MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Downsider,
Dat had ik slecht 2 of 3 keren gedaan en telkens op vraag van de garage zelf nadat ik olieprobleem had gemeld.

Mijn gewoonte 's morgens is gewoon starten,handschoenen aandoen en vervolgens rustig gedurende ongeveer 3 km naar autosnelweg en rustig gas geven tot op werk zo'n 10 km...
Daaraan kan het toch niet liggen, hé...
 
Downsider,
Dat had ik slecht 2 of 3 keren gedaan en telkens op vraag van de garage zelf nadat ik olieprobleem had gemeld.

Mijn gewoonte 's morgens is gewoon starten,handschoenen aandoen en vervolgens rustig gedurende ongeveer 3 km naar autosnelweg en rustig gas geven tot op werk zo'n 10 km...
Daaraan kan het toch niet liggen, hé...

Dat had ik niet uit je vorige posts opgemaakt.
In dat geval sorry :$

Verder lijkt het me ,dan, een smeringsprobleem.
verstopte oliekanalen?
 
Laatst bewerkt:
Maar dit is ni erg se!
Hopelijk volgende week mag ik maxsymmeke ophalen.
Dan zal ik eens uitvragen hoe dit zou kunnen komen.
Wordt vervolgd!
 
bedankt Megane & Rotgerbo, is een plezier om er mee te rijden, ik heb ook al gevonden waar je kan zien of de olie oke is, ik weet wel nog niet waar de bougie zit, misschien weten jullie dat wel ! en voor jullie ook veel veilige km, voor Rotgerbo, hoe oud en hoe veel km heb je nu ? uw probleem komt waarschijnlijk niet veel voor, valt dit onder de vijf jaar garantie ?

Mvg Johnny
 
Johnny,

Mijne is nu 2.5jaar en 22000km

Ik had sms gekregen van de garage dat de wisselstukken binnengekomen zijn en dat alles in orde zal komen, dus ik ga er vanuit dat alles onder de 5-jaren garantie valt... persoonlijk denk ik dat ik gewoon pech had... een fabrieksfout...
 
Overigens: bij optrekken vanuit stilstand of vanuit heel traag rijden hoor ik altijd een “rollend” geluid, en het is harder naarmate ik harder optrek, maar het stopt wanneer ik wat snelheid heb.

Weet iemand wat dat is of zou kunnen zijn ? Blijkbaar iets in de aandrijving of overbrenging ? Het optrekken is normaal, geen krachtverlies of zo ...

Stefan.
 
goede morgen Megane, 50.000km dat is een heel pak, moet toch zijn dat ze goed zijn hé,
goede morgen Rotgerbo 22;000km is ook al een mooi getal, en we hopen met je mee, zal wel garantie zijn hé, en inderdaad je had pech, er zal altijd wel ergens eentje tussen zitten die eens pech heeft, zolang ze het maar kunnen oplossen dan is het goed, ik volg de afloop van je verhaal verder op.
goede morgen Stefan, in 13 maanden 10760km is ook goed gereden zeg, wat is de top van deze ik heb het nog niet kunnen doen, moet deze eerst inrijden, heb nu 100km op de teller, straks nog een ritje doen. heb al eens 130gereden op de snelweg, omdat ik er een stukje opzat, was wel vlug aan die 130 maar denk dat het dan wel trager zal gaan, maar voor mij is dat al voldoende. en bij mij hoor ik voorlopig niets van lawaai, houden zo zal ik zeggen, maar hier kunnen we wel verhalen uitwisselen, zo helpen we elkaar, bedankt iedereen voor de antwoorden.
 
wat is de top van deze ik heb het nog niet kunnen doen, moet deze eerst inrijden, heb nu 100km op de teller, straks nog een ritje doen. heb al eens 130gereden op de snelweg, omdat ik er een stukje opzat, was wel vlug aan die 130 maar denk dat het dan wel trager zal gaan, maar voor mij is dat al voldoende. en bij mij hoor ik voorlopig niets van lawaai, houden zo zal ik zeggen

Hallo Johnny,

Ik heb nog nooit voluit gereden, maar 150 op de teller is in elk geval geen probleem.

Voor dat lawaai: het lijkt me iets te zijn in de CVT.
 
Eenmaal 180 km/uur op de teller (met opzet ruitje),170 km/uur zonder problemen.
Teller geeft ca 10% teveel aan(suzuki burgman's trouwens ook),echte 160 km/uur is reeel
 
bedankt Gilderbee, niet dat ik dat ga rijden, maar je weet graag wat deze kan.
@ Downsider had ik ook ergens gelezen dat de teller 10% teveel aangeeft,
zal eens op gps rijden en kijken, nu 160 Km/u is ook goed.
Mvg Johnny
 
bedankt Gilderbee, niet dat ik dat ga rijden, maar je weet graag wat deze kan.
@ Downsider had ik ook ergens gelezen dat de teller 10% teveel aangeeft,
zal eens op gps rijden en kijken, nu 160 Km/u is ook goed.
Mvg Johnny

Ach dat doet iedere Jap ook,da's zo'n beetje standaard :)
 
vandaag de eerste keer getankt en had 248Km met 12 liter benz
dus nog2 liter reserve, maar de meter was naar het rood aan het gaan, en plots lag hij onder het rood,
dat was even schrikken hoor, ben dan vlug naar de benzine pomp gereden, en 12liter kunnen bij tanken. dus ik weet nu ongeveer wat hij aankan met één tank, ben zeer tevreden, en sportief gereden, nu zal ik tanken aan 200km dan ben ik altijd gerust hé !
 
Die meters leven nogal een eigen leven.
Kilometer teller hikt ook wel eens.
Temperather meter idem.
Valt goed mee te leven :)
 
zal ik doen, en iemand die me kan zeggen waar ik die Bougie kan vinden, links of rechts, met foto misschien, wil die ook eens weten zitten, je weet nooit of je die eens proper moet maken als hij niet start, er zit een sleutel onder het zadel voor de Bougie, maar waar zit deze, is deze gemakkelijk te benaderen ? bedankt Johnny
 
Is er iemand geintreseerd in voor en achterband voor maxsym 600 bridgestone battlax? Die van mij is stuk en de kosten zijn veel te hoog heb nu een 125cc gekocht
 
Laatst bewerkt:
Oei Mégane, da's minder wat waren dan eigenlijk de kosten ?

Ik gisteren van de kust over de Vlaamse Ardennen , pajottenland en zo via hoeilaart terug naar Leuven gereden
Rit van 220 km , vandaag getankt om verbruik eens te zien , was op 0 km dagteller vertrokken met volle tank , nu 8,8 liter getankt maw verbruik van rond de 4 l gemiddeld , ni slecht voor altijd kleine baantjes met veel stop en vertrekken
 
Maw zo een beetje als rotgerbo

Kost dit zo duur om te laten herstellen , de piston op zich valt toch mee denk ik , maar ja de werkuren , dat zal wel oplopen waarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Hey Megane,

Jij ook al?
Hoe oud is uwe Maxsym en hoeveel km?

Ben jij een rustiger rijder of juist ne sportieve?
Heb je enig idee waar de oorzaak zou kunnen liggen?
Heb jij geen 5 jaren garantie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan