkaar met mooie onderdelen.

Nou dan ben ik zeker blind er zit niets bijzonders op die motor,behalve de achterbrug en een paar antieke gixxer velgen.
 
Laatst bewerkt:
Tja ietwat misschien.....
Naast de velgen, voorvork en achtervork heb je dan nog de White power schokbreker, het kuipwerk klopt, de kuipsteunen zitten er netjes op er. Er zit zo te zien zelfs een airbox op, mooi setje uitlaten, speciale remschakelset en remklauwen. Het geheel klopt gewoon.
Het mooiste zou zijn als er ook nog een kenteken bij zit.
 
Laatst bewerkt:
Dan nog is en blijft het een omgebouwde straatfiets en geen echte race rg. Dus ook geen droge koppeling en close ratio bak enz
 
Laatst bewerkt:
Klopt en dat uit zich dan ook in de prijs.
Close ratio, droge koppeling, speciale cilinders etc is tegenwoordig allemaal te koop voor de straatfiets, cilinders zijn helemaal up to date met wat er nu in de 125cc kartwereld wordt gebruikt en dat geeft een hele berg vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Klopt en dat uit zich dan ook in de prijs.
Close ratio, droge koppeling, speciale cilinders etc is tegenwoordig allemaal te koop voor de straatfiets, cilinders zijn helemaal up to date met wat er nu in de 125cc kartwereld wordt gebruikt en dat geeft een hele berg vermogen.

Alles is te koop,maar tel dat eens op bij zijn vraagprijs,dan word het een hele dure RG,
En een WP schokbreker waar mee wedstrijden is gereden is heel snel aan revisie toe.
Stel dat je de boel van net spuitwerk wil voorzien,er de nodige snelle spullen op wil dan
ga je incl aanschaf heel snel richting de 30000,-,voor dat geld is toch wel wat leuker en betrouwbaarder spul te koop.Een Duc Panigale bijvoorbeeld. :9~
 
Laatst bewerkt:
Dat is waar maar het mooie vind ik dat de ontwikkeling van de Gamma nog steeds doorgaat, toch wel uniek voor een fiets van meer dan 30 jaar oud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan